Inlägg från: Blackbird |Visa alla inlägg
  • Blackbird

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

BeccaStina skrev 2010-04-29 12:42:09 följande:
    Faan va töntig tråd!! glöm inte dra upp alla fel som de andra partierna någonsin gjort!!!! Man kan inte bara klanka ner på ett parti OCH GLÖMMA DE ANDRA, SNOKA RUNT OCH DU MÄRKER ATT DE INTE ÄR BÄTTRE!!!!
    Man kan absolut kritisera endast ett parti om man finner nästan samtliga punkter som riktigt dåliga.

Man kan finna SDs politik som hemskare än de andras partier. Sedan kanske de flesta andra partier inte kan jämföras riktigt med SD.

Är du SD-sympatisör måhända?
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Argo skrev 2010-04-30 09:24:08 följande:

Kan inte citera ditt inlägg nr.509.

Det skulle vara intressant att se vilka motargument som finns mot BigDaddys argument mot SDs agenda. Hittills har de saker han presenterat varit riktiga och rationella.

Även om han driver en agenda mot SD så vore det inte fel och jag tror heller inte att det skulle göra BigDaddys argument mindre trovärdiga. Han utgår ju ifrån SDs egna politik och vad SD själva hittills har presenterat.

Conscience is dead
  • Blackbird
    Maxipaxi skrev 2010-05-06 14:11:29 följande:
    Nej nej...jag var inte alls välbärgad. Jag hade inte en spänn! Jag begriper inte varför folk som själva uppenbarligen har vuxit upp i välbärgade hem tror att andra också har gjort det.Visst, en del har varit med om hemska saker, och det är naturligvis hemskt. Dock lönar det sig inte att gräva ner sig i det. Trots allt är det få av dem som har varit med om krig som blir "tokiga för all framtid" av det.Ett exempel. Gå in på ett folkbibliotek: Där sitter många invandrade äldre män och läser tidningen från hemlandet. Det är väl ingen fel i det, i princip, men problemet är att många BARA läser tidningen från hemlandet. Många är liksom helt off side! Det man ska säga till invandrarna är: Lär er språket, tala med folk, gå till affärer där det talas svenska, gå ut och lär er namnet på gatorna, gå på svenska restauranger, gå och se svensk film på bio etc etc. Men nej, de lever som i t.ex. Bagdad, dricker te och snackar med polarna, går till moskéen, käkar arabisk mat, ser TV från hemlandet. Istället för att gå upp i den nya kultur den lever i, isolerar de sig i sin egen från hemlandet, i det nya hemlandet. Riktigt magstarka är de som vill att Sverige ska anpassa sig till deras kultur istället för tvärtom. De har missuppfattat precis allting.
    Vad anser du om Simon Davies i "Sveriges fulaste hem"?
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Maxipaxi skrev 2010-05-06 19:22:40 följande:
    Har jag aldrig hört talas om; skulle jag det?
    Det vore intressant för diskussionen. Jag har för mig att han är en engelsman som är verksam i Sverige (att han bor och arbetar i Sverige) och deltar i ett inredningsprogram där han får i uppdrag att inreda svenska hem. Han kritiserar svensk inredning rätt mycket samt pratar engelska istället för svenska, även om han förstår svenska.
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Maxipaxi skrev 2010-05-06 20:52:09 följande:
    Varför vore det intressant för diskussionen då? Inredningsprogram i TV borde ju förbjudas, oavsett vilket språk som där talas! :)
    Jag kom att tänka på Simon Davies efter ditt inlägg om äldre män på biblioteket som läste tidningar skrivna på deras språk och diverse annat du har skrivit som handlar om att adoptera svenska seder, traditionersom och helt gå upp i allt det som är svenskt. Då tänkte jag att Simon kunde vara intressant också med tanke på att han går emot allt detta. Sen undrar jag om det är skillnad på invandrare och invandrare. Är det mer OK för Simon att prata engelska när han ändå bor här och förstår språket än om en irakier skulle göra det?
    Conscience is dead
  • Blackbird

Det blev lite fel där jag skrev "traditionersom". "Som" ska inte vara där.

Conscience is dead
  • Blackbird
    Maxipaxi skrev 2010-05-07 00:11:47 följande:
    Tacken för att ta emot över en miljon invandrare, över 10% av befolkningen, är förakt.Nej, det bästa vore att repatriera packet så att vi får nån ordning på landet igen. Igår stenade tre araber ihjäl en 16-årig flicka i Västerås. Sveriges fel säkert; man hade inte satsat pengar nog på att integrera dem. Jag frågar mig: Varför bor du här egentligen? Varför drar du inte? Du föraktar Sverige men stannar ändå kvar. Vad kan det bero på? Föraktar du Armenien och Iran ännu mer?
    Är alla invandrare föraktsfulla mot Sverige och svenskarna? Varför ska Roze repatrieras och på vilket sätt föraktar hon Sverige?
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Maxipaxi skrev 2010-05-09 10:17:06 följande:
    I massmedia talas det så gott om "mångkulturen" men ingen av de journalister/politiker/opinionsbildare som säger detta, bor ju i de områden som har hög procent invandrare. Tvärtom vill ju alla lämna sådana områden. Snacka om hyckleri. De säger en sak men agerar på motsatt vis. Jag menar, om det nu vore så fantastiskt med smältdeglar, varför flyttar då inte samhällets priviligierade dit? Till Rinkeby, Alvik, Rosengård, Södertälje, Angered, Biskopsgården etc.
    Mångkultur är inte alla de bråken och tragiska nyheter vi hör om. Det inte vad mångkultur handlar om. Man kan vara för mångkultur utan att bo i dessa områden du räknade upp. Att vara för mångkultur kan handla om att man välkomnar olika kulturer in i samhället, t.ex. Halloween, Eide Norooz, Ramadan, att man tar efter t.ex. italiernarnas sätt att bygga hus (något SD är emot BTW, att man bygger hus utefter utländska modeller), att andra musikstilar får fäste i Sverige, att man äter annan sorts mat..etc. etc.
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Maxipaxi skrev 2010-05-09 12:17:23 följande:
    Men om man nu tycker det är postivt med hög invandring, att det berikar samhället, varför vill man då inte bo där invandrartätheten är hög? Istället bosätter sig ju alla dessa personer i etniskt svensk-homogena stadsdelar. Jag menar att folks verkliga åsikter visar sig via dess handlingar och inte genom vad som kommer ur munnen, ty det är bara prat. Om en person t.ex. påstår sig vara emot prostitution men ägnar kvällarna åt att köpa sex av prostituerade, ja då är ju pratet om aversion gentemot prostitution bara just prat! Precis likadant är det med detta med den så rosade mångkulturen.
    Det kan finnas många orsaker bakom en persons handlingar. Det behöver inte vara svart eller vitt. Det bästa vore att inte spekulera eftersom det just är spekulation som kan få förödande konsekvenser. Och då menar jag spekulation gällande allt. Jag är väldigt glad att vi i Sverige har tillgång till så mycket forskning och kan kommunicera så fritt, men finner det så tragiskt att det fortfarande finns de som inte nyttjar dessa friheteter till att öka förståelse. Man har alltid kopplat okunskap, ignorans och resultat av spekulation med folk som inte har tillgång till modern forskning/vetenskap och annat som öppnar sinnen, ökar förståelse och ger större kunskap.

Men ja, invandring berikar ett samhälle, det är väl känt, eftersom utbyte medför utveckling. Jämför Sverige idag med Sverige på 1800-talet. Att människor ibland inte kommer överens är också en sida av situationen. Men där finns väldigt många områden som behöver ses över, istället för att missbruka fenomen som invandring, mångkultur och kulturberikning på ett negativt sätt. Att använda dessa fenomen på ett negativt sätt resulterar bara att förvärra situationen, tyvärr.
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Blackbird skrev 2010-05-09 13:26:15 följande:
    Det kan finnas många orsaker bakom en persons handlingar. Det behöver inte vara svart eller vitt. Det bästa vore att inte spekulera eftersom det just är spekulation som kan få förödande konsekvenser. Och då menar jag spekulation gällande allt. Jag är väldigt glad att vi i Sverige har tillgång till så mycket forskning och kan kommunicera så fritt, men finner det så tragiskt att det fortfarande finns de som inte nyttjar dessa friheteter till att öka förståelse. Man har alltid kopplat okunskap, ignorans och resultat av spekulation med folk som inte har tillgång till modern forskning/vetenskap och annat som öppnar sinnen, ökar förståelse och ger större kunskap.Men ja, invandring berikar ett samhälle, det är väl känt, eftersom utbyte medför utveckling. Jämför Sverige idag med Sverige på 1800-talet. Att människor ibland inte kommer överens är också en sida av situationen. Men där finns väldigt många områden som behöver ses över, istället för att missbruka fenomen som invandring, mångkultur och kulturberikning på ett negativt sätt. Att använda dessa fenomen på ett negativt sätt resulterar bara att förvärra situationen, tyvärr.
    Det var menat att stå "Men ja, invandring OCH mångkultur...."
    Conscience is dead
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!