Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

Vilken j*vla dag.... Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva hur trött jag är. Dagen började vid 11, då vi skulle göra TUL. Såklart var de sena, men vi hann precis till läkarn sen. Iaf så var TUL alldeles utmärkt. 3215 g. <3 Jag kommer få en normalstor bebis!! Det blir en ny upplevelse. Kan lägga bort prematurblöjorna och bodysarna i stl 40...

Iaf så var det samma läkare som jag träffat en ggn förut, när jag var inne på förlossningen för kontroll. Då tittade han mig inte i ögonen och det kändes alldeles jättekonstigt...
    Idag så körde han över mig totalt. Han vägrade lyssna på vad jag hade att säga, kände eller tyckte. Jag har full förståelse för att han nekade igångsättning, för det finns ingen medicinsk anledning till det. Och det är OK. Men sättet han gjorde det på... Nää det var inte OK. När han skulle undersöka tappen så gjorde han det utan glidslem, fy f******n va ont det gjorde!!!Det gör ju ont som det är och det blev ju inte bättre utan ngt glid alls... Sen tog han ngt nytt test som visade till "99% säkerhet" om man kommer föda inom 2 vekckor. Det kommer jag tydligen göra, återstår att se om det stämmer.
    Vi satt på hans rum i 40 min, han var borta 25 av dem. 10 skällde jag och i 5 körde han över mig. Väldigt givande.
    Jag lackade efter undersökningen, och sen när han kom tillbaka fick han höra vad jag tyckte. Tror han att jag är förbannad på honom för att han inte tog det beslut som "jag tyckte", så tror han helt fel. Ja, jag har skitont, ja jag mår piss. Men NEJ, jag är inte redo att föda än. Däremot lyssnar man på sina patienter, utan att köra över dem som en ångvält. Man låter dem prata till punkt  utan att avbryta för att man vet bättre. (Var han där när vi hade sex...? Nej.)

Iaf så var jag så arg att jag mer eller mindre stormade ut och skulle återkomma efter lunch för CTG. Sagt och gjort.
    Pratade då med den BM som satte på CTGt, underbara människa. Hon ordnade en ny läkartid kl 16.

Mkt trevlig läkare som tog sig tid att lyssna på mig. Min största rädsla är att gå över eftersom jag fick proppar med Emilia. Hon lyssnade och förstod (tror jag ) Ska tillbaka om 2 veckor, om jag inte fött dvs. Fick även sömntabl så jag ska få sova lite. Såååå skönt.

En vääääldigt lång dag (och långt inlägg, förlåt!) blev det. Men det känns ändå riktigt bra, iaf samtalet med sista läkaren. Vi har pratat ut om mina orosmoln och det känns lite enklare. Insåg idag på morgonen att jag inte alls är redo att föda. Inte idag iaf. Jag grät hela vägen in till sjukhuset i ren panik. Det är skönt att det inte blev ngt idag. Lär bli sängen om en halvtimme eller så, jag är så himla trött...

Hoppas er dag har varit bättre än min..

• LyckligaGatan
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 18:45:05 följande:
    Ojoj, så omtumlande för dig!

Skickar en stor cyberkram och hoppas du får sova gott! {#emotions_dlg.flower}
    Tack

Nu har ju sammandragningarna dragit igång ordentligt efter hans "lilla" omgång, så nu får jag invänta Alvedonets verkan... Party nästan jämt..
  • LyckligaGatan

Hej tjejer..

Här har det varit en "rolig" förmiddag med förvärkar.. Först nu jag kommit upp ur sängen, men det blir nog snart en återgång dit.. Sånt sjukt tryck neråt och ut i benen.. Jag är så less på det här!!

Hur mår ni andra? Full rulle?

• LyckligaGatan
    Lakritsnapp skrev 2010-11-24 11:56:35 följande:
    Ojoj, det kan bli när som helst Glad

Ja, allt är införskaffat till bebis... tror jag.

Här fortsätter sd/förvärkarna utan varesig minskning eller ökning i styrka, men det är bara att gilla läget. Sover så illa på nätterna. Dels pga av alla onda sd, men också pga att jag börjar bli så grymt nervös inför förlossningen... vill inte ha ont, vet inte om jag grejar en förlossning en gång till. Haha, finns ju inte mycket att göra åt saken nu, bara att följa med liksom, ut ska han ju och ont gör det ju... fy & blä!
    Sitter här och har klockat värkar i en timme snart nu... Tagit Alvedon, så får vi se om det ger sig eller om det faktiskt är dags. Jag vågar inte tro at det är dags, men ringt och förvarnat mormor (barnens.. ). Hur länge ska de vara regelbundna, är det ngn som vet om det finns en gräns?

Och för er som kanske inte vet, varktimer.se är BÄST! (tycker jag.. ) Har fixat in den i mobilen, funkar alldeles kanon.
  • LyckligaGatan

Hej igen,

måste nog göra er besvikna.. Det gav sig rätt rejält på Alvedon.. Hade 7-8 min mellan värkarna. Pratade med obstretiska och hon trodde väl lite att det var på G med tanke på det j*vla trycket neråt och att jag har ont ut i benen... Nu har jag och dottra badat, inte haft en rejäl känning på ett bra tag.. Så nu ska jag sussa lite tänkte jag.. Sjukt vad trött man blir av alla känningar...

I´ll keep you posted!!

• LyckligaGatan
    pickaboo skrev 2010-11-24 16:27:26 följande:
    Börjar hända saker ser jag. Jag blev inlagd på förlossningen igår. Starka sd var 5e minut. Bebisen var stressad med en hjärtfrekvens på 185, därför de lade in mig.

Har en kraftig uvi och hydronefros. Sammandragningarna fortsätter och det har kommit blodblandat slem så de vill inte släppa mig.
    Får komma hem tidigast i morgon!

Saknar min lilla dotter
    Men AJ!! Tror de det är slemmisen som kommer eller? Bebis är mindre stressad nu? Förstår att du saknar din tjej.. Håller tummarna för att du får komma hem imorgon, med bebis i famn?

Här håller Alvedonen på att gå ur, och då kan vi ju gissa vad som händer... Har sovit nästan 2 timmar på eftermiddagen och ska iväg på klädparty nu ikväll... Som tur är ska maken med, för jag vet inte riktigt vilket skick jag kommer vara i. Vill inte ta för mkt Alvedon heller för magen min orkar inte med för mkt mediciner... Kan det inte bara dra igång ordentligt nu?
  • LyckligaGatan

AnKaJ: GRATTIS!!!! Om du orkar får du gärna berätta mer!

Jag har inte haft några mer känningar sen sist... Kanske beroende på det aningens obekväma klädpartyt. Det var jättetrevligt och mysigt, tills vi skulle titta på kläder. Av typ 10 tjejer handlade 2 varav 1 var värdinnan... Usch usch så obekvämt...

Sjukt tryck i underlivet och benen, så nåt hoppas jag att det ger iaf...

• LyckligaGatan
    pickaboo skrev 2010-11-25 02:12:53 följande:
    Tänk om jag bara hade tre veckor kvar. Nä, är rätt less nu, men det kan ju bero på att jag inte får sova något eftersom kvinnan jag delar rum med här på sjukhuset, snarkar kopiöst högt!

Hoppas jag blir utskriven i morgon.
    Åh stackare!! Men jag låg och klurade på det här när jag inte kunde sova inatt, alla verkar ha drabbats.., hur kunde de låta din uvi gå så långt?? Det måste ju göra skitont din stackare.. Kanske lite tröst att ngn tänker på dig mitt i natten iaf..
  • LyckligaGatan

TvåBlir3: GRATTIS!!

qcat: Tror inte du behöver stressa.. Min slemmis gick ju för snart 2 veckor sen, och ingen bebis än. Vi hoppas på en novemberbebis, men jag tror inte det. Jag hade sååå j*vla ont igår, och regelbundet var det också.. Vad hjälpte det?

Nu ska det ätas lite lunch, tror jag. Så himla osugen på mat..

• LyckligaGatan

Hej girls.

Här har vattnet gått.. Låter mannen (och barnvakten) sova lite till innan vi åker in. Måste säga att det verkligen var en häftig upplevelse, märkte inte av det när Emilia föddes. Det kändes som det sa "klonk" och sen fick jag en rätt kraftig, men jäkligt kort värk, och satt mig upp och ut kom vatten. Skithäftigt! Har värkar var 10e min ungefär.. Börjar känna att jag nog vill åka in iaf... Skulle äta tyckte de på förlossningen men usch, jag mår skitilla... Får dricka lite och vara nöjd med det tror jag.. Så var det förra ggn med.

Hade det inte varit så att vattnet gått nu så blir det oavsett igångsättning på torsdag. Har haft så mkt förvärkar och sd, ffa sen söndagsmorse, så de sätter igång mig av humanitära skäl. De gav mig en redig hinnsvepning idag, utan den skulle nog situationen se annorlunda ut..

Nää, ska nog gå och väcka upp maken iaf... För mkt oro i kroppen helt enkelt.

Svar på tråden Decemberbebis 2010