Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Maxipaxi skrev 2010-05-18 17:37:36 följande:
    Och?F.ö., vem är ansvarig utgivare för Wikipedia?
    http://www.ne.se/arier

Wikipedias källhänvisning:

Källor [redigera] ^ Vintiñi, Leonardo i Epoch Times: Inträffade verkligen syndafloden? ^ Mcalla, John (14 jan 1999) i Pennsylvania Current: Q&A Fredrik Hiebert. University of Pennsylvania ^ National Geographic: Ballard and the Black Sea ^ United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization: IGCP 521 - INQUA 501 Black Sea-Mediterranean Corridor during the last 30 ky: sea level change and human adaptation Externa länkar [redigera] Aryan. Ordets historia från American Heritage Dictionary. [1] Belgiske forskaren Koenraad Elst är en känd motståndare till den ariska invasionsteorin. Dāsa and dasyu of the Rigveda, av Madhusudan Mishra, en indisk forskare som är kritisk mot ariska invasionsteorin. DN Kultur - Kom indierna från nordpolen?

Vill du säga emot källhänvisningarna??

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 17:42:42 följande:
    Är du det då?
    Tydligen mer än du...
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 17:46:05 följande:
    Har du läst källorna då, och kollat så att det som skrivs i Wikipedias artikel, stämmer överens med källhänvisningarnas innehåll?
    Kom igen Maxi...Alla vet att ordet Arier härstammar från Iranier. Slå upp det får du se. Gick du in på den andra länken?!
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 17:52:22 följande:
    Vem har snackat om arier?Svar: Du?
    Du skrev att jag skulle berätta om arabiska seder och trodde att jag och Blackbird var muslimer. Jag försöker ge dig lite undervisning i ämnet...{#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 18:00:56 följande:
    Jag luskade iaf ut var du har dina rötter, inte sant?
    Gjorde du? Inte alls...
  • I Blackrose I

Dessutom verkar jag vara den enda utlänningen här så jag förstår inte hur du fick fram ordet ( NI )?! Men som sagt håll fast vid dina så kallade "kunskaper" så mår du nog bra ska du se...{#lang_emotions_wink}

• I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 18:04:01 följande:
    Jo, du berättade ju, trots att du inte ville :)
    Det var då inte du som lustade ut det. Är varken arab eller muslim så din "gissning" slog feeeeeeeeeel.

Vad menar du att jag inte ville? För det första vad har det med diskussionen att göra vart jag kommer ifrån?

Dessutom kan du läsa min presentation. Kunde inte va mer stolt...{#lang_emotions_sunny}
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 18:07:27 följande:
    Vi svenskar, ni utlänningar...Vanligt språkbruk i svenskan. Man inkluderar sig i en grupp, och använder pluralis-pronomen.
    Vilka är NI igen?!

Jag är väldigt smickrad att du använder NI till mig...{#lang_emotions_laughing}
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 18:21:18 följande:
    Jag kollade nu. Men du, du är ju "iranska" eller möjligtvis "persiska", inte "iranier".
    Aziz, persiska är ett språk. {#lang_emotions_wink} 

Möjligen Pers eller Perser...

* Råder dig att släppa ämnet så du slipper bli rättad av moi *

Ser absolut inget fel med Iranier.
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 18:19:13 följande:
    OkDu, inte "vart jag kommer ifrån", utan "varifrån jag kommer". Inte för att retas utan för att, ja, så att det blir rätt.
    Du, jag är jävligt stolt över min språkfärdighet. Sist jag var i en klassrum var för över 10år sen. Sen dess har jag inte använt svenskan mer än nödvändigt. På jobbet pratar jag för det mesta engelska, hemma persiska och armeniska.

* Gör du ditt bästa men du kommer inget vart genom att hacka ner på min svenska * {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!