Inlägg från: Modgun |Visa alla inlägg
  • Modgun

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Joppis skrev 2010-06-29 14:18:45 följande:
    Du visst visst svårt att förstå... En "kamhundsras" har kamplusten genetiskt betingat! Det är rastypiskt! Det är INTE rastypiskt för en Pudel att bestitta stor kamplust!

Har jag inte skrivit.

En hund KAN ha kamplust oavsett ras. Förstår du?

• Modgun
    Rockan skrev 2010-06-29 14:36:49 följande:
    Jag kan börja med att skriva att jag inte är för ett rasförbud utan jag är i likhet med dig för mer kontrollerad avel.

Men.

Självklart finns det raser som har mer kamplust än andra, rent genetiskt. De SKA ha mer kamplust, de ska också vara mer förarveka & ha en högre retningströskel mot människor än vissa andra hundraser, om man tittar på hundar som uppfyller de rastypiska kriterierna. Varför ska man förneka det?
    Det är ju inte detsamma som att alla hundar av kampras är farliga eller aggressiva.
    Jag är fullständigt medveten om att det finns raser som har mer kamplust än andra. Det jag menade var att kamplust kan vilken hund som helst ha. MEN att det är rastypiskt för just APBT t.ex..
    APBT är en kamphund på samma sätt som en BC är en vallhund.
    Joppis skrev 2010-06-29 14:19:35 följande:
    Bara den jämförelsen säger hur inkompetent man är i ämnet
    Varför då? det är ju sant?
    Men vill du kalla mig inkompetent så varsågod, mår du bra av det så fortsätt.
    Joppis skrev 2010-06-29 14:18:45 följande:
    Du visst visst svårt att förstå... En "kamhundsras" har kamplusten genetiskt betingat! Det är rastypiskt! Det är INTE rastypiskt för en Pudel att bestitta stor kamplust!
    Har jag skrivit att det är rastypiskt för en pudel att ha kamplust?
  • Modgun

www.pitbullforum.se
    Folk som gärna hävdar att de har kunskapen kan ju passa på att regga sig där och diskutera saken med folk som vet.
    Men som jag skrev inna så skulle väl en del inte våga då det är jobbigt med folk som vet mer än vad de själva gör. Flört

• Modgun
    Faber skrev 2010-10-14 11:40:32 följande:
    Att lita på sin förmåga innan något hänt och att faktiskt klara av något när det väl händer är två skilda saker.
    Har du träffat en pitbull någon gång? alltså en renrasig?
  • Modgun

Måste skriva att apbt är inte avlad för att vara aggresiv mot människor utan andra djur. Så dessa "pitbull" som flyger på människor till höger och vänster är inget annat än peddler uppfödda bastarder.

• Modgun
    Faber skrev 2010-10-14 14:11:24 följande:
    Ja men vad har det att göra med att en liten människa inte klarar att hålla alla hundar oavsett ras? Det är inte en åsikt, det är ett faktum.

Du har alltså träffat en adba reggad apbt med stam som attackerat dig? Det var därför jag fråga om du träffat en renrasig. En apbt är avlad till att vara aggresiv mot djur men inte människor.

Nej det är sant. det hoppas jag att folk inser sina begränsningar.

• Modgun
    Faber skrev 2010-10-14 18:07:31 följande:
    Tycker du likadant om alla "stora" hundar som biter? eller drar alla över en kant.?
  • Modgun
    Faber skrev 2010-10-14 18:23:54 följande:
    Nu hänger jag inte med, din citering försvann.
    Det var en fråga ställd till dig. Altså.
    Tycker du likadant om alla "stora" hundar som biter? eller drar alla över en kant.?
  • Modgun
    Faber skrev 2010-10-14 20:54:01 följande:
    Om du menar att jag jämställer den potentiella faran med en Schäfer eller en Rottweiler med en Amerikansk Pitbull så ja, jag anser inte hundrasen ifråga måste stå på en lista. Däremot anser jag att det finns en viss variation i resultatet av en attack men där finns så många variabler att det inte går att säga något säkert.
    Tack för svar.

Fast jag förstår i ärlighetens namn inte varför folkhar hakat upp sig på den hundrasen. Då är ju faktist en schäfer farligare.
  • Modgun
    Faber skrev 2010-10-14 21:58:08 följande:
    De som inte tjänar något vettigt syfte annat än som förlängare, personligen tror jag att de som äger en hund som klassas som kamphund i hemlighet är lite stolta över dess rykte Jag har hört det från många, i synnerhet tonårstjejer. Jag pratar nu inte om kriminella utan vanligt folk. Jag hör alltid att jag MÅSTE ha en sådan, antag att t.ex. Pitbull förbjöds. Den som säger sig vara vansinnigt intresserad av hundar kan alltså inte bland alla otaliga raser hitta en annan hund som är lika givande utan är hellre utan hund? Det hör jag från folk och i mina ögon låter det som en ursäkt.
    Men vet du vad en kamphund är för något?

Så du baserar det på vad ett gäng tonårsbrudar säger? Drömmer Du skrev förut att du hade träffat en renrasig apbt förut. Vart var den reggad? glömde jag att fråga.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!