Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

upyours skrev 2010-05-06 23:28:16 följande:
    Så tragiskt med fjäskmentaliteten från de invandrare som fjäskar för svenskar och förkastar allt som har med deras bakgrund att göra. Såsom Maxipaxi.Jag har mer respekt för en invandrare med integritet som vågar stå för den han är och inte fjäskar. Det är när man har integritet och vågar vara sig själv som man även kan respektera andra.
    Hoppsan är Maxipaxi "invandrare". Jaha, på så sätt. Hmmm...

Har bott här i snart 20år. Kommer aldrig bli svensk, vill inte va svensk. Är "blatte" rakt igenom och kommer så länge jag andas att va stolt över min bakgrund och hemland. Samma sak gäller mina barn. Dom är svenskfödda halviranier/armenier. Allt annat är bullsh*t.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    upyours skrev 2010-05-06 23:36:31 följande:
    Nä, man behöver inte och KAN inte bli etnisk svensk om man inte föddes så. Men så länge man inte föraktar andra etniciteter är det lugnt.
    Håller med. Det ska man absolut inte göra om man inte har ett vettig argument för det och SD-anhängarnas argument är allt annat än vettig...
  • I Blackrose I
    upyours skrev 2010-05-06 23:43:28 följande:
    Jag kan inte komma på något vettigt argument för att förakta andra etniciteter direkt. Man kan ställa sig mindre positiv för vissa delar ur olika kulturer, men att förakta en etnicitet i sig är väl inte så sunt?
    jag har väl heller inte hört en vettig argument hittils heller i diskussionerna som pågår här på FL.

Nej, sunt är det väl inte direkt...
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-07 00:11:47 följande:
    Tacken för att ta emot över en miljon invandrare, över 10% av befolkningen, är förakt.Nej, det bästa vore att repatriera packet så att vi får nån ordning på landet igen. Igår stenade tre araber ihjäl en 16-årig flicka i Västerås. Sveriges fel säkert; man hade inte satsat pengar nog på att integrera dem. Jag frågar mig: Varför bor du här egentligen? Varför drar du inte? Du föraktar Sverige men stannar ändå kvar. Vad kan det bero på? Föraktar du Armenien och Iran ännu mer?
    ????!!!!

Vad?
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-07 00:11:47 följande:
    Tacken för att ta emot över en miljon invandrare, över 10% av befolkningen, är förakt.Nej, det bästa vore att repatriera packet så att vi får nån ordning på landet igen. Igår stenade tre araber ihjäl en 16-årig flicka i Västerås. Sveriges fel säkert; man hade inte satsat pengar nog på att integrera dem. Jag frågar mig: Varför bor du här egentligen? Varför drar du inte? Du föraktar Sverige men stannar ändå kvar. Vad kan det bero på? Föraktar du Armenien och Iran ännu mer?
    På vilket sätt föraktar jag Sverige och svenskar?
    Måste man fjäska för att det ska ses som att man har integrerat sig i samhället?
    Jag bor kvar i sverige för att jag trivs här, det ÄR mitt andra hem men det betyder inte att jag respekterar/accepterar allt som händer här i Sverige. GÖR DU?
    Om du hade läst mina inlägg så är jag inte ármenier så dit kan jag inte dra...* Bara en liten notering *

Ditt exempel om "tre araber......." ÄR så Bullsh*t så jag väljer att inte kommentera det alls men du får jättegärna kommentera nedanstående artiklar om du vill. {#lang_emotions_undecided}

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7071748.ab

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article863750/Polis-begarde-sex-sparkas.html

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1716411/polisman-vid-sapo-misstankt-for-valdtakt

UNDRAR vad som gick fel här? Det är nog knappast tal om integration-snack. Vad tror du? Intressant att veta vad du tycker gick fel här...{#lang_emotions_undecided}
  • I Blackrose I

Sverker11 Det är inte ett försvar utan jag ville mest visa att högutbildade svenska män som är uppväxta i ett fritt samhälle med normala samhällsnormer begår fruktansvärda brott. Att då peka ut krigsdrabbade flyktingar som har levt sitt liv under stort press och har känt sig förtryckta i stort sätt hela livet känns lite absourt. Dessa kommer hit till Sverige och får gå igenom diverse utmaningar i livet, vissa lyckas och vissa misslyckas. Att då utgå från dessa som misslyckas och inte kan anpassa sig till samhället och mena att alla invandrare är si och så är för mig helt ..........

• I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-07 22:01:03 följande:
    Åk till Chile! Med hur mycket svenska klarar du dig där? Till Iran! Till...var som helst, Spanien. Nej, man tar seden dit man kommer, annars åker man inte dit. Så enkelt är det.
    Que?!

Vad vill du komma fram till?

Lite mer läsning

http://www.sviv.se/

http://www.ssb.be/?gclid=CK3izs3vwaECFcgsDgod7UDtQw

http://www.suf.c.se/utlandsskolor.htm

http://www.svenskaskolanifortlauderdale.com/5.html

" 23 maj                      Avslutning med traditionella sommarsånger "

"Vi vill också att barnen på ett naturligt sätt ska smälta in i det svenska samhällets kultur och traditioner när man hälsar på eller flyttar tillbaka till Sverige."

http://www.vagabond.se/Redaktionellt/Resmal/Ovrigt-om-resor/Konsument1/Sa-knarkar-vi-utomlands/

Vill du ha mer? Eller är vi överens om att ALLA oavsett nationalitet är i behov av att känna en band till hemlandet? svenskar är inga undantag.

Säg gärna till om du vill ha fler länkar. Finns hur mycket som helst att hitta på nätet om svenskar utomlands.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-05-08 10:54:15 följande:
    Nu fick SD ännu mer "kött" på benen. Senaste mordet på en 16-årig tjej i Västerås utfördes av en 16-årig...."invandrarkille".Måste iofs ärligt säga att man kan undra hur fan mentaliteten är hos vissa kategorier människor.
    Läste du #573 och #580?
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-05-08 16:41:15 följande:
    Vad är relevant med det? Du vet mycket väl att invandrare är överrepresenterade i brott (och i synnerhet när det gäller personrån, misshandel, mord, dråp).Jag är inte ute efter att bli rasist eller liknande. Men måttet börjat bli rågat för många nu här i landet.Det börjar bli allt vanligare att läsa liknande saker som detta:"Våldet mot svenskarna är ju som ett virus som sprider sig över landet. Fågel- och svininfluensan pratade alla om, men de mord och mordförsök som skördar offer som vilken sjukdom som helst – det talas det inte om att hitta ett vaccin emot."Och det pratas om liknade saker runt fikaborden oxå... och det skrämmer mig.
    Det är mycket relevant. Tro mig det vi pratar om på jobbet är just svenska poliskåret och katolska präster...Du kan ju inte påstå att det inte är vanlig att läsa om polismän som misshandlat/köpt sex/erbjudit sex m.m?! Och dessa ska hålla kål på samhället?! {#lang_emotions_undecided}

Jag säger inte emot dig när du säger att Sveriges integrationspolitik är KASS men det är knappast invandrarnas fel eller vad tycker du?
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-09 10:17:06 följande:
    I massmedia talas det så gott om "mångkulturen" men ingen av de journalister/politiker/opinionsbildare som säger detta, bor ju i de områden som har hög procent invandrare. Tvärtom vill ju alla lämna sådana områden. Snacka om hyckleri. De säger en sak men agerar på motsatt vis. Jag menar, om det nu vore så fantastiskt med smältdeglar, varför flyttar då inte samhällets priviligierade dit? Till Rinkeby, Alvik, Rosengård, Södertälje, Angered, Biskopsgården etc.
    Har du varit i dessa områden? Att folk vill flytta är för att staten SKITER fullständigt i att rusta upp dessa områden. Har bott 3år i Husby och under dessa 3år så tog man bort allting, precis allting. Lägenheterna ser ut som andra världskriget och håller på och ramlar omkull.

Glöm inte att många "invandrare" hjälpte till att bygga upp dessa områden. Dom flesta av Stockholms förorter är just byggda av "invandrarna" du vill ha bort.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!