Inlägg från: Lajsa82 |Visa alla inlägg
  • Lajsa82

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

När jag hamnat på 15 kilo minus så har jag sagt att jag skall unna mig något fint, så idag trots att jag har 0.8 kilo kvar till -15kilo så köpte jag mig ett jättefint armband från snö of sweden, så himla nöjd och det kommer passa skitbra ihop med klänningen jag skall ha på syrrans 30 fest i helgen...

frågar igen: Nu när man får äta "nästan allt" får man svälja små bitar eller skall man passera maten för alltid i munnen? dvs tugga tugga tugga....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Hur många av er kan äta pulvermos? Har inte testat då dietisten sa att många dumpar på det.... skulle beställa korvkioskmat här om dagen, dom har hemlagat mos, men var ändå tvungen att fråga, för jag vet att en del blandar typ hälften vanligt hälften pulver, förklarade att jag blir jättedålig om det är lite pulver i fick först till svar att det bara är potatis, sen kom det fram att dom hade lite pulver i....så då avstod jag... tycker det är dåligt att dom går ut med att dom har hemlagat mos när det ändå är pulver i....ja ja skall se hur många korvkiosker man kan syna genom åren

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Mli79: Nu gjorde du mig sugen på nåogot jag inte ätit på typ 1 år, just tunnbrödsrulle

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

kikar in som hastigast Igår var jag tvungen att införskaffa nya jeans, dom andra jag har hänger och slänger och jag ser bonnig ut Och jag e så jäkla glad tog ett par i 46 på vanlig avdelning och jag kom i dom .-) Wiihooo aldrig mera tjockisavdelningen igår dumpa jag rejält, la mig på soffan och somnade, sov hela natten där, sambon ville inte väcka mig, då han sett hur besvärligt jag hade det innan jag somnade....jag åt helt fel, jag vet, men att två paradis praliner kan ge en sådana besvär I will never ever äta dom igen....och jag klarar mig utan dom.... numera går jag under namnet samlis på jobbet, fast jag är en av de störtsa, men det känns så kul att kunna bli mer hälsosam och snyggare

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

lalalong: Vi opades nästan i samma veva och jag har gått ner 18.2 inkl flytet, och jag stod stilla för ett par veckor sedan, men nu rullar det på....man vill ju att det skall gå fort och det har det ju visserligen gjort ändå....håller jag detta tempo så är jag normalviktig till sommaren, vilket kommer kännas underbart hade du en blogg? har för mig det men sparade inte adressen...skulle gärna vilja läsa den....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

lalalong: jag startade på 110 kilo innan flytet och op. men i sommras hade jag ätit upp mig till 115 och lyckades gå ner dom ganska snabbt.....Hoppas jag får en tid för återkontrollen, för jag har ingen  aning vad dom har satt för mål att jag skall uppnå...jag har en trivselvikt på 80 kilo, kände mig ganska smal när jag vägde 70 men skall jag ha en normalvikt inom bmi måste jag ner till 60....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Hej hej! Idag ringde en kollega och sa att vi skulle beställa nya kläder till jobbet och vad jag skulle ha för storlek....ja det e ju inte det lättaste, vi e ganska lika i kroppsbyggnaden nu och hon hade provat en L och den satt ganska taight på henne, så tillslut beslöt vi oss för att beställa en large till mig, för visst hade man kunnat ta en Medium och väntat tills man är där, men samtidigt behöver jag nya arbetskläder, då dom andra är ganska stora, dom är i storlek xxl, har en tröja i stolek xl som börjar bli lite stor, men duger gott än så länge, det är ju inte lätt det där med storlekar, men nu måste jag inhandla en ny bh för jag får in en knytnäve i vardera kupa när jag har den på mig...synd att det skall vara så dyrt med kläder, annars hade jag handlat som bara den, men har valt att vänta, skiter i att tröjorna hänger och slänger, men byxor, speciellt jeans som jag hade innan har jag fått slänga då dom hänger ganska gött i rumpan och är skitstora i låren.... något tips på bra byxor när man minskar i vikt? ja förutom leggins?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

teddybjörnenfred....: grattis, när jag e på 80 talet skall jag köpa en ny bh Har 1.5 kilo kvar dit...Hoppas det blir nästa vecka

Chamar75: kolla gina tricot, dom brukar ha linnen....har du symaskin? Sy in en del plagg Du får köpa en sarong där nere i värmen och gå runt i

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Jejja78: Vet du vad, jag hade jobbigt med diareer i början, men det avtog, tror det berodde på mjölken eller knäckebrödet slutatde med mjölken och bytte till ett annat knäckebröd med mindre fibrer i....sen e man ganska trött på att flyta och det är jobbigt i början, hur länge skall dy flyta, pureea? Efter det kommer det kännas så mycket bättre....ge inte upp, kämpa på Kram till dig!!!

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Tinzi: vilket bakslag! Men det e ju bra att dom kollar blodtrycket, för skulle det går ner och bli stabilt så är han ju redo för operation....Hoppas det löser sig och han får komma till operation ändå....har han haft högt blodtryck innan?

ღLisa och Williamღ
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)