Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

enlitenbitkaka skrev 2010-05-03 17:30:24 följande:
    Så det skulle vara definitionen??
    Nej men det är roande att se att alla försvarar sin favoritras med att, andra hundar kan minsann bita.
  • Faber
    enlitenbitkaka skrev 2010-05-03 17:47:26 följande:
    Så alla ska bara ha små loppor som husdjur då? Min hund är "stor" men absolut ingenting man blir rädd för... Han skulle kunna bita och slita lika hårt som en pitbull. Göra lika stor skada. Folk måste förstå att det inte ligger i rasen.
    Jag har aldrig hävdat att just pitbull är farligare utan att tillräckligt stora hundar oavsett ras är det när de väl attackerar.
  • Faber
    figurehead skrev 2010-05-03 17:51:34 följande:
    Hmm, tryckfelsnisse eller nåt. Ser mellan FINGRARNA. DOH!!
    Man ser inte mellan fingrarna helt men ja delvis ibland, vet du varför?
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-03 18:01:19 följande:
    Det enda som avgör om en hund är farlig eller ej är resultatet, hur svår skadan är alltså, vilket har direkt koppling till hur stor och stark hunden är.

En Chihuahua som gnager på min ankel är irriterande och ja det blir en skada men den är inte farlig eftersom jag varken kommer att bli handikappad för livet eller dödad.
  • Faber
    figurehead skrev 2010-05-03 17:56:23 följande:
    Nä, upplys mig. Jag är en sån som inte tycker det är ok när någon hund biter. Varje bett är ett för mycket. Jag har själv blivit biten av en hund och det var en finsk spets. Själv är jag uppvuxen med ett par st Schäfrar och en Rottis men ingen av dem har gjort en skråma på mig.
    Jag tycker inte heller det är ok att en hund biter oavsett storlek. vVerkligheten är dock så att ytterst få blir vanställda eller får händerna avslitna av en pudel, kort sagt man blir återställd. Därför betraktas det inte, även om det inte är acceptabelt, som lika allvarligt.
  • Faber
    Puma87 skrev 2010-05-03 18:25:13 följande:
    Så det är mer okej om en chihuahua biter ett barn än om en labrador biter ett barn?
    Javisst, på samma sätt som jag hellre ser att ungen blir överkörd av en cykel än en bil då chansen att bli återställd är större.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-03 18:27:53 följande:
    Det här handlar ju om när hunden väl biter, har du inte greppat det är det inget jag kan göra. Nu har jag sagt det 10ggr så fattar du inte orkar jag inte förklara mer.
  • Faber
    Puma87 skrev 2010-05-03 18:27:24 följande:
    Du är medveten om att Pudlar offta är aggresiva (har iaf varit) och finns i storlekarna Toy, dvärg, mellan och kungspudel. Alltså kan en pudel orsaka stor skada.
    En som jag känner har en Kungspudel, jag skulle kunna döda den om jag var tvungen men inte något större och/eller starkare än så.
  • Faber

Ett köttsår är inte farligt, definitionen på farlig är död eller livslång funktionesnedsättning.

• Faber
    Puma87 skrev 2010-05-03 19:01:42 följande:
    Hahaha skämtar du med mig? Hoppas för gudsskull att du inte har hund... Och vad gör en kungspudel mindre farlig än en rottis?
    Jag sa inte att jag ville döda den, jag gjorde en bedömning av min fysiska kapacitet vs. hundens i en teoretisk nödsituation.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!