Lakritsnapp skrev 2010-10-28 10:25:07 följande:
Angående babyprylar: Vi har det mesta redan... men det är mycket rosa efter dottern, den här lilla krabaten väntas ju vara en kille enligt ul.
Jag försökte färga babysittern svart häromdagen, blev inget höjdarresultat. Bara lite mattare rosa, haha! Det får duga.
Kläder har vi köpt lite nytt, då även dessa var mest i rosa. Dessutom föddes dottern på våren och den här filuren kommer ju mitt i smällkalla vintern, så storleksmässigt stämmer ju inte en del kläder, så som ytterkläder.
Det är väl blöjor, salvor och nappar som saknas.
Fast det räcker ju att ta en sväng i en babybutik så hittar man mängder av söta bebissaker som man bara MÅSTE ha, haha!
Vi är i precis samma sits, bara att vi har en kille och nu antagligen får en tjej. Är dock enklare att använda blått på en tjej än rosa på en kille
Vi har en del vitt, grönt och brunt oxå och det funkar ju helt fint
Jag har plockat bort dom väldigt grabbiga grejerna (typ västar, skjortor och lite annat) men behållt blå byxor, blå/vitrandiga bodyer mm. Jag gillar inte knallrosa så jag har handlat lite grejer som behövdes i rött, lila och vitt, jag räknar med att vi får en massa rosa ändå
Ytterkläder och så blir fel årstid för oss oxå men det är ju inte säkert att dom har samma storlek i samma ålder, Mons har alltid haft stora storlekar för åldern, så kan hända en del grejer funkar vintern efter till den lilla. Vi har en del blått där oxå men man kan ju kompletera med lite tjejiga grejer så funkar det ju fint som dagiskläder/extrakläder
Så det blir mycket ärvt här, men lite nya grejer blir det oxå. Vi har köpt ny vagn och bilstol, den gamla bilstolen hade vi gett bort. Ny madrass till spjälsängen, nytt spjälskydd och lite nya sängkläder har det oxå blivit. Och så har vi köpt en bärsele, och lite kläder
Jag saknar nog egentligen bara skötväska och eventuellt åkpåse till vagnen, ska prova dom vi har och se om nån funkar först. Sen är det lite smågrejer som måste handlas, nån salva, lite blöjor och sånt
Nu ska vi bara få gjort i ordning hemma oxå, vi har knappt börjat! Jag har målat väggen där bebisen ska sova men inte gjort nåt annat. Spjälsängen står i garaget, skötbordet är inte satt ihop, sängkläder och handdukar mm måste tvättas... Men vi hinner nog