Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

linaalice skrev 2011-01-12 19:54:37 följande:
    jag är ledsen min datorville inte vara med alls. :(
    jo, jag säger inte allt detta för att jag vill sätta mig på tvären.
    jag berättar bara vad dom sagt till mig. :)
    Det är nog så som blyg viol säger att det finns olika och så som bilden visar kommer jag att få på Ersta. Du måste ha fått någon annan variant av GBP
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom

Så som du beskrivit vad du fått veta borde en sleeve stämma överens
  • trollbottom

Jag är bara inne på dag 2 på flytet och det går väl ganska bra. Jag är hungrig näst intill hela tiden men värst är nog att jag känner mig så svag. Precis som om blodsockret är lite för lågt hela tiden. Fler som haft så? Går det över eller ska det vara såhär hela flytet?

• trollbottom
    capobranco skrev 2011-01-13 18:33:37 följande:
    Jag är inne på dag 11 och jag tyckte att det gick över efter 4-5 dagar nu känner jag inte den svaghet jag gjorde ibörjan inte hunger på samma sätt heller däremot är jag ju sugen på annat och trött på det men det är ju bara att fokusera på dagen D :)

sweety88: Jag gick ner ganska snabbt i början men sen stannade det av. Jag tror jag var för dålig på att dricka vatten och röra på mig. Efter ett tag hoppade jag över nån soppa för jag tyckte 4 räckte men jag tror kroppen ställer in sig på svält lr nåt då och så står man still. Efter 11 dagar är jag nu nere på minus 5,5 men det satt långt inne trodde oxå det skulle gå mycket fortare än det gjort.

Lycka till båda och kämpa på för jäklar va duktiga vi är som klarar så många dagar inte många som gör :)
    Jag får hoppas på det för annars kommer jag verkligen inte orka jobba natt till veckan. Usch, mår som illa som tusan med. Känns precis som när jag inte ätit innan jag åker iväg och blir åksjuk typ. Blööö men man får tjura på och pina sig. Tur att shakerna är goda iaf
  • trollbottom

Jag har berättat för alla mina vänner och skriver ju om det i min blogg med. Jag hoppas bara mina vänner är glada för min skull och flera peppar och stöttar mig vilket känns väldigt skönt. Hur som helst skulle de ju märka att halva jag försvann.
    Jag tycker inte det är något att skämmas för precis som ens övervikt inte ska vara något att skämmas för

Är för övrigt inne på tredje dagen med flyt och det börjar kännas bättre. Däremot har jag åkt på UVI och ska nu försöka dricka mycket vatten med citron i och äppelcidervinäger. Är den kvar efter helgen ska jag ta ut medicinen läkaren skrev ut. Men känns måttligt kul att ha fått det då det bara gör mig klenare

• trollbottom

Hur tusan gör man för att överleva flytet när man redan efter 4 dagar ledsnat på det lilla utbud av smaker som finns. Jag håller på att bli tokig

• trollbottom

Någon som provat att stoppa i lite kryddor i modifasten för att få lite annan smak? Funderar på att prova för att inte bli lika less på smakerna

• trollbottom
    lilla agnis skrev 2011-01-15 17:14:05 följande:
    Jepp, har varierat sparrissoppan med sambal oelek och diverse örtkryddor. Sambal blev bäst (älskar chili) eftersom det heta maskerade originalsmaken bäst (*urk*, kommer nog aldrig äta sparrissoppa mer tror jag)
    Tack, då ska jag prova redan ikväll. Har förvisso ingen sparrissoppa hemma, är lite rädd att prova den då jag inte tycker om sparris i vanliga fall. Men ska nog köpa en kartong iaf så man har lite mer att variera. Men då blir det purjo och potatissoppa med sting ikväll
  • trollbottom
    lilla agnis skrev 2011-01-16 17:31:54 följande:
    Hur gick det? Blev soppan något bättre tyckte du? Jag klarar inte av soppa längre nu så det är bara söta shakes och puddingar som gäller-längtar efter riktig matsmak!
    Jo, men det blev mycket bättre. Stoppade lite sambal oleke i purjo och potatissoppan och den blev riktigt god då. Idag har jag stoppat kardemumma i vaniljen vilket blev lite som att dricka en kanelbulle Men helt okej. Ska prova choklad med chili i sen.

Men saknar fortfarande att äta vilket ju är någon månad bort nu. Ska ju operera mig 2 februari och sen ska jag äta modifast 2 veckor efter det och sen kommer jag tack och lov få äta egna soppor
  • trollbottom
    lilla agnis skrev 2011-01-16 18:55:06 följande:
    Ni som har opats på Ersta senaste tiden och är utomlänspatienter; ska man vara fastande till dagen innan op när man träffar narkosläkaren? Har tid hos honom 14.10 så att fasta tills dess känns inte så kul precis...Jag har sökt svar i tråden men det verkar vara oilka bud sedan tidigare.
    Jag har också funderat på det där eftersom jag med har en tid vid klockan 14 dagen innan. Sen fick jag för mig att det kanske var 6 timmar innan. Men har tänkt ringa och kolla för man kommer ju vara ett vrak om man inte får äta
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)