Inlägg från: gosnosens mamma |Visa alla inlägg
  • gosnosens mamma

vikt fråga 10 veckor prematur

Hej! Nu är i och för sig vår lille kille (född i vecka 26+5) 13 månader, men han väger närmare 10 kg och är runt 75 lång! Han har gått upp jättebra sen han föddes, de första halvåret gick han nog upp 1 kg i månaden och nu mellan 300-500 gram/månad! Han ligger en över på vikten och en under på längden på sin kurva!

Vad säger bvc om din lilles vikt?

• gosnosens mamma

13 månader okorrigerat kanske jag ska tillägga! :)

• gosnosens mamma

Fy vad jobbigt att bvc kontakten inte funkar! Tycker du gör rätt i att ta kontakt med neoläkaren! Vi hade sån tur att på vår barnmottagning så arbetar en av läkarna som var på en av neoavdelningarna vi var på! :) Hoppas din lille snart lägger på sig lite! :)

• gosnosens mamma
    tyr skrev 2010-04-11 23:08:15 följande:
    jag funderar på att höra med läkaren om han tycker att det är dags att skriva ut ett läkarintyg nu så kan man ansöka om vårdbidrag hos försäkrings kassan. så kan han vara hemma ett tag så han hinner lägga på sig lite i vikt så han kanske kan stå emot alla infektioner och magsjukor mm. för varje gång han blir magsjuk så hinner han kräkas 3 gånger sen är han uttorkad å vi får åka in på sjukhuset så han får dropp.
    Men stackars liten! :(
    Helt klart ska du tala med läkaren om om läkarintyg! Jag fasar inför hösten när Jonathan ska börja Förskolan! han har lindrig BPD och astma och blir jättedålig så fort han blir förkyld, och förkylningar kommer han ju få på löpandeband känns det som! Men jag har sökt pengar i en fond som finns i min kommun, en fond som man kan söka i om man själv är sjuk eller har sjuka barn. Jag har iallafall ansökt om ett bidrag så att jag kan förlänga min föräldraledighet nu när den tar slut! Får se om vi har turen på vår sida! :)
Svar på tråden vikt fråga 10 veckor prematur