• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

villsågärna38 skrev 2012-08-20 12:50:09 följande:
    Hej! Hoppas ok att jag hoppar in här med en kommentar till MrsCecilia. Prednisolon ska tas en gång per dygn, på morgonen. detta gör man för att så mycket som möjligt efterlikna kroppens egen produktion av kortisol (cortison) som är högst på morgonen. Det är inte ovanligt att man får svårt att sova tyvärr: Det är ju trots allt ett stresshormon man tar men förhoppningsvis hjälper det dig att bli gravid. Jag håller tummarna!!! Kram
    Jo, jag vet, men eftersom jag inte kan sova alls så måste jag försöka hitta alternativ. Just nu tar jag den varannan dag. Jag blir som en Zombie på dagarna och fungerar inte alls på jobbet om jag inte får sova.

I morgon bär det i väg! Håll tummar och tår! 
  • MrsCecilia

Nu är jag hemma igen med 2 eskimåer i magen. En väldigt lång dag, jag är dessutom ursäker på att det var en svenska där kl 16. Jag hittade en favoritbutik och shoppade 4 ursnygga blusar, födelsedagspresenter och parfymer

Tyvärr måste jag ta prednosolon 10 mg i en vecka, hur ska jag klara mig att inte sova? Nytt ät dessutom fragminsprutor.  

• MrsCecilia

Det är nästan overkligt att åka iväg över dan sådär. I dag känns gårdagen nästan som en film. 

Sissan: Hahaha Jag handlar alltid i City Center galleria (där guessbutiken finns). Det är ju 4 våningar fyllda med roliga affärer. Där fanns en affär som hette Revenge, med massor av bra kläder. 

• MrsCecilia

Uppdaterar listan, nu kommer nog den värsta tiden med ruvningen. Man hoppas men våga inte. Tack för alla era tummhållningar!

Nu är det snart dags för dig Rigamaria!

På gång 
    RigaMaria, 4 ÄD, 1 avbruten FET - klarade ej upptining. ÄD nr 5 ca 27/8 

Ruvar
    MrsCecilia, 39 år, 5 IVF- 1 Fet, 2 ÄD- 3 FET. FET nr 4 21/8.

Gravid 
    mammsen2012 - 1:a ÄD, BF 12 Oktober
    Cissi 8101 -1:a ÄD, BF 30/1
    Tjorvar - syskonförsök nr 3 (ÄD nr4)  BF 22/11
    Kvickan 39 år- 1:a ÄD, BF 27/11 (tidigare 3 IVF) 

• MrsCecilia
    Cissi 8101 skrev 2012-08-22 09:00:57 följande:

Vilken bra början :) Vad gör framinsprutorna? är de i stället för något eller får du ta de + allt annat man brukar få? Jag tycker ändå det är bra att de ändrar på något när ni gjort så många försök! Kram
    De är i stället för trombyl, alltså blodförtunnande..

Men däremot så blev blodprovet förstört så nu måste jag jaga remisser för att ta nytt.. suck

• MrsCecilia
    RigaMaria skrev 2012-08-24 12:48:51 följande:
    Lite smånervöst nu...Glad Från början hade vi 6 embryon som tagit sig, i morse var det 5 st som börjat dela sig. Det ska bli blastocyster av dem, undrar bara hur många som klarar sig dit... Förra gången var de 2 av 6-7 st. 
    Har börjat med progesteronet nu, känner inget särskilt ännu.

MrsCecilia - hur går det med prednsiolonet, kan du sova något? Hur går det med fragminsprutorna? 
    Det går ganska bra, peppar-peppar att sova. Sover ganska ytligt och oroligt, men jag försöker stå ut:-/

Däremot gillar jag inte fragminspruterna, det är ju nån lettisk sort, den har så grova nålar att det är svårt att få igenom dem i huden. Man får rejäla blåmärken. 
    The75 skrev 2012-08-24 15:23:41 följande:
    Hej
    MrsCecilia skönt att dina eskimåer överlevde vi har ju oxå bara 2 embryon kvar och jag oroar mej över dom tänk om dom inte skulle överleva ;0(
    Eftersom jag fick MF sist ska jag denna gång ta blodprover TSH och Free T4 får se om dom blir klokare av dessa provsvar!
    Jelena vill oxå att jag äter estrofem denna gång är det fler som ätit dom? Vad ska dom vara bra för?
    Estofem är väl samma som progynon?
  • MrsCecilia
    RigaMaria skrev 2012-08-24 21:10:56 följande:

När jag tog Procrensprutan, tog jag Emlakräm före jag tog sprutan. Den ska ju sitta på en stund, så det kanske blir lite meckigt att göra det varje dag. Dock kändes inte sprutan ett enda dugg.Glad
    Jag har faktiskt det hemma, men eftersom jag är gammal IVF patient så trodde jag att jag var en viking. Men i kväll blir det nog Emla.Obestämd

• MrsCecilia
    RigaMaria skrev 2012-08-24 21:08:05 följande:

Det blev båten då också. 
    Vi har sett att det går direktflyg från Götet till Riga nu, men det var så inihoppsan dyrt. Tåg + båt kommer inte i närheten av den summan flyget kostar. 

Kram! 
    Men då blir det så många semesterdagar? sön-ons måste man väl vara borta? Eller tänker jag fel? Bäst är ju om man får ett tidigt datum från Ava, ju tidigare desto billigare.
  • MrsCecilia
    RigaMaria skrev 2012-08-27 18:29:47 följande:
    Ja, då var det klart!
    Till slut blev det 2 fina blastocyster kvar, och vi satte in båda två. Bara 3 timmar har gått sedan insättningen, och nu är vi på båten hem. Känns helt overkligt alltihop....Först ett par timmar före insättningen blev jag nervös. Jag har varit kolugn innan, och sov 9 timmar på båten hit. En trevlig dag på stan blev det. Marknaden är fantastisk!

Den här gången tog jag akupunktur före och efter insättningen, inte så behagligt kanske, men kan det hjälpa till så är det värt allt!

Grattis till Pärlan09! Jag gör nog som du - testar hemma först innan jag bokar tid för HCG-test.
    Åh! Då laddar jag tummar och tår! 

• MrsCecilia
    På gång
    RigaMaria, 4 ÄD, 1 avbruten FET - klarade ej upptining. ÄD nr 5 ca 27/8
    Ahavamaria, syskonförsök juni 2013

Ruvar
    MrsCecilia, 39 år, 5 IVF- 1 Fet, 2 ÄD- 3 FET. FET nr 4 21/8.

Gravid 
    mammsen2012 - 1:a ÄD, BF 12 Oktober
    Cissi 8101 -1:a ÄD, BF 30/1Tjorvar - syskonförsök nr 3 (ÄD nr4)  BF 22/11
    Kvickan 39 år- 1:a ÄD, BF 27/11 (tidigare 3 IVF) 

Fått barn
    Ahavamaria, april 2012, FET
Svar på tråden AVA klinik i Riga