SD - Främlingsfientlighetens ansikte!
BigDaddy skrev 2010-04-26 19:44:40 följande:
Berätta om seden som man ska ta? Vilken är den? Att äta griskött? Att supa sig stuplöst full? Att ha sex fritt med vem man vill på midsommarafton? Att dumpa morsan på ålderdomshem och skicka ett vykort på hennes födelsedag och julafton? Berätta om seden. Den som invandrarna ska ta hit dit de kommit. Berätta också om vad man ska göra med de nonchalanta, respektlösa och icke-assimilerande invandrarna utan skam i kroppen? Kan du beskriva hur en sådan ser ut förresten? Har du någon bild framför ditt inre öga så att säga? Du har dock rätt i att de måste lära sig språket. Det är A och O. Här är jag nog nästan värre än vad de flesta SD:are är. Jag ser gärna någon slags läger á la Nordkorea där man drillar dem i det nya landets språk. Språket är kulturbäraren utan paritet och att vägra behärska detta skall inte tolereras. Utan språket så är möjligheterna så eftersatta i ett nytt land att jag har svårt att se att man kan kalla det något annat än grov vårdslöshet. Att förfördela sin nästkommande generation genom att så gott som frivilligtexkludera sig från det offentliga rummet är en katastrof detta samhälle måste göra sitt yttersta att förhindra. Detta gäller dock människor som invandrat till Sverige och är vid god vigör. Jag ser inte att detta behöver gälla människor som vandrat från ett flyktingläger till ett annat och knaprar Cipramil eller Valium bara för att klara dagen. Har du varit i Teheran? Berätta om hur man lever i Teheran?