Inlägg från: Modgun |Visa alla inlägg
  • Modgun

Förbjud dessa jävla kamphundar!

tebax skrev 2010-05-01 18:11:55 följande:
    Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.
    jag har blivit biten av en pudel, ska vi förbjuda dem också?
    Sen vill jag gärna veta VILKEN ras som du benämner som kamphundar.?
  • Modgun

Är väldigt nyfiken på hur många som faktist har träffat en riktig kamphund?
    Med tanke på att ni drar alla hundar med ett speciellt utseende över en kant. Jag trodde rasprofilering var fel oavsett.

• Modgun
    Självklar skrev 2010-06-27 22:47:12 följande:
    Ett par stycken? Tror du att det s.k ryktet har uppkommit enbart av två hundars attack?
    Jag har blivit hundbiten ett par gånger, och bara utav pudlar. Ska vi förbjuda dem också?
  • Modgun
    tebax skrev 2010-05-01 18:11:55 följande:
    Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.
    Kan för övrigt inte göra mer än garva åt ts mer än okunnighet.
    Ts skriver själv att det är aveln det är fel på, men då är det ju inte hundarna fel utan människan som avlat fram hunden. Eller har hundarna avlat fram sig själva?

Hahahahahahaha
  • Modgun
    Joppis skrev 2010-06-28 19:45:28 följande:
    Vilka tonåringar idag, som snackar "Rinkebysvenska" och inte kan ett skit om hundar skaffar Pudel?
    VAD har det med tonåringar som snackar rinkebysvenska med det att göra?
    Det jag menade var att om man ska förbjuda hundar som biter folk så får man ju förbjuda pudel också. Då jag faktist är rädd för pudlar. Jag har ALDRIG träffat på en pudel som inte biter, juckar morrar och beter sig som cujo. Och här där jag bor så bor det ganska många.
    Jag är en ägare av en kamphundsbastard och jag talar inte förortssvenska utan talar hederlig göteborska, jag är ingen tonåring utan är 26 år och väntar mitt andra barn..
  • Modgun
    Joppis skrev 2010-06-28 22:30:47 följande:

Men för att just du blivit biten av en Pudel så lär inte samhället anse att Pudlar är ett problem.

Förstår du skillnaden?

Inte bara jag som blivit biten av just dessa äckliga pudlar, men skitsamma, du tycks inte förstå att det var ett exempel. Mitt exempel är lika löjligt som att förbjuda vissa raser. Folk skriker kamphund, när de i själva verkat aldrig har träffat en riktig kamphund eller vet hur den ser ut.

Problemet ligger i blandrasaveln där idioter avlar på precis allt enbart för pengar.
  • Modgun
    Joppis skrev 2010-06-29 12:28:19 följande:
    Finns ex. INTE hos Pudel skall det vara...
    Alla hundar kan ha kamplust.

även pudlar.
  • Modgun

Det mest patetiska är att folk faktist tror att de kommer att bli mindre aggresiva hundar på gatorn då efterfrågan minskar.
    Kan räkna upp ett dussin hundar som är bra mycket skarpare än APBT. Jag tror inte på ett rasförbud, dock så tror jag på ett förbud mot okynnesavel där man blandrar kreti och pleti. det är DÅ hundarna kan bli farliga.

• Modgun

Är dock nyfiken på svaren (som jag aldrig fick) på frågorna som jag ställde.

Hur många har träffat en riktig kamphund?
    Hur många har sett en RENRASIG ADBA eller BFKC reggad APBT?

Jag tvivlar på att ni faktist har gjort detta, för isåfall så skulle många inte uttala sig så okunnigt och urbota dumt som de gör.

Jag har tyvärr träffat på hundar som har använts i hk, kan dock säga att snällare hundar finns inte. Av förklarliga själ så tål hundarna inte andra djur, men mer människovänliga hundar finns inte.

Om ni är intreserade av en RIKTIGT seriös diskusion om just detta ämne så gå in på www.pitbullforum.se
    DÄR finns det kunnigt folk som har haft (iaf rasen APBT) i många många år.
    Sen det är klart att jag förstår om en del inte vågar då det inte är så kul att prata med folk som faktist VET vad de talar om.

• Modgun

Om detta hade varit människor vi hade snackat om så hade det kallats rasism.Flört

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!