• BohusM

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

kurilill skrev 2010-12-28 10:05:37 följande:
    Ni som skriver egna remisser, var får ni tag på blanketter och var skickar man dom? Har förstått att det bara är en fördel att skicka egen också?
    Det fins inga blanketter, man tar ett tomt vitt papper bara Cool, se till att inte skriva för mycket. Spara det som inte behöver vara med i remissen till besöket.

Lycka till Glad
  • BohusM

Sä här kan en ev. remiss se ut.

Till överläkaren Kirurgmottagningen                                                                   
    Adress                                                                                                          
    Postnummer                                            

Egenremiss för en GBP

Pers.nr
    Namn
    Adress
    Tel

Längd
    Vikt

En kort sammanfattning om vilka tidigare försök som glorts, hur länge du vatit överviktig, vilka problem vikten orsakar för dig.  Men tänk på att inte slriva för mycket.

• BohusM
    kurilill skrev 2010-12-28 17:25:14 följande:
    Vad bra, jag tillhör Göteborg :)

Jag tillhör också Göteborg och kommer att OP:as i Lund nu den 11/1.
    Det är ju så att skåningarna OP:as i Gbg och Gbg med omnejd OP:as i skåne!!??

Fräga mig inte varför, men dom tycker väl det är käckt att skicka folk som just OP:ats
    land och rike runt.

Jag skall om allt går bra utan komplikationer åka hem dagen efter OP.... Tåg i flera timmar och byte sen bil en massa mil. Detta stör mig och jag är orolig att jag inte skall klara den resan då man inte får lyfta och jag har ju en väska och åker inte dit utan min laptop-

Ni som OP:ats, hur skulle ni klarat av att åka så långt med byten dagen efter er OP...

Nervös - JA

• BohusM
    Lalalong skrev 2010-12-28 17:57:51 följande:
    Jag tror inte det är så många skåningar om opas i Göteborg... Skåne har inget (hade inte för 6 mån sen) avtal med något sjukhus i Göteborg och skickar mest till Kristianstad på vårdgarantin.. 
    Men i sak håller jag med dig så klart!! Det är lite lustigt att Skåne t.ex. har avtal med ett privat sjukhus som Ersta, men inte med en privat klinik som Aleris i Kristianstad så man själv kunde valt där istället! Och vise versa för er då
    Skåne har avtal med Carlanderska i Gbg, och Sahlgrenska har avtal med Baritric Center Skåne... Enligt min Läkare...
  • BohusM

Gott Nytt År 
            önsksr jag alla vänner i tråden

★★★★★★

• BohusM
    Angeliqan skrev 2011-01-02 11:31:27 följande:
    Okej...  Jag ska opereras på bariatric center i Lund.
    Jag skall också OP:as på Bariatric center i Lund. Jag ringde ner och frågade exakt det du frågar, Sköterskan sa att man skall välja något med mycket protein, typ Modifast och Nutrilett. Cambridge va väl inte ett bra val rent närigsmässigt heller. Bars och såt är inte heller tillåtet. Man får därimot blanda ut vattnet med lite fun light och dricka light läsk OM den är light, många är inte 100 % light även om det står så på

Jag har bara provar Nutrilett och fick panik. 3 veckor med det, fyyyy. Men jag kan bara säga att Modifast är gott, och så har dom kommit med nyheter som är goda, chokladpuddingen är super mättar riktigt bra och stoppar godissuget på ett nafs, Jag köpte via www.modifast.se mycket billigare än apoteket + att där har dom även dom nya smakerna. Man fick hem det på 2-3 dagar.

När skall du OP:as?
  • BohusM

Vad händer om man är förkyld??? Jag menar utan feber och så? Blir operationen inställd då?
    Usch, kan ju bara tänka mig senariot, OP framflyttad 3 veckor, lagom för att flyta 3 veckor till..... Jag vet inte om jag skulle klara det!!!
    Skall OP:as 11/1,,,,

• BohusM
    Angeliqan skrev 2011-01-02 19:58:14 följande:
    Jag har inte fått op tid än.. Ska på gruppmötet den 14/1 och det enskilda mötet 24/1. Är det då man får op-tiden kanske??

Nutrilett har jag testat för massa år sen men tyckte inte att den var särskilt mättande.. Modifast gick min mamma på i omgångar på 90-talet och då tog jag en påse av henne emellanåt och jag minns att jag tyckte de var goda..... Eller ja iaf vanilj och choklad, tomat minns jag att jag inte gillade..

Vad bra att man får dicka lightdrycker.. Då kan man ju dricka coca cola light och göra glass av shaken på helgerna när de andra äter massa annat gott

Nu är det inte många dagar kvar för dig BohusM
     Japp du får OP:tiden vid det enskilda besöket-

Nej det är inte så långt kvar nu, både skönt och skrämmande. Skönt för att det äntligen blir av och skrämmande för jag gillar inte sjukhus och operationer... Men vem gör det!!

Ja, Modifasten är bra, tomat har dom inte vad jag kan se så du kan andas ut, jag beställde choklad, vanilj, kaffe, potatis-purjosoppa, sparrissoppa och chokladpudding.. Jag ångrar att jag bara beställde 1 pkt pudding, den smakar precis som blåbands chokladpudding, kan tänka mig att köpa hem det även efteråt och ha som mellanmål, mums :) Sparrissoppan och kaffesmaken va väl ingen hit, men det går att få ner....

Du kan följa min resa på min blogg som jag länkar till här nedanför, skall naturligtvis ta med dator ner till Lund.

Hoppas bara att förkylningen går över,
  • BohusM
    erajka skrev 2011-01-02 20:17:36 följande:
    nu har jag BARA 3.7 kg kvar till normalvikt, herregud. Nästan så man inte kan förstå att det är sant
    GRATTIS!!! Va duktig du varit, det måste ju kännas helt fantastiskt, hur mycket har du gått ner??
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)