• BohusM

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Ja i dag gäller det.

Skall på bedömning i dag i Göteborg och få min dom.....

Närverna ligger lite på utsidan kan jag ju lätt påstå, är nervös för vad dom skall säga, tänk om jag inte får OP.....

Jag har ju ett BMI på 43 och har så ont i min kropp pga reumatism så jag orkar inte bära på en extra person....

Ja ja, tiden får utvisa vad det blir.

Grattis alla som OP:ats och för alla tappade kilon. :)

• BohusM

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!

Jag fick godkänt av läkarna för operation.

Skitglad Skrattande

Jag kunde fått OP-tid redan vecka 48 men avböjde den.... Skall åka till Thailand den 13:de och jag vill ju inte flyta där. (annat än I vattnet ) hihi

OP blir vecka 2 så julbordet kommer att bestå av flytande föda, men det får det vara värt, Det kommer fler jular :)

JAG ÄR SÅ GLAD men även lite nervös......

• BohusM
    Annicka skrev 2010-11-04 20:17:51 följande:
    Grattis till optiden!
    Kram Annicka
    Tack så jättemycket...

Kram
  • BohusM
    Fröken Stålhand skrev 2010-11-07 09:22:04 följande:
    Ska opas imorgon och har ont i halsen och en begynnande snuva... Gråter Skit också! Håll tummarna att det går över innan imorgon!
    Håller tummarna för dig att du blir frisk eller rättare sagt att du inte blir sjuk.. hihi

Hoppas att OP går bra och att du återhämtar dig snabbt.

{#emotions_dlg.flower}
  • BohusM

Hej alla i tråden.
     Nu har jag kommit hem från en semester 14 dagar i Thailand... Varit nere och gett fläsket Solig en sista bränna innan det skall bort... haha Jag har haft det helt underbart solat och badat (i bikini) hehe, jag va rädd att dom skulle ringa Green Peace och rädda Willy.... Fick dock en köldchock när jag kom hem, 50 graders diff på termometern. Jag hade svullnat upp så på mina fötter att det enda jag fick på mig var flipp-flopp ni skulle sett minerna på arlanda när jag va ute och rökade i flippisar och sommarkläder i -12 grader och snö, haha, då trodde jag att dårdoktorn inte va långt borta. Fast nu blir det att försöka sluta, gäller bara ge sig 17 på att det skall gå...

Och nu till det bästa av allt.... När jag kom hem så låg det där.... BREVET med OP-tid... YES... Det blir den 11/1 -11, tror jag fått ett nytt turnummer ETT !!! Sen att julmaten kommer att bestå av diverse flyt, det får gå.... Har redan tagit mig en skinkmacka eller 2 bara för att inte bli sugen på det eftersom jag börjar flyta den 19/12, men det kommer fler jular,,, Det är det värt Hjärta

Kramar till er alla.

• BohusM
    Full av förhoppning skrev 2010-12-01 12:01:43 följande:
    Idag nådde jag normalvikt för första gången sen jag var 7 år gammal.... jag har idag ett BMI på 24,9 och väger 69,1 kg Har tappat 247cm fett och 42,9 kg sen den 31 mars då jag började flyta.
    Svårt att greppa

ÅÅÅÅÅ vad roligt, G*R*A*T*T*I*S , det måste kännas helt underbart... Längtar dit jag med...

Kram

• BohusM

Har precis pratat med resekontoret och frågat om man kan få förskott på reseutlägg och hotellnatt innan OP, men där va det kalla handen... Gråter
    Skall OP:as i Lund och bor i Bohuslän på en Ö med färja och har absolut ingen möjlighet att ta mig ner till sjukhuset i Lund så jag är där kl. 07.00 den 11/1 ( vem fan har pengar i januari) Fyyyy
    Någon som har förslag på billigt boende i Lund nära S:t Lars väg ???
    Skriv gärna era förslag, börjar få panik att jag inte kan utföra OP på grund avmin ekonomi just nu.... :(

• BohusM
    storkvinnan9901 skrev 2010-12-07 05:32:10 följande:
    Hej
    tack för strykekramarna :)

Ja det är jobbigt....jag kämpar på....
    MEn önskar jag hade någon vuxen i närheten som förstod.

Kramar
    Förstår att det känns jobbigt att inte få stöd av nära och kära. Men du kommer att klara det ändå.. Och om du hoppar av OP på grund av någon annan, så kommer du att anklaga denne eller dom för att du inte gjorde den...
    Du får förklara att du förlänger ditt liv avsevärt och får ett liv med kvalitet i stället för bl.a diabetes, hjärtbesvär, sömnapne'er och ev ledbesvär...

Var i vårat avlånga land bor dù ? Själv håller jag till i Bohuslän :)

Du kommer fixa detta, man klarar mer än man tror... Kram
  • BohusM

Hej.

Jag har börjat kolla runt på olika måltidsersättningar och soppor mm.
    Men VAD skall man välja för sort? Jag vet bara att Nutrilett ine kommer funka, då jag provat det förut så kväljde jag mig bara hela tiden....

Snälla ge mig lite tips på olika fabrikat...

Det fins ju så många, typ Modifast, Cambridge, Nupo, Alevo mm. mm

Kan någon som använt dessa skriva en liten kommentar om hur dom smakade och vilken soppa o shake smak som var godast, resp minst god (läs äcklig).. och vilket fabrikat det var :)

Börjar bli lite nervös nu OP  11/1 -11 i LUND, ngn mer som skall OP:as där då???

Tack på förhand.. Kram

• BohusM
    storkvinnan9901 skrev 2010-12-07 14:41:04 följande:
    Hej
    tack för svar
    jag bor i skåne, jag har stöd av överläkare+husläkare+terpft men ingen rikigt nära för utom dem på internet.
    Jag tror som de säger läkarena med mera att detta är det bästa för mig. har ju testat allt.
    Mår inte alls bra över min vikt, sen tror hela resan med att lära sig äta mer regelbundet med mera är bara positivt för mig.
    tack ännu en gång

Har du gjort din op?

kramar
    Nej jag har inte gjort OP ännu, men det börjar närma sig nu 11 januari skall jag OP:as i Lund, så nervositeten smyger sig sakta på nu....
    Synd att du bor så långt från mig, det är alltid kul att prata med någon omkring hela resan... Jag har dock en dotter som genomgått operationen för 3 år sedan och som mår alldeles utmärkt i dag, och fått en son efter det. Hon fick en komplikation (som va MYCKET ovanlig) efter OP:n som va jättejobbig, men när jag ställde frågan om hon med facit i handen tyckte att det va värt detta så svarade hom mig -Mamma, med facit i hand så skulle jag gjort om alltihop 3 gånger, för så bra som jag mår nu kan jag inte komma ihåg när jag gjorde sist.... Det va ändå bara 3 månader efter OP och hon va inte helt återställd efter komplikationen. Det va då jag bestämde mig för att få iväg en remiss för OP själv. Och nu är det på G.....

Hoppas att du gör din OP och att du får någon att prata med både innan och efter.

Kram
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)