Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

lucypearl skrev 2010-07-29 10:27:09 följande:
    MrsT: Vilken fin liten prinsessa ni väntar på! Måste fråga, har du skannat in bilden för att få den på datorn? Jag har bilderna, men vill också gärna ha dem på datorn nämligen, så jag kan skicka hem till familjen min som bor långt bort.
    Man kan scanna in dom eller om man har en ok kamera till och med fota dom

Nu är inte jag MrsT då, men jag svarade ändå
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • Ett två tre

En del får väl till och med bilderna på cd förresten...

• Ett två tre
    lucypearl skrev 2010-07-29 12:31:59 följande:
    Aha, bra tips! Det ska jag testa, tack! Glad
    Ta utan blixt så får du inte reflektion i bilderna
  • Ett två tre
    luvpillow skrev 2010-07-29 15:25:53 följande:
    Oj, jag tycker tiden går lite för fort jag... haha! Känns som om det var igår jag fick plus på testet, men idag har redan gått mer än halva graviditeten! FörvånadSkrattande
    Det kanske också är för att vi antagligen kommer flytta i september/oktober så jag har jättemycket att göra innan dess....samtidigt som jag längtar  också såklart, till december, men är lite glad att jag har tid på mig.. Man vill ju fixa och "boa" inför babyns ankomst Solig
    Jag är oxå glad det är lite tid kvar. VI har precis flyttat, har en son i värsta trotsåldern, allt är bara kaos hemma och jag känner mig bara sliten och trött. Nej skönt det är en lugn (förhoppningsvis) höst mellan så jag hinner vila upp mig lite
  • Ett två tre
    luvpillow skrev 2010-07-30 20:16:23 följande:
    Vilken ålder? Det är tufft när de är i trotsåldrar... Min dotter är helt klart i "lilla tonåren" eller vad det kallas. ( hon är 5 år) Allt är tjaffs och hon himlar med ögonen åt mig som om jag vore dum när jag säger till henne om något. Nästan stöddig, fastän hon ibland är så liiiiiten. :) Man glömmer lätt bort hur små de egentligen är. ;P

Men det hoppas jag med på. Krafter till flytten, men ändå lugn o ro så man orkar med två sen :)
    lucypearl skrev 2010-07-30 14:13:55 följande:
    Ja när man har mycket att göra som tex flytt förstår jag att all extra tid man kan få är välkommen förstås Glad
    Jag ska "bara" inreda ett barnrum så är jag i princip redo att lillen kommer ut till oss, så just nu känns min längtan väldigt lång! Hösten lär nog gå fort trots allt med tanke på att vi oftast har supermycket att göra på jobbet... åtminstonde hoppas jag på att tiden kommer gå fort Skrattande
    Han är 2 år och 3 månader. Har pratat med flera andra med lika gamla barn och det verkar vara ganska likt hos dom flesta. Även om min verkar vara värst (känns så i alla fall )
  • Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-07-31 22:25:29 följande:
    Förstår er oro, men ta upp det med er barnmorska och be att hon fixar så att ni får en som är mera van att arbeta med ul.

Vi var på ul i onsdags, blev backade en vecka. Ska dit igen om två veckor för att kolla om detta datum, 27 dec stämmer.

Jag har haft sammandragningar idag. Känner mig stressad och detta gör mig inte mindre orolig... Hade tidiga sammandrangingar förra grav och dotter ville komma i 33+4 men man stoppade förlossningen.

Jag ska inte till barnmorska förrän vecka 26+1. Känns väldigt sent. Jag är sååå orolig inför förlossningen och hade gärna pratat med någon om den (blev urakut snitt sist) men de bara ignorerar mina känslor och säger att det ju inte är dags än,,,
    Har ni ingen typ aurora mottagning eller liknande hos er?

Jag hade en superjobbig förlossning (igångsättning som drog ut på tiden och slutade med vakum) och har rejäl skräck för nästa förlossning, det tog jag upp med BM redan i vecka 10, jag ska inte heller dit förren typ vecka 25 nästa gång. Jag ska få gå till nåt som heter "Morgenrøden" på sjukhuset här,ska på första samtalet i augusti, det blev irdnat vid RUL, dom vill tydligen inte sätta upp nån tid förren efter det.

Det är dåligt att dom ignorerar din oro, den blir ju inte mindre ju närmre förlossningen man kommer. Du kan inte ringa direkt till förlossningen och höra om dom har typ Aurora mottagning där? Eller be om en extra tid hos din BM för att få prata.
  • Ett två tre

Lugnt i tråden...

Här gick det inte längre nu, jag är fortfarande illamående, trött och svimfärdig hela tiden trots att jag är i vecka 22. I tilägg har jag foglossning sen några veckor och är sjukt sliten. Har pressat mig i det längsta och vill verkligen fortsätta jobba heltid men nu har det tagit stopp. Idag fick jag stränga besked av min läkare att vila mer, han ville sjukskriva mig helt men vi kom fram till att vi försöker med 50% en stund. Hoppas det hjälper för jag vill inte gå hem än

Hur mår alla andra? Jobbar alla fullt än (ni som gjorde det innan)?

• Ett två tre

Det där med att man får kläder till den lill*. Med sonen fick vi en del kläder när han föddes, men dels var det mesta i 62 eller 68 eftersom alla tänkte det samma "alla andra köper säkert smått så vi tar nästa storlek" och dels var det inte alla kläder som var lika praktiska. Vi fick säkert 5-6 sett med jacka och joggebyxa men inga bodyer t.ex. Sen fick vi några sparkdräkter med hel fot, Mons hade så stora fötter (för övrigt det första jag la märke till när han kom ut ) så hela dräkter passade inte.

Så jag tänker ha dom viktigaste kläderna färdiga och så och så får ev. presenter bli bonus. Min erfarenhet är i alla fall att man får ytterst lite i minsta storlekarna + inte alltid dom kläderna man faktiskt behöver. Så shoppa på tjejer Vi har en kille sen innan som nämnt och får antagligen en tjej den här gången. Vi lär få små klänningar och annat opraktiskt av förväntansfulla mor och far föräldrar, så jag har börjat handla bodyer, strumpbyxor och lite annat som kan komma till användning i starten + lite onödiga grejer, men det får man, haha Våran kommer ju kunna ärva en del av sin bror, men jag har gått igenom dom minsta kläderna och det är en del som fattas, dels kastade vi en del urtvättade kläder, hade en kräkbebis, och dels föds dom på olika årstider. Dom få bodyerna som finns kvar sen sonen är kortärmade, det funkar inte helt i december...

• Ett två tre
    dreamer78 skrev 2010-08-12 23:27:34 följande:
    Tack hörni Skrattande 
    Sambon har mutat mig med Pucko och löfte om shopping i helgen, så nu känns det bättre! Klart att Liten ska ha kläder, har hunden 10 halsband och hästen 20 täcken så kan man ju inte låta barnet ligga i lä liksom Oskyldig
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-08-15 10:26:04 följande:
    Hello brudar! Haft en bra helg?
    Jag är sååå sjukt trött på den här fuktigheten... Gärna värme och sol men fuktigheten får gärna försvinna ASAP!

Idag är M´s sista dag hemma med oss innan han börjar jobba igen. Är liiite nojjig över hur jag ska klara vardagen men men.. Den som lever får se.

Vi fick hem vår nya vagn i veckan, I LOVE!! Men nu så ska den gamla säljas och folk säljer den för allt mellan 800-2500. Känns ju som en komplett sitt- och liggvagn i mkt bra skick för 800 är lockpris eller ngt.. Vår är från 2007 och det känns helt sjukt om vi skulle sälja den för 800... Då kan man lika gärna skänka bort den..

Hur många av er är igång och jobbar?
    Ja usch för fuktigheten, jag känner mig konstant varm och svett och duschar flera gånger om dagen, längtar till hösten faktiskt Inte vintern dock, trots att bebisen kommer då, vinter är inte min grej

Jag jobbar men har precis blivit sjukskriven 50%, hoppas kunna jobba resterande 50% till november. Räknar inte med att kunna jobba 100% igen före BF.

Igår städade jag hemma, var och handlade och lagade mat på kvällen, vi hade middagsgäster, men dom (små)grejerna räckte för att hela bäckenet och ryggen skulle kollapsa, när jag hade lagt sonen och skulle kliva upp igen (ligger vid sidan av honom tills han somnar) så klarade jag inte att gå på ena benet och idag är det fortfarande ganska illa. Så går det när man inte lyssnar på kroppen och absolut måste ha det rent och fint när man ska få gäster, grrr... Skitfoglossning
Svar på tråden Decemberbebis 2010