Allergitråden
trållmor, helt rätt att utreda Neelah om hon snarkar. Det är en sån otrolig lättnad när man lyckas hitta nåt som hjälper - oavsett om det är allergen eller näskörtlarLycka till!
Hej på er!
Lillknodden är nu fyllda 3 veckor och visar inga tecken på kolik
Halleluja!
Så antingen är han mjölkallergiker som sina syskon men min mjölkfria kost gör honom symtomfri,
eller så är han inte mjölkallergiker vilket skulle bli min första "normala" unge
Jag undrar om det är nån här i Göteborgsområdet som har Nutra1 (eller annan mjölkallergivänlig ersättning för nyfödingar) som vill byta till sig Nutra 2 av oss? Jag tänker nämligen INTE ge lillgrisen vanlig ersättning förrän han kommit över 3-4 månader el nåt...
Kanske man kan skicka med posten - men vad kostar det i frakt? Stora otympliga burkar är det ju...
Inboxa gärna!
Kram till er mjölkmorsor Nu är det dags att amma igen
Play doo deg även kallad leklera
2 dl Sempers finmix
4 dl Lailas naturligt glutenfria mjölmix
2 dl Salt
2 msk Alun (finns i kryddhyllan)
5 dl Kokande vatten
1 ½ msk Olja
Några droppar karamellfärg.
Rör de torra varorna. Blanda olja, vatten och karamellfärg. Rör i den torra blandningen. Blanda väl och lägg i kylskåp ett dygn. Förvaras i tätslutande burkar. Blir det för alldeles för klibbigt ta lite extra mjöl. Men det vilar till sig och klibbar mindre efter ”vilan”.
Dela upp degen i 4 färger (ljusgul, rosa (röd), turkos (blå) och mintgrön (grön).
Får man inte i tillräckligt med karamellfärg i första vevan, så kan man tillsätta mer när lekleran är i stort sett klar och det går bra det med.
Har ni sett det här?
http://www.familjeliv.se/Faktaguider/faktaguide.php?id=406
Goda råd om allergi och mat
Nu skriker Loa för full hals och jag fattar inte varför
Well well, jag ska avlasta pappa så han får äta sin efterlängtade glass.