Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Maxipaxi skrev 2010-05-16 18:58:14 följande:
    Som att säga kussimurra istf fitta menar du?
    Nej, kissimurra/fitta ÄR fortfarande samma sak.

Att sitta i egen sits ÄR inte samma sak som att skeppas över till ett annat land. Dessutom väcker nog ordet skeppa inte känslor hos en mörkhyad person med deras historia.

Lite som att säga neger istället mörkhyad/Svart men men...
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I

När du ändå håller på och svarar på frågor så glöm för all del inte #862. Tack.

• I Blackrose I

ordet skeppa inte känslor : Inte roliga känslor...*Suck* Dags för paus.

• I Blackrose I

Max

Vad hände med kommentarer/svar till mina frågor/inlägg?!

Du kan ju inte starta en diskussion och backa ur när det blir jobbig?{#lang_emotions_undecided}

• I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-16 22:58:33 följande:
    Va? Jag har ju sagt att jag är trött på dina/era frågor. Berätta var du själv står istället. Hur är det, är du moderat, och förespråkar hög arbetskraftsinvandring, och låg invandring av fattiga?Ligger invandringskvoten på en bra nivå nu? Om inte, hur vill du ändra?Vill du ha "fri invandring"? Om inte, varför?Vad tycker du om lokalt bestämmande? Ska kommuner ha rätt att bestämma om invandring eller ska staten bestämma? Ska staten bestämma om allt eller ska vi ha lokala beslut?Ska vi behålla välfärdsstaten eller ska vi införa låga skatter och låg välfärd? Om det senare, hur fan skulle då invandrare ha möjlighet till boende, SFI, etc
    I en diskussion besvarar man frågor som ställs tilll en först innan man kommer med frågor. Du kan inte besvara frågor med motfrågor...Det funkar inte så i en diskussion men jag förstår att mina frågor kan vara jobbiga att besvara av en som sympatiserar med SD...
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 13:29:12 följande:
    Och det säger du, som bara frågar hela tiden...Vad tycker du om att bara 50% klarar nionde klass i Rosengårdsskolan?Skolan är att betrakta som en arabisk skola.Ser du det som ett problem?
    Trodde det var en diskussion...

Vad är det du vill ha sagt? Att invandrare ÄR sämre i skolan? Knappast. Har redan lagt fram bevis att vissa invandrargrupper ÄR till och med bättre utbildad än svenskar och att invandrarbarn allt oftare utbildar sig till vidare än svenskar.

Om det är så som du säger ( Vänligen lägg fram källa ) så är det fel på skolundervisningen och inte på eleverna ( invandrarbarn ). Personligen tycker jag svenska skolor saknar diciplin nåt enooooooormt men det är en annan diskussion...

Vad tycker du om nedanstående artikeln? Dom som är insatta VET att mellanöster-barn ÄR bättre på matte än svenskar. Vad har du för kommentar där?!

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/244250-svenska-elever-nast-samst-pa-matte
  • I Blackrose I

Rätta mig gärna men jag tror inte Ovanåker ÄR invandrartätt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=3389340

" Ovanåkers kommun har den sämsta grundskolan i hela länet. Det visar en undersökning gjord av Lärarnas Riksförbund som bygger på statistik från Skolverket och Statistiska Centralbyrån, från 2008. "

http://spa.118100.se/sveriges+kommuner/105410

Vilken kommun i Sverige har minst invandrare?

Ovanåkers kommun i Gävleborgs län har Sveriges lägsta andel invånare födda utomlands på 3,4 procent. Länmässigt har Gotland den lägsta precenten på 4,4 procent.

Kommentar?

• I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-05-17 15:26:41 följande:
    Jisses vad du breder på ... Har lärt mig nåt nytt idag. Invandrare ÄR bättre på det mesta än vad svenskar är Dom som är insatta vet oxå att personer från mellanöstern är oftare inblandade i brott här i sverige än övriga invandrare. Men dessa kanske inte är intresserade av matte?
    Men välkommen tillbaka Joppan. Hade börjat sakna dig.

Jag vet att statistik inte är populärt hos dig...{#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I

Maxi

Vad hände med kommentarer till inlägg #906 & #907?

• I Blackrose I
    BigDaddy skrev 2010-05-17 15:48:17 följande:
    Joppis, du har påtalat det här med att folk från Mellanöstern oftare är inblandade i brott? Vad menar du med det? Jag har menat att fråga men det har kommit upp annat hela tiden. Menar du att de är misstänkta för brott oftare? Alltså att en högre procent av de personer som har bakgrund i mellanöstern är oftare misstänkta för brott relativt sett till deras totala antal här i Sverige? Är det för alla brott som man kan lagföras för? Jag försöker förstå vart du får siffrorna ifrån och vad de egentligen innebär.
    Jag har hittat en sida där det står att mellanösterländer ligger som nummer 2 i brottsstatistiken , grejen är att jag visste inte att mellanöstern består av endast två länder eftersom Majoriteten av ( nummer 2 ) kommer från två länder i mellanöster. Finnar är nummer 3, denna placering har dom lyckats ta alldeles själv så nån som kan det här med nummerplacering kan väl förklara för mig hur man drar slutsats att folk från mellanöster ÄR mer våldsbenägna när mellanöster inte består av två länder?! Förklara gärna...
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!