Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 14:17:36 följande:
    Jepp redan me love it haha men det är så när man bor i danmark Gud vad skönt att spara pengar men ändå få så mkt för det oxå förstår att du är glad
    Menar inte att låta negativ men vad kan de se på tillväxten än? Bebben är ju jätteliten. Jag bara inte förstår.. Fast oavsett vad de skulle se skulle jag ta chansen..
  • LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-05-21 23:48:52 följande:
    VI har UL den 29 juni. Ska bli spännande. Men annars tänker jag inte så mycket på det.... Jag vet, jag är konstig...Däremot jag blev jätte glad idag när jag hittade min bröllops klänning :) Hade tänkt bara komma in och fråga hur fungerar allting, typ hyr man eller köper hur mycket kostar osv. men hon direkt säger men varsågod och prova... :) Sen ställer hon massor frågor: vilken stil har du tänkt? - jag har inte tänkt nånting, ingen anning, innen dröm bild; vilka skor ska jag ha? - jaså, ska man behöva skor med, frågar jag?; Har du tänkt på att man ska ha si och så BH också? - nej, jag har inte tänkt någonting...; Har du varit och kolat lite på bröllopsmässor? - nej, varför ska man göra det, jag viste själv att vi ska gifta hos först 2 veckor sedan....Så ni förstår, jag står där helt i shock och klänningarna bara kommer :) Men en fastnade jag till direkt. Kändes som jag köper på en gång, men först ska man ju få bekräftelse från kyrkan att man får gifta sig ju :) Så gick vi hem och tänkte, att vi måste ringa upp kyrkan idag, så jag vet om jag köper klänningen eller inte. Sen kommer vi hem och där ligger största brevet....från Kyrkan! Vi får gifta hos! :)  Så nu är vi båda men jag extra mycket glada över detta.Blir händelse rik år. April blir gravida, Juli - gifter hos, december kommer bebis :) Är bara så lycklig!Borde sova gott i natt ;)
    Åh va roligt! När i juli gifter ni er?
  • LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-05-22 15:51:28 följande:
    Den 21 juli, i Sälens fjällkyrkan. så nu bara fiksa alla papper som behövs. Tur att man inte har någon fest eller gästlistan :) Väntar med spänningen:)Och föresten, jag sov faktiskt mycket gott inatt :)
    Myys!

Vi gifter oss om 6 veckor Imorgon ska klänningen komma hem
  • LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-05-22 16:26:33 följande:
    Grattis till er!  
    Tack detsamma! Jag hoppas på samma väder om 6 veckor!
  • LyckligaGatan
    Minifer skrev 2010-05-22 19:53:14 följande:
    Grattis till alla ni som ska gifta er! Själv gifte jag mig för exakt ett år sedan imorgon så vi har ettårig bröllopsdag (uppenbarligen, haha). Då var jag gravid i v 21 och detta året är jag i v 10. Fattad bara att jag är gravid nästa år med, hahaTips till brudklänningar och bebismage: Man växer grymt myckett mer än man tror kring bröstkorgen! Jag hade en empireskuren klänning med massa plats för magen, men fick veckan innan paniklägga ut kring bysten. Så se till att klänningen kan läggas ut eller har gott om plats där med! Det är ju inte bara bysten utan hela omfånget, jag ökade minst 10 cm runt om
    Tack för tipset! Ska kolla min klänning ikväll.

GRATTIS på bröllopsdagen!!
  • LyckligaGatan

Hej tjejer.

Minifer: Vilken j*vla resa. Och smidig BM! (Läs jävla idiot!)

Idag har jag världens deppdag. Jag skulle åka och hämta hem min bröllopsklänning igår. När vi kom fram var ALLT fel. Precis ALLT. Iom att vi beställt den från Kina, via en mellanhand så känns det inte som man kan kräva så enormt mkt. Men jag hade väl hoppats på att något skulle stämma överens. Nu är den klänningen tillbakaskickad, och en ny ev beställd. Det beror på hur snabbt de kan göra den och få hit den. Annars är det till att leta som en tok, och jag vill inte ha en traditionell brudklänning som de gravidklänningana oftast är. Pratade med en sömmerska, som tyckte jag var såååå sent ute, ville ha MINST 6000. Får jag min från Kina så är det 1900 kr för klänningen. Det är liiiite skillnad. Ska kolla med en annan sömmerska imorgon, men just nu känns det som vi skiter i allt. Älskade M är inte alls med på de noterna, som tur är.
    Jag är så enormt besviken.

Och inte blev det bättre av att rörmokarj*veln inte kom heller. Vi håller ju på och renoverar köket, varit utan vatten i köket i 2 veckor nu. Han skulle ha kommit igår från början..... Det jag känner för honom kan närmast beskrivas som hat. STARKT hat. (Kanske lite hormoner.... )

• LyckligaGatan

Ska rota fram en bild eller länk till den klänningen som är grunden, sen har jag beställt lite ändringar.

Nu ska den iaf komma senast 5 juni så det borde väl bli bra...

• LyckligaGatan

Hej på er!

Mitt illamående med E gick över v 15 tror jag det var. Då klarade jag av att börja jobba iaf.

Jag börjar tro att jag bara inbillat mig att jag är gravid.. Soökveckorna har infunnit sig sen några veckor. Dock gör fogarna sig bara mer och mer påminda Idag känns det spec skit när E och hennes fina kusin ska döpas, men det är på med bältet och försöka orka med iaf.

Min kära stressmage gör mig så härligt illamående. Bara att äta sig dagen igenom. Har dock gått ned ngt kilo eller två sen inskrivningen så det är nog ingen fara..

• LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-05-29 11:20:58 följande:
    Lycka till med dopet
    Tack, vilken jäkla pärs.. Helt slut fortf. Men dottern hade hur kul som helst.
  • LyckligaGatan

Jag insåg idag att jag är inne i trimester 2! I LIKE!!! V 15 på torsdag. Då har det gått 10 veckor sen vi fck reda på att det var en bebbe där inne. Vad tiden flyger...

Jag mår så jäkla bra, har känt av fogarna i helgen men mest pga stressen. Nu sitter jag och mumsar jordgubbar för fulla muggar. Jag försöker införa en "jordgubbsbudget" men gubben vill inte riktigt lyssna... Vi har kostnader för hans innebandy den här månaden (ung 500), visst borde jag få handla jordgubbar för motsvarande summa?

Svar på tråden Decemberbebis 2010