Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Har funderat idag på hur jag ska göra med modifastflytandet. Ska vända dygnet idag till nattdygn då jag börjar jobba imorgon. Och har lyckats skjuta så sista, alltså fjärde påsen, ska intas vid 24:00. Men om jag sen är vaken till fem sex på morgonen så kommer jag behöva äta något igen innan jag går och sover. Sen kommer jag ju sova fram mot sen eftermiddag.
    Så jag har funderat på om jag inte ändå måste ta en påse till kanske vid fyratiden eller så för att hålla mig. Det blir ju en mer då än vad man ska men jag vet verkligen inte hur jag ska få till det här annars.

Någon som har något bra förslag?

Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom
    kurilill skrev 2011-01-16 21:24:45 följande:
    När jag gick Cambridegkuren var det många som delade upp sina påsar och åt 4-6ggr per dag. Jag själv körde tre påsar anpassade efter jobbet (natt), dvs tog sista väldigt sent, kanske kl 24, sen klarade jag mig tills jag vaknade vid 11-12.
    Modifast ska man väl dessutom ta 4 påsar om dagen, så då kan du ju dela den sista och ta på morgonen innan du går hem.
    Fast jag kommer nog vara vaken fram mot morgonen nu och sen inte kliva upp förrän som tidigast 16.00 och om jag nu ska ta sista påsen vid midnatt så blir det grymt länge utan något i magen. Och att bara få i mig en halv påse vid midnatt kommer inte fungera heller då jag ändå inte håller mig mätt så länge på dom och är redan hungrig *suck* Därför tänkte jag att jag kanske kunde ta en vid fyra kanske och då borde jag hålla mig till jag vaknar sen imorgon.
    Shit så dumt allt blir när man vänder dygnet. Sen när jag väl har vänt dygnet blir det ju inga problem
  • trollbottom
    MinFamiljj skrev 2011-01-16 21:31:21 följande:
    Utomläns som opas på Ersta behöver inte va fastande den dagen dom ska ta prover. Det är från 24:00 på natten till op dagen som man inte får "äta" ngt.
    Fast till mig sa dom att man skulle vara fastande även inför proverna dagen innan
  • trollbottom
    MinFamiljj skrev 2011-01-17 08:37:10 följande:

Har du pratat med Ersta och dom sagt det till dig så är det det som gäller!!!

Jag behövde inte vara fastande. Jag ringde dit o frågade då jag åkte från skåne kl: 9 och hade tid hos narkoss kl;14.

Dom sa det när jag var där för bedömning. Men ska ringa dom eftersom jag har tid klockan två på dagen så blir det lite väl länge. 6 timmar kan jag väl tycka är okej men inte längre
  • trollbottom
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-18 18:52:21 följande:

Jag har ätit morfinpreparat sedan början på oktober-2011 för smärtan i magen, i och med magsåret, och då jag är en sk hög metabol ”Ultrasnabb metaboliserare” så behöver jag dubbla, ibland tredubbla dosen mediciner, jämfört med vanliga människor. Vilket då säger sig självt att det lätt kan skapa ett beroende om man äter medicin under lång tid, vilket jag nu har utvecklat.

Igår tog jag mina sista Tradolan, och idag har sådan abstinens att jag på riktigt vill hoppa från balkongen, det är riktigt vidrig.

Jag har nu läst att Tradolan kan ge svåra utsättningsbesvär. No shit…

Jag svettas, fryser, kissar hela tiden, är otroligt arg, har myrkrypningar (mer än vad jag brukar ha), mår illa, huvudvärk, olustkänslor, klåda över hela kroppen…

***KILL ME***

Fy fan vad jobbigt. Hoppas du orkar hålla i det för i längden är det bra för dig. Tablettberoende är fan inte roligt
  • trollbottom

Hur tusan ska man göra om man blir enormt trött av flytandet.  Jag jobbar natt men orkar med nöd och näppe hålla mig vaken, svinjobbigt. Vet inte hur jag ska orka med om jag fortsätter vara såhär trött

• trollbottom
    Jumbopolly skrev 2011-01-19 08:22:31 följande:
    Hur länge har du flytit nu då??
    En vecka, så hungern börjar ge med sig och suget på annat. Men tröttheten blir bara värre
  • trollbottom
    littlemisstrouble skrev 2011-01-19 14:55:06 följande:
    du blir alltså jättetrött av flytet. hjälp det är precis det jag är livrädd för när jag måste börja med flytet innan op. vet inte hur jag ska reda ut det. givetvis är veckan innan op en vecka då jag jobbar många nätter också. hmmm
    Jo, jag blir enormt trött men det går ju bara man håller sig igång på nätterna. Inte sätta sig ner under de timmar när det blir som jobbigast. Man får nog bara bita ihop. Men det är precis som att min kropp inte orkar vara vaken på natten utan vill vända till dagen. Skumt skumt, har aldrig varit med om det förut
  • trollbottom
    mrs Vilja skrev 2011-01-19 19:54:00 följande:

Hej och godkväll på er!
    En liten fråga, men ack så viktig, hur lång tid innan har ni fått er op-tid - innan det är dags? Och hur lång tid blev ni rekomenderade att flyta innan (jag veeet, det skiljer sig åt men ändå)

Har idag varit i kontakt med Calanderska igen och fått två datum med 4 veckors mellanrum och jag vet inte riktigt vilket av dem jag ska ta - jag VEEET att det är värsta i-landsproblemet!! Men man kan väl få vela ändå, eller? Det första är nämligen om två veckor exakt och det andra om sex veckor... Känns härligt att vara nära nu!

Jag blev rekomenderad flyt i fyra veckor eftersom mitt bmi var så högt. Nu fick jag opdatum så tajt inpå så det blir flyt i precis tre veckor istället men det ska nog gå bra ändå eftersom jag ändå gått ner lite sen bedömningen
  • trollbottom
    mrs Vilja skrev 2011-01-19 20:21:49 följande:
    Hur känner du inför op tid så snart?
    SOm jag skrev velar jag på den 2/2 eller 28/2 (fanns ingen ledig tid däremellan). 2/2 Är ju SNART! Jättesnart, vilket iofs 28:e också är... Gah...
    Jag velar en sekunden med att: vad är det jag väntar på?Det har ju varit en process och bearbetningstid frma till nu så--- Och andra sidan: ta det lugnt, varför brådska det är ju snart i hamn ändå, låt det smälta in.
    Jag har fått tid den 2/2 och tycker det känns helt underbart. Jag har ju väntat på att få datum. Det var nog snarare jag som var oförberedd och inte hade någon modifast hemma när jag fick brevet.

Men har de sagt något om hur mycket du måste gå ner innan? Ta det datum som känns bäst.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)