Decemberbebis 2010
Nu är inte jag MrsT då, men jag svarade ändå
En del får väl till och med bilderna på cd förresten...
Lugnt i tråden...
Här gick det inte längre nu, jag är fortfarande illamående, trött och svimfärdig hela tiden trots att jag är i vecka 22. I tilägg har jag foglossning sen några veckor och är sjukt sliten. Har pressat mig i det längsta och vill verkligen fortsätta jobba heltid men nu har det tagit stopp. Idag fick jag stränga besked av min läkare att vila mer, han ville sjukskriva mig helt men vi kom fram till att vi försöker med 50% en stund. Hoppas det hjälper för jag vill inte gå hem än
Hur mår alla andra? Jobbar alla fullt än (ni som gjorde det innan)?
Det där med att man får kläder till den lill*. Med sonen fick vi en del kläder när han föddes, men dels var det mesta i 62 eller 68 eftersom alla tänkte det samma "alla andra köper säkert smått så vi tar nästa storlek" och dels var det inte alla kläder som var lika praktiska. Vi fick säkert 5-6 sett med jacka och joggebyxa men inga bodyer t.ex. Sen fick vi några sparkdräkter med hel fot, Mons hade så stora fötter (för övrigt det första jag la märke till när han kom ut ) så hela dräkter passade inte.
Så jag tänker ha dom viktigaste kläderna färdiga och så och så får ev. presenter bli bonus. Min erfarenhet är i alla fall att man får ytterst lite i minsta storlekarna + inte alltid dom kläderna man faktiskt behöver. Så shoppa på tjejer Vi har en kille sen innan som nämnt och får antagligen en tjej den här gången. Vi lär få små klänningar och annat opraktiskt av förväntansfulla mor och far föräldrar, så jag har börjat handla bodyer, strumpbyxor och lite annat som kan komma till användning i starten + lite onödiga grejer, men det får man, haha Våran kommer ju kunna ärva en del av sin bror, men jag har gått igenom dom minsta kläderna och det är en del som fattas, dels kastade vi en del urtvättade kläder, hade en kräkbebis, och dels föds dom på olika årstider. Dom få bodyerna som finns kvar sen sonen är kortärmade, det funkar inte helt i december...