Decemberbebis 2010
Vilken j*vla dag.... Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva hur trött jag är. Dagen började vid 11, då vi skulle göra TUL. Såklart var de sena, men vi hann precis till läkarn sen. Iaf så var TUL alldeles utmärkt. 3215 g. <3 Jag kommer få en normalstor bebis!! Det blir en ny upplevelse. Kan lägga bort prematurblöjorna och bodysarna i stl 40...
Iaf så var det samma läkare som jag träffat en ggn förut, när jag var inne på förlossningen för kontroll. Då tittade han mig inte i ögonen och det kändes alldeles jättekonstigt...
Idag så körde han över mig totalt. Han vägrade lyssna på vad jag hade att säga, kände eller tyckte. Jag har full förståelse för att han nekade igångsättning, för det finns ingen medicinsk anledning till det. Och det är OK. Men sättet han gjorde det på... Nää det var inte OK. När han skulle undersöka tappen så gjorde han det utan glidslem, fy f******n va ont det gjorde!!!Det gör ju ont som det är och det blev ju inte bättre utan ngt glid alls... Sen tog han ngt nytt test som visade till "99% säkerhet" om man kommer föda inom 2 vekckor. Det kommer jag tydligen göra, återstår att se om det stämmer.
Vi satt på hans rum i 40 min, han var borta 25 av dem. 10 skällde jag och i 5 körde han över mig. Väldigt givande.
Jag lackade efter undersökningen, och sen när han kom tillbaka fick han höra vad jag tyckte. Tror han att jag är förbannad på honom för att han inte tog det beslut som "jag tyckte", så tror han helt fel. Ja, jag har skitont, ja jag mår piss. Men NEJ, jag är inte redo att föda än. Däremot lyssnar man på sina patienter, utan att köra över dem som en ångvält. Man låter dem prata till punkt utan att avbryta för att man vet bättre. (Var han där när vi hade sex...? Nej.)
Iaf så var jag så arg att jag mer eller mindre stormade ut och skulle återkomma efter lunch för CTG. Sagt och gjort.
Pratade då med den BM som satte på CTGt, underbara människa. Hon ordnade en ny läkartid kl 16.
Mkt trevlig läkare som tog sig tid att lyssna på mig. Min största rädsla är att gå över eftersom jag fick proppar med Emilia. Hon lyssnade och förstod (tror jag ) Ska tillbaka om 2 veckor, om jag inte fött dvs. Fick även sömntabl så jag ska få sova lite. Såååå skönt.
En vääääldigt lång dag (och långt inlägg, förlåt!) blev det. Men det känns ändå riktigt bra, iaf samtalet med sista läkaren. Vi har pratat ut om mina orosmoln och det känns lite enklare. Insåg idag på morgonen att jag inte alls är redo att föda. Inte idag iaf. Jag grät hela vägen in till sjukhuset i ren panik. Det är skönt att det inte blev ngt idag. Lär bli sängen om en halvtimme eller så, jag är så himla trött...
Hoppas er dag har varit bättre än min..