Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
Leiben, hoppas förkylningen börjar ge vika.
Leiben, hoppas förkylningen börjar ge vika.
Leiben: Vad skönt. Har din man klarat sig från förkylningen? Inga känningar att det är dags ännu?
Jag känner mig lite orolig då min man blivit förkyld, han ligger här på soffan och snörvlar . Har ju räknat med att han skall vara mitt stora stöd och då får han inte var sjuk. Men han hinner nog tillfriskna, frågan är om jag åker på förkylningen också, men det är nog mer uthärdligt än att maken inte skulle orka med att ge ordentligt stöd. Just nu känns det som att bebisen gärna får vänta ett tag. Nästa fredag em kanske vore lämpligt ?
Hannathu: Ja, vi får väl se hur det blir. Kan ändå inte påverka det hela. Men jag är glad att Leiben är på bättringsvägen.
ringde fl och vi har en inbokad tid för igångsättning på em. hjälp vad läskigt!
Ja, hoppas Leiben fått sin bebis nu och att allt gått bra.
Jag har åkt på förkylningen (som väntat).
Det verkar som om det kan bli så att bebisen kommer idag. Jag har värkar.
Tack Hannathu
Grattis Leiben! Är det en flicka eller pojke?
Vår lilla dotter kom på bf, åkte in dagen innan. De gjorde också hål på hfosterhinnan, men inte gick det fort för det. (Tror det skedde vi 19-20 på kvällen?) och flickan föddes torsdagmorgon. Krystfasen var dock relativ kort, mindre än en halvtimma. Jag hann få EDA 2 ggr. Första gången tog den bort hyfsat men sen så ökade det väldigt och jag fick först öka dos utan effekt och sen ändra läge på nålen och tillsist satte de om EDAn. Då var jag smärtfri helt i en timma, vilket var välbehövligt, sen ökade det på igen. Just det jag fick förstås värkstimulerande dropp också. Lustgasen var inte till någon särskild hjälp (använde den knappt) och tensen fungerade inte alls för mig.
Tack för gratulationerna.
Wehee: Nej, jag hade ingen aning om att det kunde strula så. Å andra sidan hade jag inte fattat att man kunde bli smärtfri helt och hållet (om även en kort tag) av det heller.
Det enda vi har varit ute är hemfrån BB och tur och retur sjukhuset för återbesöket. Då hade vi en liten bomullshjälmmössa och en overall med luva.