Allergitråden
Förresten, nej morot tror jag inte funkar tyvärr. Kan man göra glass på neocate? Är det vanligt att msn reagerar på vanilj? Eller ska jag testa risdrycken? Använder inte det just nu, dietisten sa att vi bara fick ge det ytterst sällan
Förresten, nej morot tror jag inte funkar tyvärr. Kan man göra glass på neocate? Är det vanligt att msn reagerar på vanilj? Eller ska jag testa risdrycken? Använder inte det just nu, dietisten sa att vi bara fick ge det ytterst sällan
Jag känner mig ganska uppgiven kan jag säga. Känns som det upptar hela min vakna tid. Väldigt skönt att man får stöd här! Hon har ätit så här nån månad eller två? Eksemet blev helt hysteriskt i början, så då plockade vi bort majs och hon blev bättre, men inte helt, så till slut fick hon bara neocate under nån vecka, sen började vi med kött som hon fick också nån vecka, och nu den senaste veckan har hon fått lite av varje. Fast vi har ju testat saker nästan varje dag som vi trodde kunde funka. Första dan gick det superbra, men trots att vi fortsatte m samma livsmedel blev eksemet sämre. Vet inte riktigt var jag ska börja känner jag. Känner mig jättestressad över att bara ge kött o potatis (o neocate) men vad i hela världen ska jag annars göra?
Precis så känns det!! Läkare, dietist o mamma! Känner vi varandra? ;D ja nu har jag gått igenom kostdagboken och konstaterar att eksemet är otroligt mycket bättre nu änn innan åtminstone. Tycker mig faktiskt ana att potatis verkar lite lurigt, vilket jag misstänkt förut. Ska testa med bara d-droppar, kokt ris, rapsolja och kött (o neocate) ett par dagar och se vad som händer. Känns skönt att ha en plan! Tack för stödet! Känns lite ljusare nu igen! :)
Försöker citera men kan inte från mobilen? Iallafall är vi riktigt glada idag :) första dan som eksemet hållit sig fint hela dan :) kokt ris och kött har hon bara fått idag. Ska faktiskt inte ge nåt annat än det idag, får testa rapsolja o de nya d-dropparna imorgon. Känns underbart att ha kommit lite vidare! Känns ganska troligt att det är potatis tror jag? Nå väl, det märker vi när vi testar det igen senare!
Förresten, ni som undrar om risdryckerna. Det skall tydligen vara korn med i början av framställningen av ricedream om jag fattat det hela rätt
O nej!!! :( nu kliar hon på kinden och eksemet är alldeles prickigt :( fick bara kokt ris och lövbiff, inget annat. Orkar inte med detta snart. Kan det vara neocaten hon reagerar på hela tiden?
Eller kan det vara så konstigt som dietisten säger; att hon reagerar nu för att det blir för mycket ris totalt idag? Då borde det ju funkat om jag hade gett potatis en gång om dan?
Ska ta kort imorn, hon sover nu! Det är ett enda eksem på ett ställe (storasyster hade på exakt samma ställe, fast andra kinden, på henne var det maten som var boven, så fort vi fick bort allt försvann eksemet) men om hon får nåt hon verkligen reagerar mycket på börjar det sprida sig vidare under hakan och sen över resten av kroppen. Tror verkligen inte det är kontakteksem, jag är väldigt noga med att inte röra den kinden alls. Vi ger henne naturbeteskött, är det samma som viltkött ungefär? Vi har testat endast neocate, och det blev otroligt mycket bättre då. Fick inte ge mer än ett par dagar för dietisten. Lite osäker på om det försvann helt då. Hon är snart ett nu. Men enl läkaren måste hon ha ersättning, vi får ta den som funkar bäst. Har testat massa olika, men aldrig har vi fått bättre resultat. Men hon äter ju neocate ibland på natten och alltid på morgonen, men eksemet är "alltid" bättre på morgonen, men blir sämre under dagen. Hur länge tycker ni hon ska få bara neocate isåfall om jag ska testa det? Om hon nu måste äta det ändå, hur ska jag då veta vad hon mer tål? Nu är ändå eksemet under kontroll och sprider sig inte. Hon sover bra och är inte röd i baken. Ska man låta det vara så bara och nöja sig?
Förresten, april10! Jag reagerar på sjukhusplåster så där! Kliar massor!
Inte en aning faktiskt?! Jag har reagerat på billiga plåster hemma nån gång med. Har dessutom upptäckt på vuxna dar att jag inte tål tomat, kanske nåt samband?