Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

LyckligaGatan skrev 2010-11-11 12:06:47 följande:
    Jag vågar inte tro eller ens hoppas. Förra ggn ville inte kroppen funka så det känns som det kommer bli likadant den här ggn. Och blir det inte bebis i helgen, så är det 1 vecka kvar tills vi vet om vi blir igångsatta eller inte. Borde väl finnas ett slut på det här ngnstans..
    Håller tummarna
    Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • Ett två tre
    q cat skrev 2010-11-10 11:33:11 följande:
    Utöver det så gick min mamma bort i slutet av september, så bebisen i magen, och även vår två-årige son har ju fått ta del av en massa sorg och ledsenhet förstås. Sen känns det som att hösten bara gått i ett... söndrig tvättmaskin, snickare hemma som renoverat vår hall (kul iofs), inneboende släkting i 1½ månad osv osv... Nu snart ska det väl äntligen lugna ner sig lite...
    Kramar till dig {#emotions_dlg.flower}
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-11-12 14:05:25 följande:
    Åh idag är en bra dag!! Försäkringsbolaget har kommit fram till att vår motpart orsakade olyckan!! Allt betalt, inkl hyrbil. Sjukt glad!!!!

(förlåt gör alla utropstecken..)
    Men vad underbart!! Grattis till det!
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-11-16 10:40:53 följande:
    På torsdag (om 2 dagar, helt sjukt!) bestäms det om jag sätts igång. Min BM tycker att jag SKA sättas igång på torsdag, fick jag reda på idag... haha, jag börjar få rampfeber!!

har ju haft den här förbannade mensvärken och förvärkarna i drygt 1 vecka nu, så det är väl dags att det händer ngt kan jag tycka..

Jag försöker ta varje chans att vara med Emilia, det är nog inte så länge jag är bara hennes mamma.. Usch börjar bli riktigt nervös när man tänker så... Vad har jag gett mig in på?? Hon är inne i en myyyysfas just nu, passar mig alldeles utmärkt. Vi kramas hela dagarna här hemma.. <3.

Usch, jag vågar inte få upp hoppet om det är så att de nekar mig på torsdag... Får försöka komma ner på jorden igen..
    Lycka till på torsdag!

Om dom säger nej kanske du inte behöver vänta så länge ändå eftersom slemmisen verkar vara på g att lossna! Du har nog bebisen hos dig väldigt snart
  • Ett två tre

Jag har 3 veckor och 2 dagar kvar till mitt snitt och plötsligt går tiden vääääääldigt sakta efter en period när veckorna bara sprang iväg...

• Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-11-25 02:12:53 följande:
    Tänk om jag bara hade tre veckor kvar. Nä, är rätt less nu, men det kan ju bero på att jag inte får sova något eftersom kvinnan jag delar rum med här på sjukhuset, snarkar kopiöst högt!

Hoppas jag blir utskriven i morgon.
    Usch stackare!

Är hon gravid oxå? Jag snarkar nämligen sjukt högt när jag är gravid, det är min stora skräck att behöva dela rum med nån just nu! Maken påstår att sängen skakar när det är som värst Skäms

Du borde fått ett par öronproppar? Hoppas du får sova nåt nu på morgonen och att du blir utskriven idag!

Kram
  • Ett två tre
    AnKaJ skrev 2010-11-24 19:42:34 följande:
    Hej!

Här är en som har fått en november bebis istället för december bebis som det var beräknat!

Jag skulle gå in i V36+0 på tisdag (16 nov) och på natten mellan måndag och tisdag gick vattnet. Det var verkligen oväntad för oss. Så vips var vi på förlossningen och jag hade värkar en ligt CTG men kände inget. Hursomhelst så kom vår lilla princessa till världen 16 november.

Vi blev kvar på BB i en vecka och än är det inte över med alla kontroller. Men vi har som tur marginaler på rätt sidan.

Vi hade verkligen inte hunnit förberedda oss. Jag skulle jobba denna vecka ut och börja göra ordning hemma. När vi var på förlossningen fick vi SMS att barnvagnen hade levererats och kunde hämtas ut. Timeing kunde inte ha varit bättre.

Det var riktig härligt att få komma hem med bebisen!!

Håller tummarna för er som väntar december bebisar.

Kram
    Grattis
  • Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-11-25 08:54:00 följande:
    Jodå, kvinnan i mitt rum är gravid. Vi ligger på en avdelning för kvinnor som har graviditetskomplikationer...

Det är faktiskt synd om henne. Hon pustar och stånkar som att hennes sista stund är kommen

Jag hoppades på att få komma hem idag men nu har jag så förbaskat ont över hö njure och mår jätteilla och kräks så nu vet jag inte om jag får gå hem.

Vill att de ska ruska fram ett bra antibiotika nu. Det här är bara så tråkigt.

Snart är det dec Då börjar julklappsutdelningen
    Usch stackare Krya på dig!

Be om öronproppar så du får sova lite!
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-12-01 17:48:42 följande:
    Hej tjejer...

Sitter här med min yngsta dotter Meja i famnen 8.46 igår morse kom hon. Vi kom hem från BB för ett par timmar sen. Emilia är så fin med sin lillasyster <3.

Återkommer med hela historien en annan dag, alldeles för mosig i huvudet nu..
    Nej vad kul, grattis
  • Ett två tre

Idag kommer våran bebis Vi ska vara på sjukhuset klockan 10 och så snittas jag några timmar efter det

• Ett två tre

Ja som Cissi7006 skvallrat kom vår lilla dotter i torsdags 9/12, 3515 gram och 48 cm

Mons april 2008 - Mira dec 2010
  • Ett två tre

Grattis till alla andra bebisarna som har kommit

• Ett två tre

Grattis till dom nya bebisarna

• Ett två tre
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-20 16:36:12 följande:
    vad vi gjort idag jo ska berätta hihi
    vi har tagit bort mina stift efter kejsasnittet underbart !!!!!Glad
    vi har jätt namn till elias namn jätt honom på papprena idagGlad
    vi har fått besök av mvc barnmorskan mätt o vägd vår elias o pratat om alltGlad
    och NYSS kom sambons mamma och hade köpt en VAGN till oss och såklart EliasSkrattande gissa vad glad jag blev

Jag tog oxå mina stift idag, jätteskönt att bli av med dom

Vad härligt med ny vagn Vad blev det?
  • Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-12-28 16:27:52 följande:
    Nu åker vi till förlossningen med tre min mellan värkarna.
    Lycka till
Svar på tråden Decemberbebis 2010