Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Trynträ skrev 2010-05-05 18:16:45 följande:
    Säg inte det Faber. Hoppar han upp och biter dig i halsen så. Kan säkert klösa ur ögonen också om det vill sig illa. Jag vill bara visa att alla hundar, även familjehundar kan vara aggressiva vid fel behandling. Rasen spelar mindre roll i det sammanhanget även om vissa raser säkert kan orsaka större skada.
    Om det vill sig illa ja, men han kan inte ha ihjäl mig. En Rottweiler behöver inte ha "tur" för att göra dig riktigt illa så ja rasen spelar roll om man med det tar med faktorer som storlek och styrka.

Ju större djur desto större potentiell skada om något händer.
  • Faber
    MissMurrig skrev 2010-05-05 20:18:24 följande:
    Jag har aldrig förnekat att dessa kan vara farliga, dock så finns det folk som vägrar inse att en Golden är farligare än en Chihuahua och att en Rottweiler i sin tur är farligare än en Golden när attacken väl inträffar.
  • Faber
    figurehead skrev 2010-05-05 20:40:55 följande:
    De flesta sk kamphundar är sällan bra vakthunder då de inte ska ha människoagg i sig. Tex APBT, om en hund bet den människa som var i ringen vid hundkamper så avlivades hunden då en människa alltid skulle kunna dela på två hundar i kamp. Rottis, Schäfer och Dobermann är en annan sak då de är avlade för vakt och har då mer människoagg i sig. Och nej, jag vet mycket väl om att de som avlar kamphundar vet exakt vilket foder och träning hundarna ska ha för att vinna i ringen. Vad tycker du om resultatet i Calgary?
    Det kan säkert hjälpa i de fall problemen utgörs av okunskap. Jag tvivlar däremot då det gäller pundarhundarna, deras ägare lever helt eller delvis utanför lagen och skiter i om de hålls ansvariga eller ej. Jämför de som kör bil utan körkort om och om igen och skiter i påföljderna eftersom det ju inte är plasten man kör med. När det gäller sådana fungerar inte böter, möjligtvis frihetsberövning men vi vet ju alla hur sannolikt det är i Sverige.
  • Faber
    Joppis skrev 2010-05-05 20:57:36 följande:
    Färre än dom som har för stora brallor och pratar rinkebysvenska? Jo, så är det nog.
    Jag inkluderade dom också även om dom inte knarkar. Hundar som ägs av idioter där problemet inte utgörs av okunskap. Låter det bättre?
  • Faber
    figurehead skrev 2010-05-05 21:01:33 följande:
    Citat verkar fungera lite som det vill. Till Faber, Jag har försökt hävda i flera dagar att det är just okusnkap dvs ägarfrågan som är nyckeln i det här problemet. Du däremot är helt låst vid tanken att stora hundar gör skada. Om man utbildar och informerar okunniga ägare så bör väl ändå totalt sett bitolyckor minska i antal eller?
    De kanske minskar men hur mycket och kommer vinsten att ätas upp om en ras blir för populär?

Däremot vägrar jag acceptera att en Chihuhua är lika farlig som en hund på 30 kg. vilket folk här hävdar, den enda gångend det skulle vara riktigt var om man kunde säga att hunden inte kommer att bita med 100% säkerhet.
  • Faber

Nej Joppis, visst finns det de som lider av okunskap precis som du säger men det finns också de som vet exakt vad de köper. Dessa går inte att nå med informationskampanjer.

• Faber
    wonkiz skrev 2010-05-05 21:41:16 följande:
    Ok att man kan skämta om att chihuahuan är liten och kanske inte kan göra lika stor skada som en stor hund men fasen dom små kan bitas rejält om dom vill också!
    Allt beror på vad man betraktar som allvarligt. Ett par sår som man får sy med några stygn betraktar jag inte som allvarligt. Halva ansiktet bortslitet tycker jag är allvarligt. Jag tror en större hund har betydligt större chans att lyckas med det. I de flesta fall når Chihuhuan inte upp.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-05 21:41:02 följande:
    Linsen:  Hundar med mycket dådkraft har alltid "fördelar" av det i slagsmål eller andra sammanhang där hunden inte ska ge vika. De staffar jag har besökt och studerat har varit tämligen driftsvaga och har haft betydligt mindre dådkraft än de hundar vi har/har haft. 
    Jag är en tjurig jävel som aldrig gav mig på skolgården, dom större pojkarna fick slå mig medvetslös för att vinna. Betyder det att jag är tryggare än någon mindre tjurig om vi båda skulle bli attackerade av en arg Schäfer?
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-05 21:49:41 följande:
    Ingen aning. Du känner väl dig själv bäst, hoppas jag. 
    Jag kan säga att det inte betyder ett skit i verkligheten, samma med hundar.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!