Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

dempa skrev 2010-05-02 17:58:33 följande:
    Nej men jag blev bara förbannad över att det inte skulle vara farligt med små hund och att det inte va farligt med dålig uppfostran på små hundar. Jag vet att det blir större skador om det är en större hund.   Men de små hundarna är oftas så ättriga.  
    En liten hund kan man sparka på truten om det skulle gå så långt, En papillion klarar en treåring av, men en treåring klarar inte av en Stövare ens.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 18:03:30 följande:
    Jag har aldrig kritiserat den mer än andra. Att hundarna inte är renrasiga är fullständigt oväsentligt då det är det slutgiltiga resultatet på gatan som räknas, m.a.o. blir det fler eller färre instabila hundar som är av en sådan storlek att de kan åstadkomma allvarliga skador.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 18:05:12 följande:
    Jag håller inte med om det, men det kan vi lämna därhän. Jag anser inte att det är ett problem med stora hundar. Somliga i tråden anser det. 
    Hur kan du inte hålla med om det? Det är grundläggande mekanik och gäller alla djur.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 18:15:39 följande:
    Nu gör du dig dum med avsikt. Naturligtvis gäller det djur ur samma art.

Det är givetvis grundläggande mekanik eller hävdar du att muskelmassa, tyngd, räckvidd och storleken på käften inte spelar någon roll när det gäller hur allvarliga skadorna blir?

Menar du att en huskatt om den anfaller är lika farlig som ett lodjur, huskatten klarar jag av däremot är jag inte så säker på lodjuret.

Ja en Polo klarar sig i en krock mot en Scania, en flugviktare är lika farlig som en tungviktare i boxning.

Hör du inte själv hur du låter?
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 18:28:59 följande:
    Hur små tycker du att hundar ska vara för att tillåtas?
    Vad anser du om momentprincipen, energiekvationen och Newtons andra?
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 18:35:18 följande:
    Jag har aldrig brytt mig om problemställningen däremot har jag hävdat att en stor hund pga. naturlagarna åsamkar större skador och är därmed farligare, detta tycks du och flertalet inte acceptera och det finner jag otroligt och oroande. Varför gör jag det? Jo därför att det har inget att göra med fostran, avel etc. utan det är helt enketl fakta som vem som helst kan ta reda på.

Få en Rottweiler att bita badrumsvågen och se vad den ger för utslag. Gör samma sak med en papillion om käften ens räcker till.

En stor hund kan med sin tyngd springa omkull även en vuxen då den har större rörelseenergi, en Chihuahua kan inte ens springa omkull en treåring. Det är inte tyckanden och åsikter utan fakta.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 18:55:18 följande:
    Ok. Jag är som sagt inte intresserad av gnäll utan bryr mig om problemställningar, så jag är helt fel person att diskutera med. 
    Jag har sldrig gnällt, jag har sagt sanningen.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 19:09:34 följande:
    Jag förstår att du ser det så. Jag ser det inte på det viset. För mig är det bara gnäll när man inte är intresserad av problemställningen. 
    Det går bättre att analysera problemställningen om man har alla fakta tillgängliga.
  • Faber
    Rottis77 skrev 2010-05-02 19:12:56 följande:
    Men det som även en hjärndöd hamster skulle förstå att det har inte med rasen att göra utan ÄGAREN!!!
    Non sequitur.
  • Faber
    Molson Canadian skrev 2010-05-02 19:21:56 följande:
    Det kan jag inte göra förrän alla godtar dessa fakta eftersom en eventuell lösning skulle bygga på dem.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!