SD - Främlingsfientlighetens ansikte!
Jag ville bara vara inlägg nr 1600.
Jag ville bara vara inlägg nr 1600.
Jag hittade en replik på Lars Janssons påståenden av Jan Ekberg själv i Svenska Dagbladet.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/invandrarna-kostar-30-mdr-inte-267_62395.svd
Jag tycker sammantaget efter att ha läst igenom de länkar jag givit (och naturligtvis läst vad Lars Jansson själv påstår både på SvD och hans hemsida) så får inte jag intrycket av att Lars Jansson är någon att hålla hårt i när det blåser till val...
Berätta om islamifieringen av samhället. Vart sker det och hur sker det i din mening?
Någon talade om Jan Ekberg och att det kostar samhället 40 miljarder kronor. Det finns ett annat samhällsproblem som beräknats till att vara dyrare än så: alkoholkonsumption. Är ni som är så passionerat emot invandringen där man lyft fram det ekonomiska (dvs kostnaderna) som ett av de största skälen till att förhålla sig negativa till företeelsen likvärdigt passionerade med att reducera alkoholens minst lika stora (och i de flesta undersökningarna som gjorts så har siffran överstigit 40 miljarder kronor i kostnader) negativt ekonomiska inverkan på samhället?
För mina undersökningar har inte lyckats finna att Sverigedemokraterna är konsekventa när det kommer till galvanisering av de politiska krafterna när samhället ställs inför en kostnad den inte kan uppväga med eventuella intäkter. I invandringsfrågan finns det inte nog att säga. I alkoholfrågan finns det nog inget att säga. Diskrepansen och oproportionaliteten i ljuset av likartad negativ inverkan (rent ekonomiskt) på samhället av de två fenomenen (alkoholen och invandringen) är svår att ignorera. Den är snarare ett indikativ på den inkonsekvens, den tvetydighet och den i grunden osakliga agenda som SD driver. Främlingsfientliga agendor och dagordningar präglas av just inkonsekvens, tvetydighet och osaklighet. Vilket för oss tillbaka till min TS: Sverigedemokraterna är främlingsfientlighetens ansikte.