Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Ellish skrev 2010-12-17 23:18:46 följande:
    Nu är våran lilla prinsessa här :) Hon kom den 4 Dec , 2 dagar innan utsatt BF :)
    Grattis vad härligt!

Hur gick det?
  • Hannathu
    Ellish skrev 2010-12-18 19:17:19 följande:
    Det blev inte riktigt som vi tänkt oss :S Vi åkte in till förlossningen för en kontroll då jag misstänkte att det läckte fostervatten. Vi kom in kl 17.20 och 18.24 är prinsessan ute med akut kejsarsnitt . Hon hamna på NEO då hon hade syrebrist när hon kom ut :( Så det blev lite mer dramatiskt än vad vi räknat med
    Usch det låter inte bra, är allt bra nu?
  • Hannathu
    Ellish skrev 2010-12-19 20:21:57 följande:
    Jodå nu är det bra , men kommer nog att ta en tid innan man förstår vad som hänt. Som sagt åkte bara in på en kontroll inga värkar och var helt inställd på att få åka hem inom kort. Men i stället så är man mamma efter ca 1 tim. 
    Vilken jäkla tur att ni åkte in!
  • Hannathu

Som "tur" är så har vi en liten kille i släkten med samma sjukdom som är i princip frisk så vi är itne speciellt oroliga för att han ska kunna bli bra...
    Självklart är det trist men han mår bra och har faktiskt aldrig mått dåligt, han har knorrat lite lätt över magen ibland innan det upptäcktes men inte värre än så.
    Det jag är mest orolig för är operationen som kommer förr eller senare.

Familjen är jag däremot rätt förbannad på - eller framförallt svärfar som vanligt, han är dum i huvudet

• Hannathu

Jag skyddar min privata blogg nu så om ni vill fortsätta läsa så PMa mig era mailadresser så kommer det en inbjudan

• Hannathu

Här känns det som vi springer ner dörrarna på barnsjukhuset och får aldrig in någon vettig rutin. Normalt sett somnar han för natten mellan 23 och 01 men ett par dagar har det varit väldigt ledset just den tiden och ingen annan tid på dagen vet inte alls vad det beror på men men...

Håller på med sköljninga r2-3 gånger om dagen och sondningar (bara att sätta in en slang så han blir av med lite fisar och bajs) lika ofta ungefär så vi försöker verkligen lära oss en rutin på det i alla fall innan maken börjar jobba igen - han har semester en vecka till som tur är.

Napp är kanon! Hellre det än att jag ska behöva vara snutte och få onda bröstvårtor och ha så ont så att amma är pest.

Planerar och planerar men vi kommer inte köra med preventivmedel så vi hoppas att det blir ngt på "egen" hand. Blir det inte det så har vi bestämt att nästa jul ska vi diskutera om vi ska använda de som ligger i frysen

• Hannathu
    Plly skrev 2011-01-09 22:23:03 följande:
    Barn utvecklas och dom brukar ha "ledsna perioder" precis innan eller efter dom har lärt sig en ny färdighet, kan vara det...Judith har en sådan period nu och hon är 8 veckor gammal, man får stå ut helt enkelt
    Vi kör "windi" på J sen hon var ca 2 veckor gammal, det löste rätt mycket gråt här hemma när hon fick lite hjälp att fisa och bajsa  
    När han har hade sitt förra språng så var det mer gråt och mer utspritt, nu är det max en halvtimme och det är mitt i natten när han normalt sett sovit. Börjar fundera på om han drömmer mardrömmar för han vaknar med ett ryck och gallskriker sen är han otröstlig en stund.

Lite skillnad på Windi på en frisk unge och sonen som är sjuk som behöver sond, sköljningar och senare operation Men jag förstår vad du menar om att de är nöjda med att få hjälp.
  • Hannathu
    NorrVimpel skrev 2011-01-10 13:22:28 följande:
    Vad är windi?.

Vi har ännu inte skaffat napp, kvällarna har varit lite lugnare. I natt sov lillan 6 timmar i sträck, helt otroligt!
    En ventil man sätter i rumpan som hjälper till att få ut gas

Vi testade på lillen men det hjälpte inte alls och nu förstår vi varför
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?