Inlägg från: Maxipaxi |Visa alla inlägg
  • Maxipaxi

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Roze skrev 2010-05-10 11:12:30 följande:
    Och allt detta har du belägg för hoppas jag?! Högre straff- FINE Väldigt liten invandring- FINE Inga homoäktenskap- Varför? För att dom flesta svenskar är emot homoäktenskap eller? Straffa minoriteter- Varför? Begår man inte brott så straffas man väl inte eller hur menar du?
    Fast själv är jag ju FÖR ett riktigt folkstyre. Folkomröstningar om allt!
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-10 11:20:48 följande:
    Hörru, jag ÄR uppväxt i en liten bondehåla mellan HBG & Malmö så jag känner nog fler malmöbor än vad du gör antar jag.
    Du sprider medvetet en massa lögner. Vore det några andra än rosengårdsborna som orsakade kravallerna så kan du vara säker på att tidningarna skulle ha skrivit om det. Men det har de inte gjort, för att det var ungdomarna därifrån som orsakade dem.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-10 11:19:55 följande:
    Du ser, Nej jag är inte emot en demokrati så nästa gång du tänker skriva nåt så tänk efter ett par gånger. Angående homoäktenskap så tror jag inte alls att majoriteten är emot det. Siffror?! Tack.
    Det tillhör den representativa demokratin att inte efterfråga slika studier. Man vet ju vilket resultatet skulle bli, d.v.s. motsatsen till det man ville besluta om.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-10 11:17:08 följande:
    På vilket sätt då? Att man idag har mer tillgång att hjärntvätta folk via Internet vilket man inte hade fattat när ND var aktuellt?
    Just precis, du är hjärntvättad. Nu erkänner du det t.o.m.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-10 11:27:25 följande:
    Vi säger så...
    Äntligen!
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-10 11:32:37 följande:
    Berätta om roten till det onda. Jag är nyfiken att höra din syn på den saken.
    Du gillar att ställa frågor, men varför ger du inga svar?
  • Maxipaxi
    BigDaddy

Varifrån har du hämtat detta (om man citerar bör man ange källa)?

"Begreppet "främlingsfientlig" används ibland som benämning för uppfattningen att människor med viss kulturell eller etnisk tillhörighet eller bakgrund är sämre eller mindre lämpade för det samhälle de är främlingar i."
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-10 11:37:04 följande:
    Jag är osäker på om jag missat något? Jag har bland annat visat dig att de exempel du gav från Baskien snarare visade på en helt annan utveckling än den du verkar förespråk av mer exklusivitet och exklusion. Jag har fortfarande inte fått någon kommentar om detta.
    Du ställer en massa frågor, men ger inga svar.
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-10 11:43:21 följande:
    Att du påstår saker här i tråden ger inte påståendena i sig något värde eller tyngd. Du har blivit bemött och det med råge. Jag ser inte vad det är för svar du har behov av.
    Du påstår att jag är invandrare: Varifrån har du hämtat den uppgiften? Svara nu och glid inte undan.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-10 11:45:02 följande:
    " Sd vill tvinga den som önskar ta hit make eller sambo från ett icke-nordiskt land att betala en avgift. " Ja, Finländare är ju Sveriges mest skötsamma "invandrare" eller hur?
    Slå upp ordet "finländare" så du lär dig nåt idag.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!