Allergitråden
Tack får åka ner till apoteket och köpa lite smått där och hoppas att det inte är svinkoppor, nu går hon förskoleklass men av smottorisken skickar jag inte henne dit så taskigt mot dom andra barnen.
Tack får åka ner till apoteket och köpa lite smått där och hoppas att det inte är svinkoppor, nu går hon förskoleklass men av smottorisken skickar jag inte henne dit så taskigt mot dom andra barnen.
Då lägger vi till eksem på listan, jag som varit så glad att vi sluppit sånt, men lindrig eksem.
Hua nu ska vi in och göra en ny provocering på mjölk men nu med större mängd usch och fy hon har ju fått 2st svåra allergichockar av mjölk och nu vill dom veta hur lite/mycket hon kan få isig och full kontrollering på sjukhus och observation på minst 6 timmar vill dom ha kvar henne.
Min Moa har fått aerius sen hon va 5år tablettform som smälter i munnen, det är inte så att det kan finnas olika styrkor på dom.
Prince or princess: Du skrev att din lille reagerade på gurka? hur blir reaktionen? Är det med eller utan skal?
Jag själv kan reagera på skalet av gurkan, trodde jag blivit allerginojjig, har aldrig hört förut någon som reagerat på gurka förut.
Jag tror jag själv måste ringa till min VC och begära en allergi koll för nu dundrar det på med saker som min stackars mage totalpajar på.
Kan man vara känslig för rå morot medans kokt morot går bra.
Skulle ni ta detta som en ny allergi: Jag är allergisk/överkänslig mot kiwi kliar i munnen på mig.
Dottern fick kiwi som hon alltid har kunnat äta men nu tog hon en sked och efter ca 1min efteråt skriker hon rakt ut att hon fick ont på tungan och munnen! Hon fick en allergitablett men vet inte om den hjälpte hon sa inget mer, ska man testa 1gång till?
Nu behöver jag hjälp från er igen!
Vad jag förstår kan man vara allergisk mot havre men är det gluten?
Jag och dottern tål inte mjölk så vi kör havremjölk men min mage gör verkligen så ont efteråt jag druckit havremjölk och min mage verkligen sväller så jag ser ut att vara höggravid.
Kan man få sånna allergier i vuxen ålder?