Inlägg från: Prince or Princess |Visa alla inlägg
  • Prince or Princess

Allergitråden

:) härliga ord! Så ska jag med göra, leta upp nån annan läkare annars! Hela dagarna går åt till att fundera här. Hon har varit extremt röd i hela blöjområdet i tre dagar o är HELT hysterisk vid varje blöjbyte. Tror vi får avbryta köttet snart, fast jag absolut inte tror att det är det hon reagerar på. Men att reagera så mycket på en amning för tre dagar sen? Känns helt otroligt. Ja ja den som lever får se.

• Prince or Princess

Bobbosmamma: ja helt vidrigt rent ut sagt! :'( Men nu har det lagt sig ganska bra, så vi har konstaterat att hon nog tål köttet :) däremot har hon fått röda prickar på sitt så-gott-som-borta-eksem. Men jag antar att det också beror på amningen (hur i hela världen man nu kan få en sån stor reaktion på nåt som funkat innan? Men det är inget att fundera på längre, nu har jag ju slutat, snyft) ska avvakta lite till o sen prova banan :) äntligen!!

• Prince or Princess

Är det många som är allergiska mot ris? Inget av det vi testat (oldas snabb-risgröt och banan) funkar :( känner mig helt nedstämd. Bara kött och neocate som går bra. Hon som älskar mat också. Jag är jätteledsen över att hon inte får nåt annat. Sitter och suger på köttbitarna när hon äter. Inget till, bara torrt kött :( tur hon tycker om neocaten iallafall

• Prince or Princess

Kavat: okej!!! :) nu fick jag nytt hopp! Åh vad underbart! Ska testa pama sen när eksemet lagt sig igen. Kan det va majs-kontaminering tro? Jag älskar den här sidan :D man blir alltid uppiggad här! :)

• Prince or Princess

Skulle behöva lite hjälp här... Kan man reagera flera gånger på ett och samma ämne? Alltså tex om dottern får i sig mjölk och sen ser jag tydligt att eksemet blir värre för att sen lägga sig och vara nästan helt borta (ofärgat, men ändå småknottrigt). Om eksemet då blir sämre igen, dvs börjar klia och bli rött, mer knottror osv, kan det då vara mjölken som fortfarande spökar, eller är det något annat hon reagerat på? Så här har vi det hela tiden, att eksemet nästan försvinner och sen kommer tillbaka. Någon som har samma erfarenhet? Hjälp!

• Prince or Princess

Oj då... Blir galen på detta snart. Trodde det var en o samma reaktion :S ska tillägga att detta händer flera gånger under en och samma dag

• Prince or Princess

Nån mer med erfarenhet av eksem som blossar upp o lägger sig igen flera gånger om dan? Hur snabbt lägger sig eksemet som era barn får vid allergisk reaktion?

• Prince or Princess

t0va: hur lång tid tar det från det att han fått nåt i sig till de röda kinderna kommer? Och eksemet? Blossar kinder/eksem upp bara en gång då, eller flera?

• Prince or Princess

Okej, det låter nästan som här, fast hon blir sällan röd på kinderna (även om det händer ibland). Känns som om man aldrig får ordning på detta :( vi har köpt nya d-droppar (endast palmolja, kokosolja och d-vitamin, och detta ingår i neocaten som hon verkar tåla) och idag har hon fått neocate, kött, gurka, vitkål och potatis förutom d-dropparna. Har kliat lite till och från på eksemet, men nu är kinderna röda och eksemet ännu sämre. På morgonen är nästan alltid eksemet fint. Vad kan det vara hon reagerar på? Råstekt potatis verkar hon inte reagera på. Kan man tåla det men inte kokt?

• Prince or Princess

Jaså!? Trodde det var jättesnällt med vitkål :S ja vi får ju faktiskt skylla oss själva när vi gjorde så här. Stod bara inte ut när hon hela tiden pekade på vår mat och gnällde :( var bara tvungen att ge henne lite annat än bara kött. Ska nog ge bara kött o potatis ett par dar o se vad som händer. Har dietisten tjatandes i nacken också att hon måste få äta, så att hon inte går ner i vikt o börjar matvägra. Och vad i hela världen ska hon få att äta på sin 1-års dag??? :'( inte ens kaka eller glass snyft. Jag som ville baka en tårta. Funderade dock på att försöka testa rulltårta (utan fyllning, eftersom hon verkar reagera på både svarta vinbär och blåbär och banan) gjord på potatismjöl, men kan man baka på no egg, potatismjöl och olja tro? Kan man reagera på rapsolja? Kan hon reagera på d-dropparna för att oljorna inte är tillräckligt renade??

Svar på tråden Allergitråden