Inlägg från: Lajsa82 |Visa alla inlägg
  • Lajsa82

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

hej hopp!! har inte skrivit på evigheter....det har tagit otroligt lång tid med allt, fick beviljat för ca 8 månader sedan en op, i våras bytte jag sjukhus men inte varit där än, då jag inte tillhörde det i gbg för att dom öppnat en överviktsmottagning på NÄL...har äntligen fått ett inskrivningsbesök, där dom skall ta prover ekg osv. skall få träffa läkare , dietist, kirurg och narkosläkare....det står att tid för operation bestäms på inskrivningsbesöket
    , nu undrar jag bara, kan jag få vänta ytterligare ett år eller två eller är det dags för op snart?? vet ej hur väntetiden ser ut....men hoppas på att det e min tur snart...

Sabina1983: Säger bara wow!!! Härligt att se....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

hmm..ja nu blev det nog fel ...vet att jag skall opereras på näl, så det är nog bara det kirurgiska som fixas, det är ju ganska nytt detta och t.o.m. dom på sahlgrenska är lite osäkra på om jag skall gå kvar medicinskt där och kirurgiskt på näl, så jag hoppas på mer info..men om jag skall träffa narkos läkare och kirurgen måste det väl vara nära eller skall man behöva vänta i ytterligare år?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Hur lång tid tog det för er att få op tid från det att ni träffat kirurg och narkosläkare?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Elliz45: Grattis vad kul
    Går eller har gått på sahlgrenska, känner att jag inte har någon aning just nu, fått tid  på näl, då jag bor utanför gbg skall träffa kirurg, dietist och narkosläkare där den 2:e då det skall bestämmas op tid, hoppas på en tid snart, då jag gått på shalgrenska sedan augusti 2009, kommer ju ingen vart känns det som...har även fått tid till läkare den 2.e september och den 19 september för glukosbelastning, på sahlgrenska, men dom verkar ju inte ha kontakt mellan varandra, har fått till svars då dom skickade mig till näl att om jag har kontakt med dom innan sommaren behöver jag inte gå på resterande tider, gjorde inte det då näl kontaktade mig i april, men fick nu trots allt betala för 2 besök som jag tydligen skulle ha varit där...e helt förvirrad, men kommer kontakta näl nästa vecka för att reda ut vad som gäller, har ju inte lust att flacka fram och tillbaka om dom nu inte verkar ha kontakt med varandra...Annars ringer jag sahlgrenska och kräver att dom skickar mig till carlanderska

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Elliz45: Ja ett evigt snurrande...men om du har fått optid så nära och skall träffa narkosläkare osv, så borde min tid vara nära, det hoppas jag på....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

har lite funderingar kring flyt,,,, både före och efter, måste man flyta med Lcd soppor innan? Kan man ha vanlig soppa som man mixar själv? å flyt efter, måste det också vara "soppor" eller kan man göra egna fruktdrinkar, äta yoghurt osv... 

När man flyter innan operation, så beror det väl på att man skall gå ner i vikt för att krympa levern? om man fixar att gå ner på sallad innan skulle det då funka eller måste man verkligen flyta?

VPE: usch vilket dåligt bemötande, undrar om läkaren har hört ordet proffisionell innan

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Mli79: Tack för ditt svar, känns inte lika jäkligt nu Har kört i perioder modifast 3 mål och ätit kycklingsallad som middag, bara för att få tugga och har lyckats gå ner på det...men det får jag ta med läkaren innan...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

vet ni vad som gäller min man jobbar 100% och när jag blir sjuksriven vid op får jag då ta hand om min 4 åring och skjutsa honom till dagis osv? eller måste gubben vara hemma?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Tack alla för svaren!
    Jag får ringa fk när jag vet när operationen blir av, vad som gäller, sonen har autism och kan vara utåtagerande och ganska krävande, har vårdbidrag från fk och vet ej vad som händer med den, tror ju att jag kan ta hand om honom endå, men rymmer han så kan jag nog inte kuta efterhonom i början...Glad men allt löser sig....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

V P E: Ja det stämmer att det är för merabete och merkostnader, men vet inte hur det är när man är sjukskriven, tvivlar på att jag kommer uppfylla alla sonens behov om jag inte är helt hundra fysiskt, då han e väldigt aktiv och byter sysselsättning var 5 min typ men men får ta ett samtal och höra hur det fungerar...

ღLisa och Williamღ
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)