Inlägg från: BigDaddy |Visa alla inlägg
  • BigDaddy

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Många talar om att det går dåligt för Sverige eller att båten sjunker. Jag kan meddela att där jag sitter så ser det ut som vi snarare är på väg att få seglena fulla. Det går utomordentligt bra för fordonsindustrin just nu. De flesta företagen jag har kontakt med har återanställt alla de som de sade upp. Clean-tech bara växer så det knakar. De har redan börjat ropa efter folk och frågan är om det inte övergår till rena skrik innan året är slut. Storföretagen som Sandvik, ABB och Siemens här i Sverige kommer att behöva rekrytera inom kort. Vindkraften håller på att ta stora språng frammåt i och med en rad infrastrukturella satsningar på EU-nivå. En del lokala utmaningar kvarstår vad gäller markupplåtenhen men det ser mycket ljust ut. Även i våra grannländer Norge och Finland kan jag säga att liknande tendenser kommer sakta men säkert.

Att vi skulle vara ett sjunkande skepp? Absolut inte. Har vi några råttor ombord och skit i hörnen och en och annan matros som inte gör som han/hon ska, har otyg för sig eller inte drar sitt strå till stacken? Absolut! Men vi kommer komma till rätta med det mesta och resten, ja, det får vi väl finna ett sätt att leva med? Någon perfekt båt kommer det aldrig att bli, oavsett vem som styr.

• BigDaddy

Jag återknyter också här till min TS: Sverigedemokraterna är ett Främlingsfientligt Parti!

Tänk på det innan ni röstar.

• BigDaddy
    KeChi skrev 2010-04-28 13:31:07 följande:
    Det är lite det jag menar oxå..Har folket tänkt på att man kanske känner en viss sak av en ORSAK?Oh nej, jag glömde.. Främlingsfientlighet är ju såklart medfött.. Men om det nu är medfött, hur gör då dom som inte gillar SD?Någon kan ju snälla svara på min fråga så jag får klarhet i detta..
    Varför kan du inte rösta på Moderaterna istället? Jag vill slå ett slag för dem här. Varför skulle SD göra något bättre än Moderaterna?
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 14:02:19 följande:
    Vad är du rädd för?
    Jag är, tillskillnad från de som sympatiserar med SD och dylik etnonationalism, inte driven av rädsla. Jag tror du speglar dina egna drivkrafter på mig och det är inte korrekt att göra så.
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 14:09:27 följande:
    Ja, om det skulle vara en invandring i den omfattning med dagens integration så är det raskrig i landet inom en 5-års period.Det kan jag lova dig.
    Det här däremot, det låter som en människa driven av rädsla och farhågor.
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 14:09:27 följande:
    Ja, om det skulle vara en invandring i den omfattning med dagens integration så är det raskrig i landet inom en 5-års period.Det kan jag lova dig.
    Joppis, berätta om människoraserna. Vilka finns det?
  • BigDaddy

....för övrigt anser jag att SD är ett främlingsfientligt parti. Jag tror jag alltid ska avsluta med det från och med nu! Köra lite Cato d.Ä.....

• BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 14:16:16 följande:
    Jag är inte alls rädd.... Vill bara inte vare sig deltaga eller riskera min och min familjs säkerhet när det väl blir kravaller...
    Fast du låter rädd. Väldigt rädd. Är du rädd, Joppis? De är ok att vara rädd.
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 14:17:30 följande:
    Äsch... du förstår nog vad jag menar såklart. Eller ska du ha det i klartext?Blattar mot svenskar. Nöjd?
    Inte alls egentligen. Men jag förväntar mig inte så mycket mer från dig.
  • BigDaddy
    Tamme skrev 2010-04-28 14:25:41 följande:
    Det hemska är att svenskar i sitt eget land tillåts inte säga vad de tycker utan att bli kallade rasister medan det byggs moskeer och invandrare daltas det med!!Jag är själv invandrare och jag kanske inte håller med allt som vissa har att säga men det jag anser borde ändras omedelbart är : skicka hem alla som inte sköter sig eller begår brott!! Dessutom är detta Sverige, det behövs inga moskeer eller liknande här!!!PS: detta är inte inbjudan för alla muslimer att nu hoppa på mig. Min mamma är muslim men det ändrar inte min åsikt!!!
    Vad menar du med att vi inte tillåts säga vad de tycker?

Du säger att detta är Sverige och det därför inte ska byggas moskéer. Varför ska det inte byggas moskéer i Sverige?

Du säger att man ska skicka hem de som begår brott. Mig veterligen får man uppehållstllståndet indraget om man gör sig skyldig till brott och blir hemskickad. Det kan dock bli vissa svårigheter om det inte finns någonstans att skicka personen eller om hemskickningen innebär en säker död för personen.

Vad dina föräldrar har för religion (eller inte) ger dig inget som helst alibi för någonting överhuvudtaget. Du kan vara islamofob och ändå ha den bakgrunden. Precis som du kan vara antisemit med judisk bakgrund.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!