-
Joppis skrev 2010-05-10 16:29:35 följande:Ta en titt på Robert Ashbergs program som jag nu har glömt namnet på...
-
" En full finne som begår ett brott är alltid enbart en full finne, möjligtvis en arbetslös, fattig full finne, men ändock en individ. Den tunisiskfödde mannen blir däremot en representant för sin kultur. Frågan är om det är önskvärt att förstärka den bilden? "Joppis skrev 2010-05-10 16:39:52 följande:Ta en titt på Hasse Aros program... och lyssna på Leif G W Persson lite.
http://www.bra.se/extra/pod/?module_instance=12&action=pod_show&id=29 -
Finnar har plats nummer 3 i brottsstatistiken. Nu kan jag inte statistik men har man lyckats som ett enda nationalitet ta nummer 3 då måste det ju vara så att man har flest brottslingar eller?!
Nummer 2 är " mellanösterländer " men jag visste inte att mellanöster består av enbart två länder...( I artikeln jag har hittat så står det att det är två länder som tillsammans har tagit plats två 2 )
Första plats är etniska svenskar.
Så varför ÄR finnar mer accepterade som brottslingar?!
-
Säg det du? Det var du som skrev "fulla finnar som ...." Vad skulle en full finne klara av för brott om inte det du frågar efter? Eller du tror kanske att finnar ÄR så IQ-begåvade att dom i onykter-tillstånd klarar av intelligent-brott?!Joppis skrev 2010-05-10 21:54:27 följande:Är finnar lika representerade i grova våldsbrott, dråp och mord som nummer 2?
-
http://www.zaramis.nu/blog/2008/02/10/brottslighet-och-etnicitet/Joppis skrev 2010-05-10 21:59:09 följande:Vi vet båda svaret..... Hur många finnar ser man på efterlyst?
* Känner att jag kan ge dig hur många artiklar som helst men att du inte kommer ändra dig * -
Hörru citerar du från människans blogg så citera allt. Den här artikeln läste jag nyss så var god citera sista raderna i artikeln. Ska du argumentera för din åsikt så gör det rättvisst...Joppis skrev 2010-05-10 22:19:03 följande:"Efterlyst är ett program som nästan uteslutande handlar om grova våldsbrott som mord, misshandel, rån och sexuella övergrepp. Inte ens om brottslighet som sker inom hemmets väggar utan om den som låter sig fångas på övervakningsbilder från tunnelbanan, köpcentrum och affärer i våra större städer.Om den här typen av kriminalitet kan man säga två saker. För det första att alla dessa brott begås av mindre än en procent av hela befolkningen och detta alldeles oavsett om vi talar "svenskar" eller "invandrare". För det andra att yngre män med invandrar- eller flyktingbakgrund är mycket kraftigt överrepresenterade bland de gärningsmän som begår sådana brott"
-
Från samma artikeln. Missade du det?!Joppis skrev 2010-05-10 22:19:03 följande:"Efterlyst är ett program som nästan uteslutande handlar om grova våldsbrott som mord, misshandel, rån och sexuella övergrepp. Inte ens om brottslighet som sker inom hemmets väggar utan om den som låter sig fångas på övervakningsbilder från tunnelbanan, köpcentrum och affärer i våra större städer.Om den här typen av kriminalitet kan man säga två saker. För det första att alla dessa brott begås av mindre än en procent av hela befolkningen och detta alldeles oavsett om vi talar "svenskar" eller "invandrare". För det andra att yngre män med invandrar- eller flyktingbakgrund är mycket kraftigt överrepresenterade bland de gärningsmän som begår sådana brott"
" Och allt sammantaget handlar det om det politiska tjuvknepet att göra ytterst sällsynta undantag till allmänna exempel. Om det faktum att nitton av tjugo av de som bor och vistas här i landet, oavsett om de är svenskar, invandrare eller flyktingar, är hederliga och strävsamma människor, fullt upptagna med att sköta sitt och de sina utan att harma sina medmänniskor, har Sverigedemokraterna intet att säga. Precis som deras meningsmotståndare som redan från början frånsagt sig det argumentet. " -
Om det är partiledarna det är fel på och Sveriges integrationspolitik vad har det med invandrarna att göra?
-
Just nu känns det som om jag ställer frågor som jag nog inte kommer få svar till men visste ni att när det var arbetskraftsinvandring så var invandrarnas brottslighet mindre än svenskar? Till och med hälften än svenskar?
Tycker ni inte att istället för att sprida propaganda så ska man istället få dessa "invandrare" i arbetsmarknaden? Eftersom statistiken visar att brottsligheten sjunker när folk är sysselsatta så vore det kanske en lösning istället för att göra livet ännu mer surt för dessa redan utsatta människor?
-
....hmm, Jag som partiledare ÄR okvalificerad att föra en integrationspolitik som funkar för mitt land, nu när det har sketit sig så ÄR det inte MITT fel utan invandrarnas fel som inte lyckades integrera sig i samhället pågrund av att landet suger nåt enormt när det gäller arbetsmarknad, bostdasmarknad m.m.
* Är det bara jag som inte får till det? *