Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

Hej tjejer...

Sitter här med min yngsta dotter Meja i famnen 8.46 igår morse kom hon. Vi kom hem från BB för ett par timmar sen. Emilia är så fin med sin lillasyster <3.

Återkommer med hela historien en annan dag, alldeles för mosig i huvudet nu..

• LyckligaGatan

Tack för gratulationerna!

Drar förlossningsberättelsen lite snabbt, eller ja, det gick ju rätt snabbt jämfört med förra ggn..
    Vattnet gick ju vid 00-tiden, och vi var inne på förlossningen vid 01,50. Där upptäckte man ganska snabbt att jag hade SKYHÖGT blodtryck och 2+ protein i urinen. CTGn var helt OK och jag hade 3 värkar på 10 min. Då var jag fortf rätt opåverkad. De mätte om blodtrycket ganska många ggr och bestämde sig till slut för att 145/110 var det som skulle stå i journalen. Vad jag hade när jag kom in ville de inte säga.
    Var öppen 3 cm vid inkomsten.

Tiden rann på, jag blev mer smärtpåverkad och öppnade mig inte mer än till 4. Precis som det var med Emilia. De satte EDAn ganska tidigt, för att jag inte skulle missa den. Man beslutade framåt 4-5 att sätta värkstimulerande dropp. När det närmade sig skiftbyte vid 7 höjde BM droppet. Meja reagerade inte helt bra på det och hjärtljuden gick ner. Vilket inte upptäcktes förrän nästa skift gick på. BM som gick på hade jag en kort period förra grav och jag blev sååååå glad att få återse "min" Malin!!! Hon blev dock inte lika glad när hon såg hjärtljuden och kallade in dr ganska snabbt. Jag fick andas syrgas och ändra läge, och Meja blev en nöjd bebis igen. Droppet sattes ner fortare än fortast. Sen pratade Malin och jag massa skit sen sist

Började öppna mig mer och mer och vid 8 kände jag att det började bli ett jäkla tryck neråt och svårt att hålla emot.. 8.35 började jag krysta och efter 11 min kom hon, lillskruttan.

• LyckligaGatan
    Lallan skrev 2010-12-04 17:25:16 följande:
    Avlägger en kort rapport här inne också

I  torsdags föddes mina två bebisar en pojke och en flicka. Dom kom i v 37+2 så dom väger ca 2,6kg samt 2,8kg. Inte jättestora men inte så jättesmå heller.
    GRATTIS!!!!
  • LyckligaGatan
    Lakritsnapp skrev 2010-12-12 12:54:35 följande:
    Hej tjejor! Ligger på bb och myser med min son Föddes kl 03:32 i morse... 4,5 timmar efter första värken, allt började med väldans dålig mage igår kväll, haha! 3570 g och 51 cm lång.
    Åh GRATTIS!!! BB-tiden är ju så himla mysig! <3
  • LyckligaGatan
    luvpillow skrev 2010-12-13 13:35:15 följande:
    Hej alla, är lite nervös idag.. ska på tillväxtultraljud om en timma.. och igår och idag har lite av slemproppen lossnat.. Har gått över BF+2.

Vet inte varför men börjar känna mig lite nervös och osäker.

Hur mår ni andra - med eller utan bebisar i magen?
    Så kände jag också när slemmisen började lossna.. Som jag kände så blev det ju oundvikligt en förlossning. (Hade väl ngnstans förträngt det...? ) Man blir ju nervös, det är ju en stor sak att gå igenom... och det kommer att gå bra!!

Här mås det annars bara bra. Min BM på förlossningen hade en vän som ska starta fotofirma och undrade om hon fick fota Meja, och vi fick gratis bilder. Med tillägget att det ingick bilder på Emilia också så var hon välkommen. Sagt och gjort, nu på fm var hon här och våra tjejer var så duktiga så <3 Hoppas hon lägger ut nga av bilderna på sin blogg så kan ni se

Nu har jag iaf börjat ta tag i mat och träning så smått. Vet att man ska vänta lite längre, men har bara ont av att vila, och när jag rör mig mår jag mkt bättre så jag börjar så smått.. Börjat lägga in varje måltid på matdagboken.se , får väl se hur kul jag tycker att det är när jag får mina godissug..
  • LyckligaGatan
    q cat skrev 2010-12-15 12:17:11 följande:
    Lakrtitsnapp: spot on! Oj vad mycket fortare allt gick! 03.16 kom han ut vår lillkille, efter 1h15 på förlossningen. Jag var 10cm öppen när vi kom in (fick åka till KS i Solna för Huddinge var fullt), men vattnet hade inte gått. Sen gick det undan och gjorde förstås svinont men nu är han här! 52 cm lång och 3650 g tung. Lycka till alla ni som har detta mirakel framför er!
    GRATTIS!!
  • LyckligaGatan
    pickaboo skrev 2010-12-28 16:27:52 följande:
    Nu åker vi till förlossningen med tre min mellan värkarna.
    åh!!! Lycka till!
  • LyckligaGatan
    pickaboo skrev 2010-12-29 12:48:32 följande:
    Det blev en lillasyster till oss Sjukt intensiv förlossning! Uppdaterar senare!
    GRATTIS!!!
  • LyckligaGatan
    em6 skrev 2011-01-01 06:53:25 följande:
    Torsdag 30/12 kl 13.36 tittade vår fina Nicole ut. Äntligen är hon här, efter, enligt mig, en jobbig förlossning. Min lilla sessa:)
    GRATTIS!!
Svar på tråden Decemberbebis 2010