Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

Lakritsnapp skrev 2010-06-14 22:04:14 följande:
    Hej tjejer!

Fy jag är så fruktansvärt nervös. I morgon är det dags för kub-testet och jag mår... blä! Kräks

Sist fick vi usla siffror, som ledde till fostervattensprov och svar om sjuk bebis... vi avbröt.

Nu sitter jag här och undrar om bebis ens lever (väninnan var med om att den inte gjorde det vid ul:et förra året) och om den gör det... är den frisk??

Att man utsätter sig för detta... en gång till.

Äh, förlåt. Ska inte gnälla och ta ut nå´t i förskott... ville bara få ur mig lite nervositet.

Ha det gott
    Jag ska hålla tummar och tår! Vi gjorde KUB förra året, som  var OK. men nervositeten... *suck*

Gnäll all you want!

Minifer: Skönt att man inte är ensam När M kom hem från sitt extrajobb o var så deppig, så grinade jag som en tok. Gotta love it.. Eller nåt.
  • LyckligaGatan
    benedikten skrev 2010-06-17 18:12:56 följande:
    Hej. Vilken vecka är ni i? Syns det på er mage att ni är gravida? Nyfiken:)
    Är gravid i v 17, magen syns tydligt. Men det är mitt andra så den ramlade ut tidigt. Ligger jag ned syns den dock inte så mkt..
  • LyckligaGatan

Hej på er!

Känns som det var evigheter sen jag var inne här..

Jag är ju redan föräldraledig, men som det ser ut nu så hägrar nog sjukskrivning.. Ni som varit gravida tidigare, har ni mkt sammandragningar? Igår hade jag så ont att jag trodde jag skulle behöva åka in. Satt och höll i soffan svinhårt och flåsade som en annan älg. Sen har foglossningen vaknat till rejält så nu är jag betydligt mindre rörlig..

Känner bebben nästan varje kväll nu, jättesvagt men det är där <3. Det är ju så sjukt mysigt att känna små "viftningar". Med förra graviditeten vågade jag inte lite på att det faktiskt var sparkar förrän jag såg dem på UL och kunde koppla ihop det med vad jag kände. 

• LyckligaGatan
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-21 21:25:32 följande:
    Sammandragningar ?? neej inte ännu det kommer ca vecka 20-26 för mig med andra men nu e jag glad att jag inte har det.
    Du borde nog ringa förlossningen och kolla upp detta..hoppas det blir bättre.
    Ska till BM på ons och dr nästa vecka. Så underbart skönt att hon tog mig på allvar. Ska lämna u-prov fast jag inte tror på det men lika bra att ha prickat av det. Lite obehagligt är det, men har haft dem till och från sen början av graviditeten..
  • LyckligaGatan

Hej tjejer!

Har mindre än 1 vecka kvar till RUL, otålig!!

Var och träffade läkaren idag ang mina sammandragningar och foglossningen. Jag (dumma,dumma jag) trodde att det fanns ngt stöd att få. "Men det hade du väl räknat med när ni skaffade barn så tätt" Tack och adjö.

Sen att vi faktiskt enligt testerna inte ska kunna få barn ihop, det har ju hon ingen aning om. Att båda våra barn anses vara "mirakelbarn" för det ska verkligen inte gå. Många svordomar passar för att beskriva den tanten.

• LyckligaGatan
    luvpillow skrev 2010-06-29 15:50:55 följande:
    Men... Om hon är så dålig läkare som hon verkar vara, varför byter du inte? Eller var det första gången hos henne?

Min syrra fick den värsta och hemskaste barnmorskan vid inskrivningen på MVC (det är hennes första barn). BM lyssnade inte på min syrra och tog bara upp jobbiga saker från syrrans förflutna och ville prata om problemen då, inte om barnet i syrrans mage. M.m. Hon sa massa idiotiska saker man inte säger till en gravid kvinna (eller till någon alls för den delen!) så min syrra var hemma och grät i några dagar. När hon berätta för mig varför hon var ledsen gick jag i taket och sa att hon inte får behandla henne hur som helst.

Syrran bytte BM och förklarade för gamla varför, nu har hon en mycket bättre och är nöjd. Men vissa människor ska inte jobba med människor.

Oj, vad mycket det blev.. Ville bara säga det.. att du har rätt att byta och ha någon som lyssnar på dig! :)

Lycka till på UL, jag har också snart, om en vecka exakt! Can't wait <3
    De har roterande läkare där. Den jag träffade förra ggn vägrar jag träffa igen. Hade träffat henne förut och hon var hemsk då med, så på strike två så sa jag nej tack. Den här formulerade sig nog bara jävligt klumpigt. Jag fattar också hur det ser ut när jag som föräldraledig kommer och "gnäller" men sammandragningarna är jobbiga för mig. Hjälpte inte att hon skulle undersöka mig mitt i en sammandragning och drog igång det rejält med det.

I hennes ögon kommer jag nog inte få ngn som helst hjälp i dagsläget för jag är ju ändå hemma. Sen att det är fullt upp med en snart 1åring, det spelar liksom ingen roll...
  • LyckligaGatan

Ang barnvagnar, vi har beställt Babyjoggers City Select. I love it, vill att den ska komma NU!! Man kan ha den både som singelvagn och syskonvagn. Den tar INGEN plats. Jag är störtförälskad!

Det är jag i min BM också. Hon ringde idag för att kolla hur läkarbesöket igår hade gått då hon inte förstod läkarens anteckning. Jag förklarade hur jag upplevt det hela och var jag stod ngnstans. Hon bokade upp en ny tid som är efter jag börjat jobba, och behöver jag den inte så bokar jag bara av den men tom hon trodde att jag inte skulle palla och jobba. Hon är verkligen GULD!

På måndag är det RUL. Det händer så mkt just nu, full fart!

• LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-06-30 22:41:46 följande:
    Kan den ha dom olika delarna olika väg? Eller måste bägge sitta framåt/bakåt samtidigt?
    Det går att ha dem åt olika håll samtidigt, sen vet jag inte riktigt hur det blir utrymmesmässigt, kan återkomma när den är hemma..
  • LyckligaGatan

Vi ska på RUL på måndag, är nu i v 19. Tycker nog inte det är så tidigt.

Vi ska ha fest i helgen och helsicke vad mkt det är att hålla ordning på... *suck* Blir ju inte bättre av att jag snart hållt igång i 1 dygn... Sambon är sjuk, jag vaknade vid 01 av sammandragningar som gjorde ont och sen har det bara rullat på.. Trött är nog inte rätt ord att beskriva mig just nu....

• LyckligaGatan

Nu är jag gift!!

Vårt bröllop blev helt ljuvligt igår. Att gifta sig på en brygga i kvällssolen... Jag kan inte nog beskriva hur extremt lycklig jag är över att dagen blev så perfekt som den blev!!

Men usch vad man är trött idag.... Kom i säng vid 2-tiden, och sen vaknade E vid 6,30 imorse... Får bli en riktig kollapsdag i dag för imorgon är det RUL!!

Svar på tråden Decemberbebis 2010