Inlägg från: Lajsa82 |Visa alla inlägg
  • Lajsa82

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Mickan21: jo nerverna tar över här med i bland Jag opas den 18:e oktober

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

lalalong: kolla på ellos efter vinter jacka, dom har från alla prisklasser....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

JL86: jag skall gå ner 8 innan operationen och börjar flyta 3 veckor innan op, deras rekommendation....men försöker hålla igen redan nu...grattis till op tiden...

Drottningen1970: wow vad du har varit duktig, man blir inspirerad till tusen... en sådan klänning vill jag oxå komma i 

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

mickan21: Skall också flyta 3 veckor och har ett bmi på 43...dom vill att jag loosar 8 kg...

lovemychild: tror hon fick en okejstämpel i rumpan, du vet en sådan där tomten ger dockan som kan säga mamma på julafton ;-D

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

här skall man vara helt fastande innan op, jag opas den 18:e oktober och skall ringa dagen innan för att veta när jag skall komma in på op dagen... shit det är bara 3 veckor kvar och jag börjar mitt flyt i morgon...varför är jag inte taggad för? Men jag hoppas jag ändrar mig tills i morgon....Skall till tylösand spa på torsdag med jobbet och sover över där tills på fredag, skall bli skönt med lite behandling, har avbokat maten och kommer dricka ramlösa på kvällen medans dom andra dricker onyttigheter Jag skall visa att jag e duktig Sen kommer det till det där med rökningen, har inte lyckats riktigt med det, så imorgon får jag ringa läkaren och be han skriva ut champix eller något sådant, för jag vill verkligen sluta med den skiten också....

Ni som gick på flytande i 3 veckor, hur mycket gick ni ner? Jag skall tappa 8 kilo, men vad ja minns så tappade inte jag 8 kilo på 3 veckor sist jag gick på modifast?

Hur länge låg ni inlagda efter op? Har för mig dom sa 4 dagar men jag börjar undra om jag hört fel.... 

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Cilla71a: har oxå börjat idag usch.men det här fixar vi, har precis värmt buljong, känns som det blir mer mat och det är helt okej att dricka....iallafall för mitt sjukhus... när opas du?

Mli79: Min mamma, gjorde denna operation i 40 års ålder och när hon typ hade tappat hälften, så fick hon visa leg på systemet, kassörskan visste inte riktigt vad hon skulle säga

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

cilla71a: Ja potatis och purjolöken är vidrig, men jag älskar vaniljen, chokladen och banan så det är det jag kommer leva på, sparrisen har jag dock inte provat, kanske skall göra det...nä jag behöver inte utesluta någon påse för buljongen, buljongen ligger på 5 kcal....kokar både på tärning och "lös" älskar grönsaksbuljongen, ring och hör med ditt sjukhus, borde vara okej där med....jag opas den 18.e oktober på näl i trollhättan...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

vill tipsa till er som har en iphone: finns bra appar, där man kan kan ha koll på hur man går ner i vikt hur många procent osv, jag använder mig av viktkoll och bmi kalkylator.....Fast än har jag ju inte gått ner men snart kan jag skriva i nya siffror och se hur det ändrar sig....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Andra dagen med modifast, går helt okej, men kom på att jag bara ätit 3 påsar, men men får klämma in 4 imorgon...sen är det ju det där med vätskan, som jag har så svårt att få i mig, men jag försöker....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

cilla71:a Nä det fattar inte jag heller....men men idag skall jag äta mina 4 påsar och öka vätske intaget.....

Vandersson: Wow 3.5 kg det var inte dåligt, är på 3.e dagen och vågen har flyttat sig 1 kg ner så jag e nöjd iallafall

Har gått på modifast så många gånger och denna gången är en av de bästa, då jag inte har så mycket abstinens, kanske mer motiverad....i morgon skall jag på spa över en natt och har min behandling kl 9 på fredagen, först när jag fick veta att jag fick den så tidigt blev jag irriterad och tänkte att då kan man inte sitta och njuta av den goda frukosten, men nu är jag bara glad eftersom jag flyter och jag tänker bara gå ner och ta en kopp kaffe innan....Det skall bli så himla skönt

Jag längtar tills den dagen jag kan införskaffa en helt ny garderob och denna gången skall det bara vara snygga kläder Trots att jag tycker dom e snygga när jag köper dom, men alltid längst in i garderoben finns fula kläder, hur kan det komma sig?

ღLisa och Williamღ
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)