• BohusM

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

sabinaa skrev 2010-12-20 20:33:47 följande:
    Carro777 skrev 2010-12-20 19:58:10 följande:
    Grattis till op! Jag ska opereras den 12 jan. Så ja går också få modifast nu. vart ska du opereras?
    Grattis! Jag opas den 12/1. Var ska ni opas?
    I Lund, och du då?
  • BohusM

Nu är även tågresan beställd och betald, så nu e det ebb i kassan vill jag lova Gråter

• BohusM
    sabinaa skrev 2010-12-21 16:09:38 följande:
    Hmm, en tanke bara....

Ni som blivit opade i Ersta, gick ni upp något i vikt mellan bedöming och tid för flyet? Jag har gått upp 10 kilo (tror jag. Väger mig väldigt sällan) och läste precis att man kunde bli nekad om man gick upp i vikt. Nu ska man ju flyta 14 dagar innan och kommer då gå ner mer än hälften (hoppas jag). Men först kommer julen....Ops..... blev ganska nervös nu!
    Om du har möjlighet att byta ut ett eller 2 mål mat mot flyt innan du börjar på dina 2 veckor (dom har sagt 3 veckor till mig) så kan du ju göra det. Eller så får du börja flyta 3 veckor innan.

Hoppas att du går ner som du vill. God Jul.. Tomte
  • BohusM

HJÄÄÄÄLP, Jag svälter i hjäl snart..... Började mitt flyt i dag, fattar inte hur jag skall klara detta.....

Hur har ni gjort när ni kännt att ni kan börja tugga på soffan, datorn eller liknande bara för att få stillat hungern??

Vatten går det åt i mängder men det förändrar inte saken, tycker nästan det blir värre.....

• BohusM

Hej alla...

Är BARA inne på min andra flytdag, och det enda som jag kan tänka på är hur J***A hungrig jag är... Suck
    Jag vet ju att det bara är början dessutom. Men i nästa stund så är jag så lycklig för vad som komma skall. Jag ser fram emot en sommar som kanske blir mycket bättre än på många långa år :) och framför allt ett bättre liv.

Snälla kom med massa goda råd och peppning, ni är till så mycket hjälp här när man har det svårt. Ge gärna förslag på sidor med före och efterbilder som jag kan spana in och drömma om (i stället för mat) haha

Grattis till alla som OP-ats och alla andra som fått tider mm

Kram..

• BohusM

Jag har en fråga som jag slänger ut här... Är inne på 3:dje dagens flyt, någon som hafr illamående och yrsel, darrningar och kallsvett ungefär 10-15 minuter efter intag av Modifast, det håller i typ en timma. Det konstiga är att det kommer EFTER jag "ätit", det normala skulle väl varit att man mår illa och blir yr med darrningar och kallsvett INNAN, när man är hungrig...
    Lite jobbigt faktiskt....

Ha en Tomte God Jul Tomte alla på FL (ni som kan äta :( )
    Och ni som inte kan det, tycker lika synd om er som om mig.... Tomte

Kram

• BohusM
    Lattjo skrev 2010-12-23 21:32:42 följande:
    Mmm, jag håller med. Jag har gråtit här på kvällen när jag såg att min syster skrivit om all god mat hon skulle bjuda på imorgon och önskar nästan att jag hade tagit operationen den 13 januari istället :( Känns sådär skoj att sitta där med min tomatsoppa när dom andra gluffsar i sig julbord. Men nu är det som det är, vi får se fram emot nästa år istället!
    Det skulle väl inte varit så mycket bättre, jag skall OP:as den 11 Januari och går på 3 veckor flyt. Känns ändå kanske lättare när man redan är OP:ad att hålla sig från julmaten.

Jag önskar er en GOD JUL och lycka till med julen på alla sätt....
  • BohusM
    Tomte*** GOD JUL ***Tomte Tillönskas er alla, från ett vintervitt Bohus-Malmön i hjärtat av Bohuslän. TomteTomteTomte
  • BohusM
    HelenaN1973 skrev 2010-12-25 10:47:52 följande:
    Ja visst är det sjukt! Jag tänker på precis samma sätt som du! Skulle jag gå ner 2 kilo innan bedömningen så kanske jag inte får en op!.  Alltså försöker jag bara hålla min vikt!
    Vart är din remiss skickad till?
    Min for iväg till Sahlgrenska, göteborg. Det är dom som sedan kommer att skicka den vidare till det sjukhuset som har minst kö (iallafall sa de så)

Lycka till själv!
    Hej Helena och God Fortsättnig ♥

Jag fick min remiss skickad till Sahlgrenska också, och skall nu OP:as på Bariatric Center i Lund..
    Lite långt att äka men vad gör man inte. Det är ett privat sjukhus som ENDAST utför GBP operationer.
    Träffade läkaren och sköterskan vid gruppmötet och fick ett mycket bra intryck av dom, detta förstärktes vid det individuella bedömningssamtalet. Verkar vara mycket seriösa och vänliga, tänk bara att få telefonnummret till läkaren privat och att han säger att han är kontaktbar 24 timmar om dygnet om det skulle vara något.

Hoppas att det löper på ganska fort och att du får din OP-tid snart-

Lycka till <3
  • BohusM

God Fortsättning alla Hjärta Hoppas att julen varit bra.

Jag flyter på min första vecka av 3, klarade dock inte riktigt att hålla mig borta från julmaten Oskyldig
    Jag stoppade i mig:

2 köttbullar
    1 prinskorv
    ½ skinkbit
    1 sillbit
    2 msk janson
    1 liten skiva vört (i början av brödet)

Och det är klar, om man skall jämföra med vad jag brukar stoppa i mig under julbordet så är detta INGENTING, men samvetet gnager i alla fall. Rynkar på näsan

På kvällen så blev jag såååå godissugen så jag höll på att gå i spinn. Jag blandade då en Modifast chokladpudding (Ny i sortimentet på hemsidan https://www.modifast.se/kostersattningar-c-104-1.aspx ) den va såååå god, åt den under kanske ½ timma lite då och då som godis, jag blev PROPPMÄTT + att godissuget försvan. Jag säger bara PROVA DEN.....

Ha nu en fortsatt trevlig och mysig Jul, nu är det NOLL fusk i fortsättningen för mig. Kram

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)