Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

trollkarl skrev 2010-10-17 13:11:32 följande:
    "Efter att ha gått åtskilliga utbildningar inom många olika områden så får jag nog säga att det finns en "låt gå, godkänna alla" mentalitet"

Hmm, okej, din jobbsökarkurs på två timmar räknas inte in, heller inte hur man rensar rabatten etc..
    Inte heller mina högskolepoäng?
  • Faber
    Faber skrev 2010-10-17 13:12:27 följande:
    Inte heller mina högskolepoäng?
    Dessutom svara du inte på frågan, jag börjar misstänka att du tillhör pundarlägret, hur ska man annars tolka din motvilja mot en seriös utbildning som ställer krav efter hund och kräver att kunskaperna valideras?
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:12:46 följande:
    från cornflakespaketet? ;)
    Ah vad härlig du är, tror du att du skall kunna få mig varnad? Folk från din socialgrupp klarar inte av att trycka på mina knappar, däremot gäller kanske det omvända då ditt påhopp för några dagar sedan blev borttaget. Nej det var inte jag som rapporterade.
  • Faber
    adelina83 skrev 2010-10-17 13:14:39 följande:
    du kan inte gämföra en tiger med en amstaff eller pitbull....
    Du kan inte säga att alla amstaff är snälla med utgångspunkt från dina erfarenheter med ett fåtal individer, det var det som var poängen.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:18:03 följande:
    min socialgrupp?
    förklara dig gärna... detta är intressant att se hur du resonerar.
    Ditt sätt att uttrycka dig med förolämpningar och påhopp, tyder ju på aggressionsproblem och bristande impulskontroll, det i sig säger inget om socialgrupp men lågutbildade tenderar att uppvisa detta då de blir emotsagda eller någon inte delar deras åsikt. Man tar till förlöjliganden och liknande metoder för att man inte klarar att argumentera på ett civiliserat sätt.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:25:28 följande:
    källfakta på "lågutbildade tenderar att uppvisa detta då de blir emotsagda eller någon inte delar deras åsikt"?

lågutbildad, ja det är jag faktiskt. 9 årig grundskola. aggresioner? nej inte ett uns.
    men! jag o andra handen har jobb som du bara kan drömma om, det är skillnaden. framgång och utbildning hänger inte hand i hand. samma med kunskap och teoretisk utbildning.
    Vilken psykolog som helst kan tala om att när man känner sig trängd och håller på att förlora så tar reptilhjärnan över, när vettet går ut tar nävarna vid är ett gammalt ordspråk. På Internet ersätts nävarna av diverse retoriska knep som förlöjliganden och avsiktliga missförstånd för att till slut urarta i personliga påhopp.

Alla kan göra logikfel men att inte kunna argumentera och samtidigt hålla inne med det jag beskrev ovan tyder på bristande bildning.

Vad är det för ett drämjobb, VD?
  • Faber
    mörlin skrev 2010-10-17 13:25:14 följande:
    I en undersökning i aggresivitet bland 6000 hundar o 33 raser. Så kom dom
    fruktade kamphundarna på en mitten plats. På en överlägsen 1 plats med
    värden som, 1/5 har attackerat en annan hund eller främling o 1/8 har
    attackerat sin ägare, kom TAXEN!
    Det finns statistik som räknar in allt, inte bara bett. Om en glad hund hoppar på dig så du ramlar och slår dig är det ett kryss i statistiken. Dessutom är en del "bett" markeringar och ingen attack. Jag säger inte att du har fel men man måste veta kriterierna innan man kan dra en slutsats.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:33:21 följande:
    det är delvis inte helt korrekt som du skriver.
    ja jag är VD i dagens läge. va tänkte du på?
    har tidigare vart liknande för över 60 personal...
    Använder du samma taktik när du inte är överens med din personal? Nu skall jag gå ut en stund, under tiden kan du ju sitta och fundera ut nya innovativa förolämpningar och knep.
  • Faber
    ALTP9082 skrev 2010-10-17 19:19:35 följande:
    Läste precis denna artikeln och jag håller med om allt som står i den. De känns som att den personen som har startat den här tråden inte är så insatt vad de gäller hundar, eller är jag helt ute och cyklar? Och de är inte alls skitsnack att de är ägaren som påverkar hunden om den får ett aggressivt beteende, men däremot kan jag säga att jag tror att de finns vissa raser som har lättare för att bli de än andra.
    Och sen så finns de ingen hund som går till attack om den inte blir provocerad eller hotad, så frågan är ju också vems fel de är, hundägarens eller den som blir attackerad?
    Sen är de återigen den s k bitlistan, hittar tyvärr ingen statistik på den men enligt vad man kan läsa sig till så är de ju inte de s k kamphundarna som ligger högst upp, utan de är dom trevliga å snälla familjehundarna som golden och dalmatiner.

Jag är så trött på att höra åsikter från folk om vilka hundraser som man ska få ha och inte när dom i själva verket inte kan ett skvatt om hundar, utan har bara en åsikt för att dom har läst att en viss ras har gått till attack. Ta reda på fakta innan ni kommer med förslaget om att vissa raser ska förbjudas! Hittade ett bra citat från ett annat forum, Forum för vetenskap och folkbildning, där skriver signaturen Flugan så här: "Personligen hoppas jag att vi kommer att förstärka och effektivisera lagen om strikt ägaransvar och förändra polisväsendets och rättsväsendets attityd gentemot olämpliga hundägare samt kunskapen om t.ex. hundar, istället för att förirra oss i skitsnack om enskilda hundraser. Någon som vet om det är fler opelbilar än fordbilar som är inblandade i trafikförseelser ? Kanske borde vi förbjuda vissa bilmärken ? Eller kan det vara bilföraren som har något med det hela att göra ?"
    Fast en del Oplar kanske är krocksäkrare än en del Fordar?
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!