• siriius

vikt fråga 10 veckor prematur

Det låter väldigt litet, men är ingen expert. Så det klokaste vore nog som du säger att kontakta läkaren på neo, han /hon är ju expert!

*~ Loke 070721 ~*~ Lithea 090517~*
  • siriius
    tyr skrev 2010-04-11 22:51:58 följande:
    ja det hoppas jag me men så fort han börjar gå upp lite så blir han sjuk och rasar i vikt så har det hållit på nu det senaste året. ja sen han började på dagis. han hinner va på dagis 2-3 dagar sen blir han sjuk i 2 veckor det är jätte jobbigt. jag skulle vilja ha han hemma så han håller sig frisk och går upp i vikt. men då tjatar alla på en från alla håll och kanter att det hämmar hans utveckling och att han måste få den stimulationen som dagis kan ge. men ska han va på dagis och bli sjuk av det istället då? ja jag har ingen aning om vad jag ska göra i den frågan.
    Folk ska alltid ha så mycket åsikter, folk får tycka vad de vill men kan väll hålla vissa saker för sig själv. jag hade gladeligen haft min barn hemma till 2,5-3 år om jag haft ekonomi till det. Nu har jag inte haft problem med vikten på mina barn, men har en vännina som tog sin flicka från dagis, då hon alltid haft problem med maten. och när hon börjad dagis blev det värre, plus att alla infektioner spädde på det än mer. 
  • siriius
    tyr skrev 2010-04-11 23:08:15 följande:
    jag funderar på att höra med läkaren om han tycker att det är dags att skriva ut ett läkarintyg nu så kan man ansöka om vårdbidrag hos försäkrings kassan. så kan han vara hemma ett tag så han hinner lägga på sig lite i vikt så han kanske kan stå emot alla infektioner och magsjukor mm. för varje gång han blir magsjuk så hinner han kräkas 3 gånger sen är han uttorkad å vi får åka in på sjukhuset så han får dropp.
    Usch det låter verkligen jobbigt. tycker dom borde kunna göra det, det blir ju svårt för honom att hänga med i de andra barnens tempo också om han är så mycket mindre i storlek.
Svar på tråden vikt fråga 10 veckor prematur