Allergitråden
Mithrandil: hoppas det går bra imorgon!! Lycka till! :)
Mithrandil: hoppas det går bra imorgon!! Lycka till! :)
Bjornis: ca 4-6 mån? men eftersom väldigt många andra produkter (även för barn) innehåller parabener (antar att det var det du tänkte på?) så är det inget konstigt med krämen alls egentligen.
Älsklingen: jag tänkte på de här majs-kexen, kanske de innehåller spår av nåt hon inte tål? Vår dietist "varnade" oss för att anv utländska produkter eftersom de kanske inte har samma regler vid tillverkningen som vi har här. (beror väl kanske på var de är tillverkade?)
Älsklingen: lite ot men hur gör du för att få stycken i texten? När jag skriver blir allt i samma, så jobbigt att läsa!
t0va: vi har också en sån toppenkokerska i köket! Har bara vid ett (!) tillfälle fått hem dottern med rött märke på kinden o dålig i magen. Vi har gett när de andra pedagogerna fått, fast bara vid sommaren. Har gett blommor, och ett handskrivet litet kort med hur tacksamma vi är osv. Hon började nästan gråta första gången :) blev superglad! Nu hade någon tänkt samla in pengar från alla föräldrar till jul. Tveksamt om de tänker på kokerskan då. Jag tänkte säga till att jag tycker hon ska få något med.. Nu får vår dotter ingen specialmat längre eftersom hon tål "allt" men kokerskan lagar ju fortfarande all mat.. Jag vet att hon som pratade om att samla in hade fundering på ljus eller något. Fin tvål kan ju vara trevligt med kanske, om man nu vill ge en present. Kaffe, biobiljett kanske?
Miralicia: när din dotter reagerade på d-dropparna, hur långt efter kräktes hon? Var det alltid samma antal timmar efter? Eller var det direkt?
Är det någon här vars barn inte tål vindruvor? Hur reagerar han/hon då?
Mithrandil: jag har inboxat dig..
Miralicia: okej. Här har hon inte kräkts varje gång, bara ibland, och oftast på morgonen när hon fått en stor flaska neocate utan att rapa och sen hostar massor och ligger på magen. Så det känns faktiskt som hon tål dem då! Och gällande vindruvorna så har hon fått ekologiska! De är väl obesprutade? Fick tre st igår och röda kinder efter en liten stund. Ingen mer reaktion. Ska testa några fler ggr så får vi se om det var en tillfällighet.
Mithrandil: det är ju bedrövligt vilket bemötande du fick! Jag blir helt ledsen när jag hör sånt. Vi hade ju funderingar på att kontakta en annan allergimott, men det vågar man ju knappt fundera på. Räcker det inte med allt annat man ska stå ut med?