• WildaMathilda

AVA klinik i Riga

lyckligtlottad1982 skrev 2011-03-11 09:21:24 följande:
    Leia 83: Vackert! Du är fantastisk som gör detta! Hur går det för er? Har ni bestämt nu hur ni skall ta er vidare? 

Ni andra, Hur öppna är ni i frågan o äggdonation? Har ni berättat det för er, familj, vänner, på arbetsplatsen mm?
    Vi harr valt att bara berätta för de närmaste och med tiden de som vi känner att vi litar på av olika anledningar.
    En del nära vänner som var "självklara" att berätta för har vi väntat med medan jag faktiskt berättat för bl.a. en arbetskamrat och en ganska avlägsen vän. Det beror helt på hur jag tror att de kan hantera det hela.
    Även en nära vän kan ha svårt att förstå eller ogilla ÄD medan någon man känner mindre kan skapa ett förtroende och en förståelse som gör att vi berättar.
    Men totalt sätt så är det inte så många som vet. Vitkigast för oss är att ha några som förstår och kan stödja oss och att barnet får vara en av de första som får veta.

Boken som nämndes ovan kan man hitta och köpa här:  mj-design.se/jellonf%C3%B6rlaget
    Jag har den och tycker att den verkar ganska pedagogisk men jag är inte helt förtjust i bilderna. De kunde vara fler och roligare (min personliga åsikt som så klart inte alls stämmer på andra).
  • WildaMathilda

Leia: Nja, jag har bara skrivit ett i förra veckan men blev förvånad över att jag inte fått något svar. Hon brukar svara på en gång... Jag provar att runga dem under dagen och hör om allt är ok.

• WildaMathilda

Ringde och Jelena är där och jag ställde bara några enklare frågor. Hon sa också att det är bra att maila eventuella svar från VUL etc. Men över lag så lät hon väldigt stressad... Nästa gång jag inte får svar via mail så tänker jag ringa och dubbelkolla att det kommit fram ordentligt... Kram

• WildaMathilda

Vi får helt enkelt skicka ETT mail i taget med EN fråga i taget, hahahaa!
    Deras mailserver brakar nog då.

Sorry... kunde inte låta bli att skämta lite. Jag har fortfarande inte fått något svar på mitt mail från den 10/3 så jag skickar nog ett nytt snart och ser vad som händer.

kram

Svar på tråden AVA klinik i Riga