Inlägg från: Maxipaxi |Visa alla inlägg
  • Maxipaxi

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Åk till Chile! Med hur mycket svenska klarar du dig där? Till Iran! Till...var som helst, Spanien. Nej, man tar seden dit man kommer, annars åker man inte dit. Så enkelt är det.

• Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-08 16:51:37 följande:
    Det är mycket relevant. Tro mig det vi pratar om på jobbet är just svenska poliskåret och katolska präster...Du kan ju inte påstå att det inte är vanlig att läsa om polismän som misshandlat/köpt sex/erbjudit sex m.m?! Och dessa ska hålla kål på samhället?! Jag säger inte emot dig när du säger att Sveriges integrationspolitik är KASS men det är knappast invandrarnas fel eller vad tycker du?
    I massmedia talas det så gott om "mångkulturen" men ingen av de journalister/politiker/opinionsbildare som säger detta, bor ju i de områden som har hög procent invandrare. Tvärtom vill ju alla lämna sådana områden. Snacka om hyckleri. De säger en sak men agerar på motsatt vis. Jag menar, om det nu vore så fantastiskt med smältdeglar, varför flyttar då inte samhällets priviligierade dit? Till Rinkeby, Alvik, Rosengård, Södertälje, Angered, Biskopsgården etc.
  • Maxipaxi
    Blackbird skrev 2010-05-09 11:34:03 följande:
    Mångkultur är inte alla de bråken och tragiska nyheter vi hör om. Det inte vad mångkultur handlar om. Man kan vara för mångkultur utan att bo i dessa områden du räknade upp. Att vara för mångkultur kan handla om att man välkomnar olika kulturer in i samhället, t.ex. Halloween, Eide Norooz, Ramadan, att man tar efter t.ex. italiernarnas sätt att bygga hus (något SD är emot BTW, att man bygger hus utefter utländska modeller), att andra musikstilar får fäste i Sverige, att man äter annan sorts mat..etc. etc.
    Men om man nu tycker det är postivt med hög invandring, att det berikar samhället, varför vill man då inte bo där invandrartätheten är hög? Istället bosätter sig ju alla dessa personer i etniskt svensk-homogena stadsdelar. Jag menar att folks verkliga åsikter visar sig via dess handlingar och inte genom vad som kommer ur munnen, ty det är bara prat. Om en person t.ex. påstår sig vara emot prostitution men ägnar kvällarna åt att köpa sex av prostituerade, ja då är ju pratet om aversion gentemot prostitution bara just prat! Precis likadant är det med detta med den så rosade mångkulturen.
  • Maxipaxi
    Blackbird skrev 2010-05-09 13:26:15 följande:
    Det kan finnas många orsaker bakom en persons handlingar. Det behöver inte vara svart eller vitt. Det bästa vore att inte spekulera eftersom det just är spekulation som kan få förödande konsekvenser. Och då menar jag spekulation gällande allt. Jag är väldigt glad att vi i Sverige har tillgång till så mycket forskning och kan kommunicera så fritt, men finner det så tragiskt att det fortfarande finns de som inte nyttjar dessa friheteter till att öka förståelse. Man har alltid kopplat okunskap, ignorans och resultat av spekulation med folk som inte har tillgång till modern forskning/vetenskap och annat som öppnar sinnen, ökar förståelse och ger större kunskap. Men ja, invandring berikar ett samhälle, det är väl känt, eftersom utbyte medför utveckling. Jämför Sverige idag med Sverige på 1800-talet. Att människor ibland inte kommer överens är också en sida av situationen. Men där finns väldigt många områden som behöver ses över, istället för att missbruka fenomen som invandring, mångkultur och kulturberikning på ett negativt sätt. Att använda dessa fenomen på ett negativt sätt resulterar bara att förvärra situationen, tyvärr.
    Vilket nonsens.
  • Maxipaxi
    upyours skrev 2010-05-09 13:35:07 följande:
    Nej, det var inte alls nonsens. Bara högre form av tänkande vilket är främmande för en som dig.
    Tomma ord är inte tänkande; det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.
  • Maxipaxi
    upyours skrev 2010-05-09 13:36:31 följande:
    Dessutom vill vi inte ha in mer främlingsfientlighet i Sverige. Kan du inte respektera det vore vi tacksamma om du flyttade tillbaka.
    Flyttade tillbaka!?

SD kommer in i Riksdagen, så är det bara, och det är positivt för Sverige. Danmark går bättre än nånsin sen Dansk Folkeparti tog sig in i maktens koridorer.
  • Maxipaxi
    upyours skrev 2010-05-09 13:51:02 följande:
    Flytta till Danmark då Så SD kommer in i riksdagen. Sen då? Det gjorde även Ny Demokrati och se vad som hände sen
    Nej, jag vill ju bevara Sverige som suverän stat, så jag stannar här. Jag är svensk nämligen.

Vad har ND med SD att göra?

Köp en enkelbiljett till Bagdad är du snäll, så blir vi iaf av med en femtekolonnare! Landsförrädare bör avhysas bums!
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-09 16:33:07 följande:
    Har du varit i dessa områden? Att folk vill flytta är för att staten SKITER fullständigt i att rusta upp dessa områden. Har bott 3år i Husby och under dessa 3år så tog man bort allting, precis allting. Lägenheterna ser ut som andra världskriget och håller på och ramlar omkull. Glöm inte att många "invandrare" hjälpte till att bygga upp dessa områden. Dom flesta av Stockholms förorter är just byggda av "invandrarna" du vill ha bort.
    Knappast nån idé att rusta upp, om ligister samma kväll som man har rustat upp, slår sönder grejorna.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-09 16:34:23 följande:
    Så om man är FÖR demokrati så är man landsförrädare? Jösses vilken syn du har... Ser för övrigt att du har fått utmärkta svar av Blavkbird men det verkar ej gå fram...synd.
    Demokrati betyder folkstyre och jag tror knappast att du skulle vilja ha en riktig demokrati.
  • Maxipaxi
    upyours skrev 2010-05-09 17:33:16 följande:
    ND har med SD att göra, lika mycket bakom flötet. Lika mycket som Ny Demokrati överlevde i riksdagen, lika mycket framgång får SD. Varför ska jag dra till Bagdad? Finns ju hur många städer som helst. Varför inte San Fransisco, Sidney, Helsingfors, Jakarta etc.? Eller är du så instängd och "borta"? Är det nån som är landsförrädare så är det väl du. Alla vet väl att inavel är dåligt för mänskligheten och det är ju det du egentligen förespråkar
    Ja men åk dit då.

USA är ju så invandrarvänligt, påstås det -säg det till alla hundratusentals mexikaner som befinner sig där illegalt; ramlar de och slå sig på jobbet så slängs de i ett dike för att ruttna bort -; jag önskar dig lycka till med uppehållstillståndet, och i Finland lär du inte ha större lycka. Det är bara i Sverige man accepterar invandrare som saknar pengar i plånboken. Vad hände med den internationella solidariteten?
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!