Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

AnKaJ skrev 2010-09-24 15:28:00 följande:
    Åh exakt så tycker min man också! Han säger att det ser ut som aliens från nån skräckfilm. Så för oss blir det inget heller.

Vad tråkigt att du har också drabbats av klåda. Har du fått något konstaterat?

Jag brukar stå och spola av med iskallt vatten mest ben och fötter och det hjälper lite. Men när det kliar under fötterna så vill man bara dö!
    Haha, ja lite skumma ser dom ju ut på 3D, men ändå

Nej inget konstaterat, jag har trott det kliar pga mycket vatten och dålig blodcirkulation i fötterna och pga bristningarna på magen (från gamla graviditeten).

Under fötterna har jag sluppit - än så länge... Låter inget kul nej
    Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:09:24 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Oj, jag har inte heller varit inne på en stund, och vilken nyhet jag hade missat! Stort grattis till lilla Elise!
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-10-27 10:49:02 följande:
    Jag är kvar iaf.. Fast min bebis blir nog ingen decemberbebis.. Ev igångsättning i slutet av november, för det är mest troligt det datumet som stämmer.

Hur mår du / ni, om det är nga andra än oss kvar?
    Jag är kvar
  • Ett två tre

Jag går in i vecka 34 på fredag och imorgon är det 6 veckor kvar till vårat planerade snitt

Här borrar oxå bebisen ner huvudet i bäckenet, inget skönt men jag hoppas foglossningen kan bli lite bättre av det istället. Har ofta en armbåge eller ett knä som sticker ut här och där oxå, får peta på bebisen ibland när det blir obehagligt

Och snarkar gör jag oxå, som en gammal man, haha. Maken sover med öronproppar sen ganska länge tillbaka

• Ett två tre

Är det nån som vet hur det gått med Mrs T och lilla Elise? Tänker massa på dom och hoppas allt går bra!

• Ett två tre
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-27 22:09:51 följande:

Mrs T har fått en bebis

Ja det var ju därför jag frågade om nån vet hur det går Lilla Elise kom ju ganska tidigt.
  • Ett två tre
    Lakritsnapp skrev 2010-10-28 10:25:07 följande:
    Angående babyprylar: Vi har det mesta redan... men det är mycket rosa efter dottern, den här lilla krabaten väntas ju vara en kille enligt ul.
    Jag försökte färga babysittern svart häromdagen, blev inget höjdarresultat. Bara lite mattare rosa, haha! Det får duga.
    Kläder har vi köpt lite nytt, då även dessa var mest i rosa. Dessutom föddes dottern på våren och den här filuren kommer ju mitt i smällkalla vintern, så storleksmässigt stämmer ju inte en del kläder, så som ytterkläder.

Det är väl blöjor, salvor och nappar som saknas.

Fast det räcker ju att ta en sväng i en babybutik så hittar man mängder av söta bebissaker som man bara MÅSTE ha, haha!
    Vi är i precis samma sits, bara att vi har en kille och nu antagligen får en tjej. Är dock enklare att använda blått på en tjej än rosa på en kille Vi har en del vitt, grönt och brunt oxå och det funkar ju helt fint Jag har plockat bort dom väldigt grabbiga grejerna (typ västar, skjortor och lite annat) men behållt blå byxor, blå/vitrandiga bodyer mm. Jag gillar inte knallrosa så jag har handlat lite grejer som behövdes i rött, lila och vitt, jag räknar med att vi får en massa rosa ändå Ytterkläder och så blir fel årstid för oss oxå men det är ju inte säkert att dom har samma storlek i samma ålder, Mons har alltid haft stora storlekar för åldern, så kan hända en del grejer funkar vintern efter till den lilla. Vi har en del blått där oxå men man kan ju kompletera med lite tjejiga grejer så funkar det ju fint som dagiskläder/extrakläder

Så det blir mycket ärvt här, men lite nya grejer blir det oxå. Vi har köpt ny vagn och bilstol, den gamla bilstolen hade vi gett bort. Ny madrass till spjälsängen, nytt spjälskydd och lite nya sängkläder har det oxå blivit. Och så har vi köpt en bärsele, och lite kläder

Jag saknar nog egentligen bara skötväska och eventuellt åkpåse till vagnen, ska prova dom vi har och se om nån funkar först. Sen är det lite smågrejer som måste handlas, nån salva, lite blöjor och sånt

Nu ska vi bara få gjort i ordning hemma oxå, vi har knappt börjat! Jag har målat väggen där bebisen ska sova men inte gjort nåt annat. Spjälsängen står i garaget, skötbordet är inte satt ihop, sängkläder och handdukar mm måste tvättas... Men vi hinner nog
  • Ett två tre

Ja ytterkläder till den här vintern har vi ju köpt då. När sonen föddes räckte det med en fleecejacka typ, så det finns inga små ytterkläder hemma hos oss. Ärva ytterkläder blir ju aktuellt först senare

• Ett två tre
    AnKaJ skrev 2010-10-28 13:06:25 följande:

Det är min första och det är lite svårt att avgöra hur mycket kläder som behöver köpas nu i början.  Hur många bodiesar och byxor tycker ni är lagom att börja med? Och vilken storlek?

Det är svårt att hejda sig när man är ute och tittar alla söta bebiskläder.

Blöjor och ersättning ifall amningen inte funkar har jag kvar att handla.

Jag funderar på att jag skulle vilja ha en söt mobil till spjällsängen men hittar bara skrikiga saker. Vad tror ni, är det för tidigt att skaffa sånt till en nyfödd?

Våran mobil som vi hade till sonen gick att ställa in på flera lägen, djuren kunde åka runt både med och utan ljud och det gick oxå att ändra volymen. Ska leta upp den och använda den igen, den var super. Han låg och tittade på den ganska tidigt men man behöver säkert ingen sån från dag 1, önska er en i julklapp kanske?

Kläder är svårt tycker jag oxå, vi får ju på en annan årstid än sist så jag känner mig helt lost trots att det är tvåan för oss. Till ettan köpte jag nästan inga kläder i 50, tänkte att jag får springa ut och köpa om det krisar, hade bara nån body eller två och nån byxa och så fick vi en sparkbyxa av svärmor som han hade på sig en gång. Han gled rakt in i 56 (4038 gram och 52 cm) så för oss hade massa kläder i 50 varit onödiga. Dom få plaggen vi hade i 50 då har vi ju kvar men i övrigt har jag satsat på att köpa 56 i dom kläderna vi har behövt köpa till.

Så jag hade satsat på ett ombyte eller två i 50 och sen några fler i 56. Totalt 5-6 bodyer kanskje, ev. några fler, sen 3-4 byxor/sparkbyxor och nån strumpbyxa. Nåt varmara att ha över behövs ju oxå t.ex en liten kofta. Får ni en jätteliten kan ni ju sticka ut och handla lite mer i 50. Man kan ju vika upp ärmarna på både byxor och bodyer i 56 oxå om det skulle vara aningen stort. Sen beror det ju på om ni har egen tvättmaskin eller inte och hur ofta ni har möjlighet att tvätta.

Min erfarenhet är att man inte brukar få några kläder i 56 (i alla fall ingen jag känner). Dom flesta som kommer med kläder i present kommer med 62 eller 68, så det skadar inte att handla lite i 56 själv så man klarar sig första tiden.
  • Ett två tre

Jag kommer inte vaccinera mig mot influensan och gjorde inte det förra året heller.

Svar på tråden Decemberbebis 2010