vikt fråga 10 veckor prematur
hej min son är 2 år gammal och väger bara 7786g och är 76 cm han är född i vecka 30+0 han äter och äter men går inte upp i vikt. hur mycket väger era 2 åringar?
hej min son är 2 år gammal och väger bara 7786g och är 76 cm han är född i vecka 30+0 han äter och äter men går inte upp i vikt. hur mycket väger era 2 åringar?
Hej! Nu är i och för sig vår lille kille (född i vecka 26+5) 13 månader, men han väger närmare 10 kg och är runt 75 lång! Han har gått upp jättebra sen han föddes, de första halvåret gick han nog upp 1 kg i månaden och nu mellan 300-500 gram/månad! Han ligger en över på vikten och en under på längden på sin kurva!
Vad säger bvc om din lilles vikt?
13 månader okorrigerat kanske jag ska tillägga! :)
Det låter väldigt litet, men är ingen expert. Så det klokaste vore nog som du säger att kontakta läkaren på neo, han /hon är ju expert!
Fy vad jobbigt att bvc kontakten inte funkar! Tycker du gör rätt i att ta kontakt med neoläkaren! Vi hade sån tur att på vår barnmottagning så arbetar en av läkarna som var på en av neoavdelningarna vi var på! :) Hoppas din lille snart lägger på sig lite! :)
Min 2-åring väger runt 13,5-14 kg.. Längden vet jag inte, har inte mätt sen han var 18 månader. Min son är dock ingen prematur, han föddes i vecka 37+6.
Jag tycker du ska ta kontakt med neo och prata med dom där!
Sonen är född i v 32+1 och vägde 1100g när han föddes och var 38cm lång. Han vägde 9,4kg och var 83,5cm lång när han var 20 månader. Min son harvarit på dagis sedan han var 13 månader.
Kontakta neo och se vad de kan göra där. Dagmamma istället för dagis?
Hej
Min son föddes i vecka 30. Nu är han 2 år och han väger 11,2 och är 85 lång. När han var 1 år vägde han 9,4 och var 75 lång. Det har inte hänt så mycket med vikten senaste året +1,8 kg, jag tycker inte han varit sjuk speciellt mycket. Han har varit liten i maten, men nu har han opererat halsmandlar och polyper för 2 veckor sedan och jag upplever att han är mycket matgladare redan.
Vad äter han och hur ofta? Extra fett i maten kanske?
Min son blev 2 nu den 12 april (född 29+5)
Han vägde på 18 månders kontrollen (korr) 1070 och var 83cm lång
Ska ringa på måndag och boka tid för vägning och mätning nu när han är två.
Min son är född 31+4 och han vägde 2150 vid födseln. Nu är han 14 månader och väger runt 11 kg. Då har han ändå vart sjuk en hel del och ökat dåligt i vikt tiden efter jul.
Min lillkille föddes i vecka 29+6 alltså nästan exakt som din. Hans startvikt var 1825 gr. Idag är han 16 mån väger 12 kg och gissningsvis mellan 75-80 cm. Han ökade fort i vikt men har sen 1 årsåldern planat ut i vikt. Svårt att veta hur du ska göra. Jagmenar om han äter bra men ändå inte ökar som han ska. En tanke du kanske...hur sköter sig magen (är han lös i den)? Får han i sig nog med fett och kalorier i den mat han äter? Kolla med neo är mitt råd,dem borde ha dietsiter som skulle kunna hjälpa dig med det. Hoppas det löser sig!