Inlägg från: Lajsa82 |Visa alla inlägg
  • Lajsa82

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

minfamilj: Lycka till nu!!!

Igår var jag och tog prover inför första återbesöket den 22:e, börjar bli nervös, Har läst edel på viktop där läkare har tyckt att man gått ner för lite osv....och jag står nu still igen på vågen, har precis haft mens och då har jag stått still varje gång jag haft den...men hoppas att jag kan lyckats gå ner lite tills i morgon... Hur mycke hade ni andra gått ner innan återbesöket? Inklusive flytet!!

Något jag saknar nu är mjölk, kan verkligen inte drick mjölk längre, har även försökt med laktosfri, men icke, mår fruktansvärt illa efter att ha druckit det....men tur är väl att jag tycker om vatten, för vad skall man dricka annars? vad dricker ni under dagen? Vatten och kaffe var det här

Jo det här med alkohol, jag dricker ytterst sällan, nu är det så att på juldagen varje år brukar vi gå ut!! Jag har inte druckit en droppe på väldigt länge och undrar är det jäkligt dumt av mig att testa först då?? Hur har era kroppar reagerat på alkohol? Känner ni efter 1 öl? Tror visserligen att 1 öl skulle ta väldigt lång tid att få ner då blubblor och jag inte fungerar längre, dricker inte vin...likörer skulle jag inte våga mig på, inte heller drinkar...vad dricker ni och hur mycket tål ni? Tålde innan op? vet att vi alla är olika, och reagerar olika, skall nog tillägga att jag e inte den som dricker mig full i vanliga fall....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

1975: tack för ditt svar! oj allt på en timme, tjoohooo Kankse dumt att prova först på juldagen, inget kul att däckaFörvånad Jag kan ha kul utan att dricka, men den som lever få se

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Var på återbesök igår! Dom var mkt nöjda, sa att jag såg strålande fräsch ut....hade gått ner till 90.0 så 20 kilo ner sedan flytet, helt otroligt, köpte kläder till jul här omdagen och köpte allt i storlek L Och var ju tvungen att ha det på mig på återbesöket Ja!! Jag kände mig riktigt snygg, snacka om att självförtroendet är på väg tillbaka Idag vägde jag mig, och jag har lyckats komma ner till 80-talet...Woohooo kan inte fatta att det har gått så här fort... Har nu ett midje mått på 108, inna låg det runt 126 tror jag!

Nala: jag skulle också vilja se lite bilder
    METAMORPHOSIS: Skit vacker är du! Och visst skall du visa dig på FL!! Du har gjort ett kanon jobb!!!

Ni som har facebook, får gärna lägga till mig som vän [email protected] 

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

jejja78: Hade mycket retosta dom första veckorna, fast bara natte tid, vaknade igenomsnitt 10 ggr på natt, så jag drack mycket vatten då....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Hur gör ni med träningen? Jag måste bröja träna har funderat att börja med en PT då jag e nollställd på vad som skall göras med min kropp, dyrt är det men jag behöver veta vilka muskler jag skall träna upp osv då jag e grymt dålig på kordniation m.m. så vet jag inte vilken gruppträning jag skall välja, någon som provat body combat? Har testat Body Balance, men shit, vad svårt det var med alla rörelser osv....sen måste man nog vara vig....Hur är Body pump? ngn som testat?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

före och efterbilderna på er alla är kanonfina! Ni va alla fina innan och nu är ni kanonfina så roligt att se, fler får gärna lägga in Angående träning så tror jag att jag börjar med en pt och gym, för att sedan prova på gruppträning...tror att jag kommer välja body combat och bodypump!!

Gravid2010tack: ???? du tror att du inte behöver anstränga dig?? Du är medveten att en operation är ett verktyg, men "använder" man det inte rätt så kommer du inte att komma långt med operationen....Vad tror du att all fetma relaterade följd sjukdommar kostar svergie varje år??? 

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Shit vad ni skriver Har ögnat igenom lite....Har varit sjuk i över en vecka nu, feber och ont i halva ansiktet, hade så ont igår att jag var tvungen att uppsöka läkare, hade ont i hela högersidan av ansiktet och det värkte ut i tänderna, fick konstaterat att jag har en kraftig bihålsinflammation, fick avsvällande tabletter och nässpray + antibiotika, talade om för läkaren att jag var gbp opad sedan oktober, äter vitaminer osv. trots detta får jag antibiotika som inte skall tas med varken kacium eller järn, så nu får jag hoppa mina vitaminer tills antibiotikan tar slut....hur är det med depåtabletter? Ngn som vet? Fick nämligen det och undrar om den kommer ha full effekt?

satt och kollade på bilder hos syrran igår, hjälp!!! Har knappt några bilder hemma då det alltid e jag som e bakom kameran...men shit vilken skillnad från midsommar bilderna tills bilderna som togs på nyår, skall be henne mejla lite bilder som jag kan lägga upp i bildtråden....märker att psyket inte hänger med....jag såg mig aldrig så stor som jag verkligen var och nu tyckte jag att jag såg betydligt mindre ut på bilderna än jag känner mig Ja ja psyket hänger väl med någon dag har gått ner 2 kg sedan julafton, brukar ju gå upp 2 kg

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

BohusM : ja smaklökarna har förändrats kraftigt här Mc-donalds smakar verkligen skit  tomater smakar hur gott som helst, gillade inte det förut, allt sött och fett har jag fått avsmak av, saft e toksött....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

mikaela B: Dom kommer inte neka dig en operation, jag opades visserligen på näl i trollhättan och jag hade bara gått ner 7...vägde 108 på inskrivningen, gick upp 2 innan flytperioden och vägde 103 på den stora dagen, så dom räknade att jag gått ner 5 kilo ingen sa något om att jag hade gått ner för lite....11 kilo äe skit bra Jag körde med modifast...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82
    linaalice skrev 2011-01-12 19:21:52 följande:
    jag tror absolut inte att jag missuppfattat det. :)
    på mig har dom inte tagit bortden första delen av tarmen heller. dom har sytt igen magsäcken så att den är lika smal som tarmen. men tarmen sitter där den suttit hela tiden.
    1,5 meter av tunntarmen sitter kvar. sen har dom nypt av och förkortat tarmen med 70 procent. och jag är hundra på att det är så dom gör på oss allihop. :)
    låter mer som att du gjort en gastric sleeve... där magsäcken bli långsmal precis som tarmen!!!

Här har jag fått till mig att 30% tas upp och jag opades i oktober...
    ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

slitsmetod? har läst om slitsar innan men fattar inte vad det är dom gör då??? Någon som vill förklara?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

LenaL: jag tror jag dööör av skratt....hajenmusik till gubbens matlagning....du skriver så himla bra och roligt....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

shit, nu åker mitt hår, jag som redan har tunnt :( Hur länge brukar håravfall hålla på någon som vet?

Har nu gått ner 25 kilo sedan oktober + 5 sedan i sommras, har alltid varit "tjock" så denna vikten är mera JAG och jag känner mig snygg, fast jag har 21 kilo kvar!!! Står ganska stadigt still just nu, men midjemåttet minskar ändå har ett midjemått på 98 cm i sommras låg jag på ca 126, det e rätt kul att dra ut mått bandet till 126 för det blir en otrolig skillnad...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

grattis till alla tider m.m.

här går det sakta men säkert e lite dålig på att äta, men skärper mig dag för dag...tappar mängder med hår men men det hör ju till....

en lite fråga, jag får lätt magknip, gaserna (ursäkta) sätter sig på tvären....någon som vet om det är okej att köpa receptfria mediciner för detta?? och isåfall vilken?

ღLisa och Williamღ
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)