Inlägg från: Molson Canadian |Visa alla inlägg
  • Molson Canadian

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Lakino skrev 2010-05-02 00:01:04 följande:
    men en ledare bestämmer ju allt,vare sig ledaren är människa eller hund.
    Visst, jag tycker bara att ordet bestämma har fått en väldigt negativ klang och missbrukas i hundsammanhang. 
  • Molson Canadian
    Lakino skrev 2010-05-02 00:08:30 följande:
    nej,men nu ser jag mig inte som en vanlig människa,jag ser mig som extremt duktig.
    Åh, var det detta ditt ifrågasättande bottnade i?
    Du är säkert duktig. Det vet jag inte mycket om. Däremot vet jag att det krävs betydligt mer än "energi" för att få en bra polishund. 
  • Molson Canadian
    Lakino skrev 2010-05-02 00:10:34 följande:
    allt beror på hur mottagaren tolkar ordet. varken ledare eller bestämma har en negativ klang hos mig,snarare POSITIV klang,som visar att man tar sitt ansvar! nu har jag ont i ryggen..ska sova,men vi syns nog här imorgon kan jag tro...
    Det gör vi säkert. Jag ska också sova. Ska bara ta ut den lilla grå en stund först. 
  • Molson Canadian
    tessepesse skrev 2010-05-02 12:46:49 följande:
    Lärt mina barn att ALLA hundar man inte känner är farliga, mina är nu rädda för hundar bort sätt från farmors lilla damråtta
    Det var ju jäkligt smart. Eller inte... {#lang_emotions_dreamer}
  • Molson Canadian
    saschas mamma skrev 2010-05-02 13:07:36 följande:
    en kamphund bet min flickas kompis i armen i somras ca 100m från där vi bor .... armen blev sydd med massa stygn ser fördjävligt ut ....och han har fortfarande ont .. dessa hundar borde helt utrotas för det finns i deras gener ..vare sig hundägaren är bra eller inte ....
    Det finns inte i deras gener att bita människor. 
  • Molson Canadian
    tessepesse skrev 2010-05-02 13:10:17 följande:
    jo det tycker ja! på så sätt går de aldrig fram till en okänd hund!
    Det kan man lära barn att inte göra utan att skrämma upp dem... 
  • Molson Canadian
    tessepesse skrev 2010-05-02 13:28:57 följande:
    ser inget fel att skärmma bort dom från faran! då är ja säker att de inte händer nått, vart själv på hoppad av 3 hundarn en gång när ja var liten o gick till skolan -helt oprovocerad, bokstavligt talat hatar hundar. kan inte lita på nån hund alls igentligen vare sig de e en kamp hund eller inte. men just kamp hundar har man många år avlat på o många gånger i fel syfte så ja anser inte de ska finns kvar i sverige alls.
    Nej, jag förstår att du inte ser något fel i att åstadkomma rädda barn. Jag delar inte din uppfattning utan föredrar att barn lär sig hantera diverse olika situationer istället för att gå runt och vara rädda genom livet.
    Kamphundar har aldrig avlats för att bita människor. Aldrig. När hundkamp var en fritidssysselsättning (främst i arbetarklassområden med mycket barn) så avlivades alla hundar som visade tendens att skada människor (därav begreppet "Nanny dog"). Man har alltså aktivt avlat bort hundars normala reservation och reaktion mot människor, till skillnad mot övriga hundraser. 
  • Molson Canadian
    My opinion skrev 2010-05-02 13:50:11 följande:
    Är ju inte särskillt bra med hundar som går och biter ihjäl andras hundar heller. Dessutom så riskerar ju ägaren till den andra hunden att skadas om h*n försöker skydda sin hund. Och säg nu inte att de inte avlats till att bita andra hundar för det är väl just det man gjort. Och det har man knappast hunnit avla bort ännu. Dessutom är det så att alla raser kan få en knäpp och då blir skadan värre från hundar som är avlade för kamp.
    Det är ju inte exklusivt för s k kamphundar. Du förenklar frågan något oerhört. Exakt samma beteende finner du t ex hos driftstarka brukshundar. Vad ska du göra med dem?
    S k kamphundar har den fördelen att de har noll skärpa och mycket dådkraft. Det innebär att det tar avsevärt längre tid för en sådan hund att reagera än för i stort sett vilken annan hund som helst. 
  • Molson Canadian
    parvati skrev 2010-05-02 16:16:23 följande:
    Polisen kanske borde ta bort sina schäfrar och teuvrener och sätta in malteserhundar istället...
    Det handlar ju inte om rasen utan om typ av hund. Det är ju inte så att alla schäfrar kvalar in som polishund. Långtifrån. De som kvalar in är betydligt "farligare" än s k "kamphundar". 
  • Molson Canadian
    puss skrev 2010-05-02 16:23:54 följande:
    fast med hundar är det ju så att det skiljer mer mällan ras än mellan individ.
    Nja, inte när det gäller schäfrar som polishundar i alla fall. 
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!