luvpillow skrev 2010-06-29 15:50:55 följande:
Men... Om hon är så dålig läkare som hon verkar vara, varför byter du inte? Eller var det första gången hos henne?
Min syrra fick den värsta och hemskaste barnmorskan vid inskrivningen på MVC (det är hennes första barn). BM lyssnade inte på min syrra och tog bara upp jobbiga saker från syrrans förflutna och ville prata om problemen då, inte om barnet i syrrans mage. M.m. Hon sa massa idiotiska saker man inte säger till en gravid kvinna (eller till någon alls för den delen!) så min syrra var hemma och grät i några dagar. När hon berätta för mig varför hon var ledsen gick jag i taket och sa att hon inte får behandla henne hur som helst.
Syrran bytte BM och förklarade för gamla varför, nu har hon en mycket bättre och är nöjd. Men vissa människor ska inte jobba med människor.
Oj, vad mycket det blev.. Ville bara säga det.. att du har rätt att byta och ha någon som lyssnar på dig! :)
Lycka till på UL, jag har också snart, om en vecka exakt! Can't wait <3
De har roterande läkare där. Den jag träffade förra ggn vägrar jag träffa igen. Hade träffat henne förut och hon var hemsk då med, så på strike två så sa jag nej tack. Den här formulerade sig nog bara jävligt klumpigt. Jag fattar också hur det ser ut när jag som föräldraledig kommer och "gnäller" men sammandragningarna är jobbiga för mig. Hjälpte inte att hon skulle undersöka mig mitt i en sammandragning och drog igång det rejält med det.
I hennes ögon kommer jag nog inte få ngn som helst hjälp i dagsläget för jag är ju ändå hemma. Sen att det är fullt upp med en snart 1åring, det spelar liksom ingen roll...