Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Mitrea skrev 2010-05-03 14:38:01 följande:
    Okej och hundar springer inte sin väg om man har en inhängnad, koppel eller ansvaret att hålla koll. Man ska inte skaffa ett förbjud mot något helt, därimot kan man skaffa relger som tex. ingen under 25 bör ha hund, och det gäller alla raser. Folk nu för tiden är inte mogna nog att ha det ansvaret.
    Du kan aldrig ha 100% koll hela tiden på en levande varelse, därför är det inte rätt att jämföra med ett föremål.
  • Faber
    Mitrea skrev 2010-05-03 15:00:57 följande:
    Men suck.. menar då alla dom som är inblandade i så kallade "trafikolyckor" häromdagen vart det en som körde på sin egen unge, kallar du det då inte farligt föremål?! man kan inte ha koll 100% av någonting vare sig djur, människor eller föremål.
    Vad svamlar du om, bilen rör sig inte förrän någon sätter sig i förarsätet startar motorn och kör iväg. Om du kliver ur bilen för att plocka upp något på marken så kommer inte bilen att bli tänd på en ny Corvette med fina linjer och själv köra iväg efter den.

Bilen är en maskin som gör det du säger åt den att göra, den har ingen egen vilja.
  • Faber
    Puma87 skrev 2010-05-03 15:03:19 följande:
    www.svd.se/nyheter/utrikes/liten-och-kaxig-sm... Där har ni länken som Molson Canadian talar om.
    "Dr James Serpell, en av forskarna bakom studien, konstaterar att det trots allt är mycket värre att bli biten av en större hund, även om de små verkar mer benägna att bitas."

Det är det jag hävdat hela tiden men det behöver man inte ha en doktorsexamen för att inse. Vissa vägrar dock tro på det.
  • Faber
    Puma87 skrev 2010-05-03 15:12:13 följande:
    Inser man inte att en större ras gör större skada än en mindre ras ja då ska man inte ha hund alls. Alla hundar klan bitas och enligt den artikeln är mindre hundar mer benägna att bitas än större hundar. Men större hundar gör större skada. Dock när det kommer till barn så kan även en chihuahua orsaka stor skada.
    Då måste du du tala om spädbarn, en treåring klarar en Chihuahua eller liknande, det gjorde jag.
  • Faber
    Puma87 skrev 2010-05-03 15:18:00 följande:
    En rädd 3åring tänker inte alltid ¨som en vuxen människa.
    Jag var nästan 4 när en liten hund anföll mig, ingen Chihuahua men ungefär samma storlek. Klart man vart rädd men någon fara för livet var det inte. Javisst kan en liten hund bita i ögat om det vill sig illa men vad händer om en Rottweiler gör samma sak?
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-03 15:29:36 följande:
    Det är ju tämligen okunnigt att ignorera hundens egenskaper och hänga upp sig enbart på storlek. Som sagt, en staffe är inte större än cocker spaniel. Kapaciteten att skada beror inte alls enbart på fysisk kapacitet. Det beror mängder på egenskaperna. Igen - läs mitt inlägg till AdoXa.
    Jag har läst det men du vägrar inse att man hellre blir biten i armen av en Papillon än en Amstaff eller ännu större hund. Du kan hålla på tills du blir blå. Skadans storlek beror på kraften.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-03 15:45:24 följande:
    Eller så är du inte alls är med på banan vad gäller hundars beteende. Föga förvånande, får jag väl säga, utifrån vad du presterat hittills.
    Så vi är på den nivån nu? Jag skall sluta så fort du förklarar för mig hur det går till när en Chihuahua orsakar mera skada än en stor hund. Jag pratar då generellt så några anomalier är inte intressanta då de inte skulle påverka en eventuell lagstiftning.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-03 15:51:56 följande:
    Det är den nivån du har legat på i några sidor nu, så det borde inte väcka några frågetecken hos dig. Du ägnar dig åt att tillskriva mig åsikter som jag inte har uttryckt. Du får för all del ägna dig åt pseudodiskussioner om du vill, men jag tänker inte delta i dem.
    Ingen har tvingat dig, jag tillskriver dig inte åsikter som du inte Uttryckt. Du har nämligen sagt rent ut att en hunds storlek inte spelar någon roll när det gäller hur allvarliga skadorna blir vid en attack. Du har också sagt rakt ut att naturlagarna inte gäller. Hävda motsatsen så mycket du vill, både i sakfrågan och när det gäller vad du sagt. Sanningen finns där för alla som orkar gå tillbaka och läsa.
  • Faber
    MammaSwahn skrev 2010-05-03 17:13:35 följande:
    en kamphund är inte en specifik ras. En pudel kan bli en kamphund om man tränar den till det!
    Ja men dem kan inte ha ihjäl en vuxen människa.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!