Sousafon skrev 2011-07-22 19:56:04 följande:
Sonen fick åka in till akuten igår för astman. Fick betapred och fick inhalera ventolin hela natten. Stackars kille. Och jag är så ledsen, för detta visar att han faktiskt har astma, inte bara "astmasymptom vid förkylning", som vi hoppades på. Och att vi måste vara noga med hans mediciner, inte bara missa att pulmicorten var slut, som vi gjorde. Har så dåligt samvete, men nu vet vi det i alla fall. Nu har de ju dessutom slutat tillverka pulmicort, så han har fått byta till flutide.
Han mår bättre nu och har fått komma hem, men låter fortfarande pipig och tung i andningen och ska ha airomir var tredje timme under natten.
Är det någon som har barn som har underhållsdos av flutide? Sonen har fått pulmicort under några månaders tid innan, och jag antar att man kan göra detsamma med flutide? Ska givetvis kolla med allergiläkaren när han kommer tillbaka i augusti, men ändå.
Vi har underhållsdos av Flutide till min dotter och när hon blir dåligare än vanligt får vi ett speciellt schema vi ska följa med riktigt höga doser, jag tycker själv att Flutiden bet bättre på min dotter.
Vad jobbigt för er lilla kille men skönt nu är han nog på bättringsvägen får vi hoppas.
Får han bara Flutide? Eller har ni Seretide åt honom också?
Hade jag varit i eran sits skulle jag ge underhållsdos av Flutiden men annars ring till barnmottagning kanske någon där kan hjälpa er med dosering tills ni får träffa er allergiläkare, bläää för astma.