Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Teza73 skrev 2010-05-02 15:37:45 följande:
    Haha kan LOVA att en chihuahua kan va minst lika farlig och skrämmande, jag jobbar på hunddagis och våran farligaste hund är just en sån, hon är inte rolig att tas med när hon blir arg de kan jag lova, kan tillägga att vi jobbar hårt med henne och har kommit lång bit på väg, men är fortfarande bara få av oss som tar henne. Sen har vi dessa andra staffar och liknande som är MYCKE lugnare, som troligen aldrig skulle göra illa nån. Så ja alla hundar kan vara skrämmande oavsett storlek det kan jag försökra
    Skitsnack.
  • Faber
    Teza73 skrev 2010-05-02 15:50:16 följande:
    Jasså, på vilket sätt då???? Haha du vet inte va du snackar om, nääää klart man inte e rädd för att bli just DÖDAD, men nog fan är det obehagligt när hon får sina spel å bara hugger å hugger efter en å ögonen rullar i huvet på henne. Detta gör hon när HON inte får bestämma, då hon är liten är hon van att få göra de, ouppfostrad från grund, sen när hon blir arg är de ingen som vågat tillrättavisa henne och beteendet har blivit ännu värre, idag samarbetar vi med ägarna och dom har fått hjälp att rehabilitera sin hund, fått hjälp med hur hon ska hanteras, för tro mej den här rasen blir inte heller rolig om den får göra som den vill, det är en självsäker bestämd ras som i praktiken tar över om inget ledarskap finns. Du säger skitsnack för att du inte har en aning om hur det är..........
    Du skrev "...en chihuahua kan va minst lika farlig och skrämmande..." Det är skitsnack. Farlighet avgörs inte av benägenheten att bita utan av eventuella konsekvenser.
    Det begriper väl vem som helst med normal intelligens att en Rottweiler eller t.o.m. en vanlig gråhund orsakar större skador än en chihuahua.

Jag blev biten av en sådan där liten råttdjävel och behövde inte gå till sjukan, hade det t.ex. varit en retriever så hade jag måst uppsöka sjukan, det är ju ganska självklart.
  • Faber

Det är ingen här som har sagt att små hundar inte kan bitas men konsekvenserna är försumbara jämfört med om en stor hund gör det, ska det vara så svårt att fatta?

• Faber
    dempa skrev 2010-05-02 17:01:41 följande:
    Det har väl inte med storleken att göra.  Ska man ha hund ska man fan uppfostra hunden. När en hund skäller utan anledning dra i koppel m.m. Och när hundägaren säger till så händer det inte ett skvatt. då har man inte uppfostrat hunden som man ska. Jag har två rottisar säger jag en sak till dem så gör de det. De trottsar ibland men då höjer man rösten och de lyder direkt. Men jag har de bland barn de ingen fara.  Det som oroar mig är när andra inte kan ta han om deras  golvmoppar som ska störa lugnet när man är ute och gå m.m. De skäller och är framfusiga. De är inte så små. Tänk om de skulle gå till attack mot en bebis då är de inte så j*vla små gulliga. Och de gör mycket skador de små.
    Typiskt ologiskt argument från hundägare.

Ja små hundar biter, kanske t.o.m. oftare än stora.

Ja en hund ska uppfostras, uppförande som inte acceptabelt från en stor hund är inte det när det gäller en liten heller.

Nej, små hundar är inte lika farliga, det fattar t.om. en efterbliven hamster.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 17:24:42 följande:
    Klassar du en cocker spaniel som en liten, mellanstor eller stor hund?
    Jag klassar den som gränsfall till mellanstor. Jag tycker inte den är stor men det är väl självklart att den kan åstadkomma större skador än den jävla Papillion som bet mig.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 17:33:08 följande:
    Jag skiter fullständigt i om ni äger hundar stora som kalvar, jag är nämligen inte hundrädd.

Det som stör mig är däremot är då alla ägare av Rottweilers, Dobermans, Amstaff genast går i försvarsställning och använder skitargument som att en liten hund minsann är lika farlig. Det är den inte, det fattar en hjärndöd hamster.

En större och starkare hund åstadkommer mera skada, det behöver man inte vara expert för att inse.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 17:43:45 följande:
    Fast rottweiler och dobermann är ju inga kamphundar. Och amstaff är ju i alla fall 20 cm mindre än rottweiler. Om du menar att staffen är farlig till skillnad från cocker spaniel (som är lika stor, eller egentligen större) så handlar det ju inte om storleken. 
    Jag har aldrig sagt att den är farligare men det finns folk här som vill påskina att den är inte är farligare än en Chihuahua vilket även den mest fanatiske Amstaffägare borde inse är felaktigt.

Nej det finns inga "kamphundar" men vad hundälskare tycks vägra inse är att vissa raser betraktas som sådana och ofta köps av ett speciellt klientel.
  • Faber
    dempa skrev 2010-05-02 17:48:40 följande:
    Men det är hundägaren som inte kan uppfostra rätt. Små hundar är farliga jag har kompisar som deras barn har blivit bitna av en liten hund typ papilon, chihuahua och den gjorde stor skada. De fick sy på några ställen och det va i ansiktet och hals. Det hade kunnat gått mycket illa. Den hunden avlivade kompisen direkt med hjälp av bössan. Men det är hundägarens fel inte hundrasen.
    Jag har också blivit biten och inte vart det några stora blessyrer, vill du påskina att skadorna hade varit likadana om det varit en Rottweiler eller Pitbull?
  • Faber
    puss skrev 2010-05-02 17:51:53 följande:
    jaha, större hund = större skada, på vilket vis är det ett problem?
    Problemet är att vissa hävdar att det inte är så.
  • Faber
    Höst flickan skrev 2010-05-02 17:54:35 följande:
    En hund med stor muskelmassa, stora käkar, stor kamplust o en liten tröskel till att tända till.....är farligare än många andra raser.....o vilken ras beskrivs så? Ja...kamphundar ÄR farligare än många andra raser. Dock finns det bra indevider som tur är...
    Klart det finns bra individer men så fort någon hävdar att dessa hundar är potentiellt farliga kommer det folk som hävdar att en Chihuahua, papillon etc. är lika farlig vilket är dösnack.

Själv uppfattar jag det argumentet som ett försök att flytta fokus från deras favoritras.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!