• Molina

Allergitråden

Har något barn här gjort en provokation på sjukhus?
    Vi ska göra en sådan på mjölk på vår dotter nu som har kraftig mjölkallergi som ska övervakas av personalen där. Spännande men samtidigt skrämmande men hon kommer ju att vara på helt rätt ställe för en sån testning och få ev akutmedicin direkt.

• Molina

Ni med gräspollen som bor i mellansverige har erat startat ännu? Igår va jag hos en kompis och gosade med hennes 2 katter och på typ 10minuter så svullnade mina ögon igen och det kliade och tårarna bara rann! Allergi mot katt kan vara har reagerat en gång förut hos henne men tyvärr sitter problemet i idag med och gräspollen har ju startat vad jag misstänker, visst låter det mer som min eländiga gräsallergi slagit till?

• Molina

Jag borde kunna det mesta om mjölkallergi nu men har åkt dit på en sak KOKOSMJÖLK kan en som har ren mjölkallergi inta den mjölken?

• Molina
    Kavat skrev 2011-05-26 20:45:36 följande:
    Ren kokosmjölk kan man använda.

Vill dock ge en varning för t.ex thairestaurangen som ibland har mjölk i sin kokosmjölk.
    Tack! Nu ska det Bakas från dina recept
  • Molina
    Sousafon skrev 2011-05-26 21:00:23 följande:
    Hur har det gått för er andra när ni rest utomlands med era allergiska barn? Vi ska åka till Spanien på lördag och vår son är ganska kraftigt allergisk mot ägg och nötter m.m. Förstår inte hur jag ska våga låta honom äta på restaurang, fast vi har med oss ett brev på spanska där det står vad han inte kan äta och att det är allvarligt. Usch, det är svårt att lita på andra... Hur gör ni andra?
    Vi va till Cypern förra sommaren och det gick hur bra som helst, restaurangen på vårat hotell gick kocken en vandring med oss och talade om vilka maträtter som jag/vår tjej kunde äta. Tyckte även att utanför området att dom hade full koll på just allergier. Min dotter har svår mjölkallergi och ägg.
    Hoppas ni kommer att få en underbar semester.
  • Molina

Älsklingen: Men usch stackars lilla Bella, mina ben och armar ser precis ut så nu dom med och kliar nå helt sjukt mycket, mina ögon och näsa rinner, Min Moa är jätte påverkad och vi har gräspollen.
    Tilde hade hon gluten?

• Molina
    Tibell skrev 2011-06-03 22:12:07 följande:
    Nä Tilde hade inte gluten som tur var. Men eventuellt än sädesslagsallegi. Vet inte om du har tillgång till hemliga tråden ? Där har du bilder på Tildes mage..något stör henne i allafall =(

Ogillar pollen väldigt väldigt mycket =/ Barn ska dessutom inte behöva vara pollenallergiska..de är ju så små..
    Nä usch tycker så synd om alla barn som får lida så, det är barn och barn ska inte vara sjuka.
    Ja jag är så urless på pollen/astma och allergier.
    Ok sädesslagsallergi, det är alltså inte gluten hmm den allergin har inte jag koll på.
    Jag har inte tillgång till den hemliga tråden! Vad är det för någon tråd?
  • Molina
    Kavat skrev 2011-06-04 19:36:07 följande:
    Stängda allergitråden. För oss som har barn med allergier och hänger i den här tråden och skriver då och då. Vet vi vilka ni är så släpper jag in er, men är ni nya får ni hänga här med oss ett tag först.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/allergitrade...
    Ansökte nu Kavat men skrev bara troll77 många av er känner nog igen mitt nick.

Hua den 8:e ska Moa göra en mjölkprovning på barn nervös som bara den, gör ni alla här 1 provocering varje år på era bars allergier?
  • Molina
    Kavat skrev 2011-06-04 20:30:16 följande:
    Insläppt! Solig
    Tack goa Kavat

En fråga som gäller mig själv, jag har ju äggallergi men har endast reagerat med krampliknande smärta/illamående tills nu, tar jag i ägg känns det som jag kan klia sönder mina händer, kan det vara så illa att man i vuxen ålder utvecklar kontaktsmitta?
  • Molina

Ni som har barn som är överkänsliga mot myggbett hur stora blir dom? Hur ser dom ut?
    Just nu har Moa flera myggbett som är riktigt stora och tokröda plus att hon har lite feber kan man få det vid en sån allergi?

Svar på tråden Allergitråden