Inlägg från: Maxipaxi |Visa alla inlägg
  • Maxipaxi

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Alla som inte är för obegränsad invandring kan alltså kallas för främlingsfientliga!? I så fall är de flesta människor främlingsfientliga.

Ni som t.ex. är för ett generöst socialförsäkringssystem ska tänka på att detta är avhängigt t.ex. hur stor kvoten av invandrare är.

Låt oss säga att 10 miljoner araber kommer hit. Då kommer era barn att bli muslimer. Vill ni ha det så?

• Maxipaxi
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-23 14:29:26 följande:
    Mina barn är redan muslimer, är det något negativt menar du då? Sen kan vi väl vara lite realistiska, det blir mer seriöst då, 10 miljoner araber kommer inte komma hit så det behöver du nog inte oroa dig för...
    Inget negativt i sig. Men jag tror de flesta bär på vissa konservativa drag. Hur många muslimer i t.ex. Irak skulle vilja att Irak bleve kristnat?

10, 20 eller 30; det spelar ingen roll. Det var ett tanke-exempel, ett sätt att pröva människors verkliga synpunkter.

Folk snackar om främlingsfientlighet till höger och vänster, men jag är övertygad om att de allra allra människor hyser en viss misstänksamhet gentemot främlingar. Skulle du låta vilka främlingar som helst bo hemma hos dig, i din bostad? Om svar nej, så är du ju främlingsfientlig.
  • Maxipaxi
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-23 15:51:11 följande:
    Du har nog missförstått betydelsen av främlingsfientlighet totalt... I rest my case!
    Nej, det har jag inte. Vi ska inte glömma att främlingsfientlighet är något medfött som vi sen lär oss att betvinga. De som har 'social fobi' lär sig dock inte att bemästra denna aversion. Man tror att social fobi grundar sig i en uråldrig instinkt, nämligen misstänksamhet gentemor främlingar.
  • Maxipaxi
    Blackbird skrev 2010-04-23 18:21:30 följande:
    Jag tror inte att själva främlingsfientligheten är medfödd i sig, utan endast att "rädd för det okända" är en naturligt mänsklig egenskap. Främlingsfientlighet däremot ser jag som något som man senare i livet tar ställning till genom att informera sig på olika sätt.
    Flockdjur stöter bort främlingar, dödar dem t.o.m. Det är främlingsfientlighet. Dock kan ensamdjuret accepteras av flocken, om det visar underkastelse.
  • Maxipaxi
    Nenne666 skrev 2010-04-25 10:16:52 följande:
    Jo, men varför ska man lyfta fram att SD är invandrarfientligt, det är väl glasklart och dom flesta är väl införstådda med det eller? SD är ett parti som lyfter fram frågor som ingen annan vågar ta fram och diskutera. INGET parta vidrör frågan om invandringen och INGET parti bemöter folkets negativa reaktioner i frågan om invandringen, det GÖR SD, tack och lov för det att NÅGON gör det, för invandrarna utgör en hel del av hela vårt samhälle, ekonomi och  ja... Har man MINSTA emot invandringen är man rasist, och det är svenskarna själva som har kapat det där. Vad säger man om svenskar som snackar så jääävla mkt skit och nervärderar svenskar? INGET, för det är tydligen helt ok, men säger jag nåt som e svensk nåt skit, eller mindre bra om invandrare, är jag rasist...så jävla sjukt. Tycker det e så jäkla löjligt att starta trådar där folk bara får utrycka hur mycket dom gillar invandringen och hatar andras eventuellt negativa åsikter i frågan om invandrare. Öööhh... Jepp, jag är emot invandringen på många sätt men e FAN inte rasist och ja...jag är nöjd över att SD finns med som ett alternativ ÄNTLIGEN! Men att det ska behövas....?
    Precis så resonerar jag också.
  • Maxipaxi

SD är ett nationalistiskt parti. Det föredrar massmedia att inte ta upp utan det talas i princip bara om främlingsfientlighet.

Egentligen är det märkligare att det inte har funnits ett större uttalat nationalistiskt parti tidigare än att det finns ett nu.

Det finns krafter som vill minska nationalstaternas roll i världen. Nu kommer det att ske en upptrappning av de krafter som INTE vill minska nationalstaternas betydelse.

• Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-04-25 11:43:09 följande:
    ABsolut. Men den här tråden som jag startade visar det främlingsfientliga som går att associera till SD, både vad gäller partiprogrammet och dess partimedlemmar. Ända upp till Jimmie. Frågan om varför vi inte haft ett nationalistiskt parti tidigare av uttalad art är för en annan tråd.
    Är de som vill minska den utomeuropeiska invandringen till Sverige per definition främlingsfientliga?
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-04-25 12:06:55 följande:
    Jag har visat i min TS ovan att via den definition på FF som finns så har SD inslag av främlingsfientliga åsikter i sitt partiprogram och via uttalanden och åsikter hos sina partimedlemmar ända upp till partiledningen. Jag har också i en annan tråd visat att deras åsikt är hemmahörande i Britisk främlingsfientlig nationalism hos bland annat Enoch Powell. Har du läst den tråden?
    Nej, har inte läst den.

Du, varifrån har du plockat den definition av FF du presenterar i ingressen?
  • Maxipaxi
    Nenne666 skrev 2010-04-25 15:35:50 följande:
    Aa, det diskuteras säkert hej vilt i dom olika partierna, men vad händer då? Sker något som verkar tillfredställande för folket, och har det blivit NÅGON handling i frågan? Presentera det GÄRNA för mig, du som vet. Det är ju inte direkt så att invandringen startade igår och att det kommit som en chock för partierna idag, eller? Dom LÄR ju veta hur stort motstånd som faktiskt finns i frågan om att ta in invandrare hejvilt från höger å vänster..... Sen tillhör inte jag den kategorin som gnäller på invandrarna för nån ekonomisk kris, jag gnäller på invandringen för att dom inte respekterar vårt land. Dock INTE alla, men på tok för många...för att jag skulle vilja att en enda krona skulle gå vidare till dom. Exempel: Skicka hem brottslingarna, skicka hem dom som inte vill jobba eller lära sig språket, skicka hem dom som inte respekterar VÅRT land. Dom andra....är hjärtligt välkomna, fast i en mindre skala än det som sker-TACK! Om det inte funnnits ett missnöje, hade aldrig ett parti som SD startats och dom hade aldRIG fått några väljare heller! Är inte det en 'vink' nog att faktiskt göra nåt åt PROBLEMET? Än att sticka huvet i sanden och skita i hur det har blivit? Inser man inte att det finns en grymt stor besvikelse i att INGEN har lyssnat på folket, så blir det såhär! Enkelt! Jag håller inte med dig, allt du skriver har jag redan hört och lägger inte så mkt vikt vid det. Du är JA till invandringen och verkar trivas med hur våra övriga partier behandlar frågan och jag är NEJ till invandringen och anser att dom övriga partierna inte behandlat frågan på ett tillfredställande sätt. Vi kommer inte längre.
    Du är en mycket klok kvinna!
  • Maxipaxi

Varför skulle det inte vara demokratiskt att rösta SD? Jag hade inte tänkt att rösta SD men om man fortsätter med att hävda att partiet är odemokratiskt o.d. så ska jag överväga att faktiskt rösta på dem.

Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!